Blacklist

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 25.5.2014.

  1. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo sieltähän tuli ihan selkeät säännöt. Ei edes tälläselle sawolaiselle jäänyt mitään epäselvää.
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Vääntäkää pöljälle, miten kehikko ja kaari eroaa?
     
  3. Weijari

    Weijari Gearhead

    Lontook se ero on roll cage ja rollbar ja noitakin käytetään sekaisin. Alunperin rollbar on 2 tai 3 pisteinen ja rollcage minimissään 6. Piste = kiinnityspiste koriin
     
    440Mag tykkää tästä.
  4. Akit

    Akit 2nd gear

    Fiksusti toimittu:eek: Muutetaan kaari/runkokatsastus rajaa tässä vaiheessa, kun on otettu auto tieliikennekäyttöön. Nyt kadulla käytettävässä autossa vaaditaan em. katsastus 11s alittaneilta autoilt ja ennen 10s. Toivottavasti tässä on joku siirtymäaika tai sit tämä ei ole fakta tietoa:(
     
    Muokattu: 27.4.2023
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Miksi 2005-2006 Chrysler 300C, Dodge Charger, Magnum ja Ford Mustang on vaarallisempia kuin +2007 mallit :D:D:D
    No ei sillä, että Suomessa noilla kukaan niin kovaa pääsisi.
     
  6. Swinger

    Swinger Gearhead

    Se on vähän sama asia ku kollegalla kuka asuu vähän syrjemmällä sivistyksestä, naapuri saa kotipitsan kotiin kuljetuksella mutta kaverille ei toimiteta kun asuu reilun 100m kauempana.. tyhmä juttu mutta johonkin se raja on vedettävä niinkuin tässä asiassa
     
    jknR tykkää tästä.
  7. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Kannattaa tilata pitsa naapuriin ja ilmoittaa pirssi hieman ikäistään nuoremmaksi.
     
  8. Snabb

    Snabb 1st gear

     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Käsittääkseni toi julkaistu läpyskä ei ole lopullinen versio. Ja liekö sitä tarkoitettu julkaistavaksi lainkaan, vaan julkituominen on vain osa peliä? Mut aika kertoo.
     
    Muokattu: 28.4.2023
  10. blackCrown

    blackCrown 2nd gear

    Pistän nyt tännekkin.

    bL jotka meinaa ottaa osaa kiikalan T&R päivään.
    Huomioithan ystävällisesti että testi päivällä ei ole kisa statusta. Ns.kattojärjestöltä anottua kisa-lupaa.

    jokainen BL kuljettaja on syytä hoitaa ajaja lisenssi fyyralta jotta lakiteitse tuleva vakuutus tulee voimaan myös testivetoihin.

    järjestävä taho kuten nyt Riverside Cruisers ei liity tähän kuvion mitenkään, vaan BL-kuljettaja vastaa niin omasta kuin muidenkin kuljetajien ja omaisuuden turvaamisesta.

    Nähdään kiikalassa✌
     
    Bee-One-Power-Gear tykkää tästä.
  11. No jos Blacklistaa tästä kiittelet niin ohi menee.
    Listalaisille lähetettiin nämä ohjeistukset, jotka ovat FHRA:n uudet päivitetyt kadunmiehen päivien säännöt ja listalaiset hyväksyivät mukisematta nämä säännöt.

    Ja FHRA:lta ilmoitettiin JiiPeen toimesta, että nämä ovat ne uudet ohjeistukset ja säännöt, joten niiden julkaisu oli ok.
    Jos näihin tämän jälkeen tulee vielä jotain muutoksia niin FHRA varmasti tästä erikseen sitten ilmoittaa?

    Emme tiedä mitä ihmeen "peliä" täällä nyt tarvitsisi kenenkään pelata, periaatteessa mennään ihan niin kuin ennenkin.

    Tapahtuman järjestäjien säännöillä ja vaatimuksilla hyvässä hengessä mennään, ihan kuten viimeiset 8 vuotta on menty, luonnollisesti.
     

  12. Tehdään niin kuin tapahtuman järjestäjältä vaaditaan ja Kiikalassa nähdään!✌:)
     
  13. ET1121

    ET1121 Gearhead

    Tervehdys, pientä viilausta tekstiin. Hienoa että olette tarkkana. Ihmettelinkin kirjoituksissa, kun porukka kirjoitti että BL:ää kohdellaan tiukemmin kuin muita. Eilen sain viestejä, että onko tosiaan runkokatsastus pakko tullut sekunnin verran hitaampiinkin autoihin? VASTAUS: EI OLE.

    Eli oikea teksti on:

    – Turvakehikko vaaditaan 6.99s 1/8maililla (10.99s 1/4 maililla) ja nopeammilta autoilta.
    – FHRA runkokatsastettu turvakehikko pakollinen autoissa kun aika on: 6.39-5.35s, 1/8maililla (9.99-8.50s, 1/4 maililla)
    – Umpikoriset autot muuttamattomalla rintapellillä, lattialla ja korilla (rintapellistä taaksepäin, takapyöränkoteloiden muuttaminen sallittu) jos aika on välillä 6.40-6.99 1/8 maililla (10.00-10.99 1/4 maililla), voivat turvakehikon sijaan käyttää turvakaarta.
    – Vuosimalliltaan 2007, tai uudemmat tehdasvalmisteiset, muuttamattomat alkuperäisin tehtaan turvavarustein varustellut umpikoriset autot sallittu 6.08s, 1/8 maililla (9.50s, 1/4maililla) ilman turvakaarta.


    – Jos kuitenkin ajat lujempaa kuin runkoluokituksesi on turvallisuusrajat: 0,001 – 0,200 s ensimmäisestä alituksesta seuraa varoitus , toisen kerran 0,001 – 0,200 s alituksesta seuraa tapahtumasta poissulkeminen. Yli 0,200 s alituksesta seuraa välitön tapahtumasta poissulkeminen.


    Myös se Metanoli jää kadunmiestenpäivien polttoainevalikoimista pois.

    Ilokaasusta keskustelu on vielä käynnissä, mutta ehdotukseni sääntövaliokunnalle on:

    – Ilokaasu: saa ajaa ilokaasulla, koska kyseessä on katukulkine, jota ajetaan suljetulla alueella.
    – Asennetut on varustettava ylipaineventtiilillä, josta johdetaan letku auton ulkopuolelle
    – Käytettäessä ilokaasua, autourheilukäyttöön tarkoitettu umpikypärä on pakollinen
    - Ilokaasun kanssa suositellaan sammutusjärjestelmää sekä hyväksyttyä ajoasua
    - Polttoaine: Bensiini, Diesel, E85 ja näiden yleisesti saatavilla olevat kilpaversiot sallittu. Metanoli ja Nitrometaani kielletty.

    Kun sääntövaliokunta on saanut uudet säännöt/ määräykset käsiteltyä tulee niistä virallinen tiedote FHRA:n kanavissa joita sitten lähdemme jakamaan.
    Ystävällisin terveisin J-P Lähteenmäki FHRA Tech Crew.
     
    MaxDura, Akit ja harrastaja tykkäävät tästä.
  14. Demanu

    Demanu 1st gear

    Eli ilmoittaudun hai altaaseen.
    Subaru Impreza 1998 VM.
    Tehot:vaikea sanoa.
    Nimi: Artemij Zarjanskij.
     
    Bee-One-Power-Gear, jknR, Blower Camino ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. MikaHell

    MikaHell 1st gear

    ilmottaudun haialtaaseen
    Chevy Pikkis
    Mika Hellberg
     
    Bee-One-Power-Gear, jknR, TimeMachine69 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Mahtavaa ja tervetuloa näin listalaisen puolesta! Kovia vetoja lauantaina.
     
    Demanu tykkää tästä.
  17. mopster

    mopster Gearhead

    Duster/Rantakari poistuu listalta
     
  18. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Mitäs mitäs?
     
  19. vot

    vot 2nd gear

    Voisko olla 10.99...
     
  20. 2023 Blacklist Street Race raportti, Kiikala 10.6.

    Piitkän tauon jälkeen saatiin tämän kauden Blacklist kausikin polkaistua käyntiin. Tämä taisi olla yksi listan yhdeksän vuoden historian aikana myöhäisin kauden aloitus?
    Tässä kevään aikana on ollut jos jonkinlaista sutinaa, huhuja, kommenttia että omalla autolla ei pärjää listan kärkiautoille ja FHRA:n tapahtumien sääntömuutoksia, jotka pudottivat muutaman vanhan kuskin listalta.
    Tämän lisäksi myös jo listalla olleet Marko Porschella ja Janne Buickilla oli kokenut pieniä moottorimurheita, joten he eivät päässet osallistumaan listan aloituskahinoihin.
    Niin ja sama tapahtui myös listalla kärkisijaa aikoinaan pitäneelle Pekka ”Hololle”, joka ilmoittautui Novallaan haialtaasen. Novasta kun porsi laatikko myös edellisenä viikonloppuna. Joten varsin repaleinen seurakunta oli lauantai aamusta kasassa.
    Haialtaaseen oli kuitenkin ilmoittautunut Arte mustalla neliveto Subarulla, Jari nopealla pikku T1000 Pontiacilla ja aina Kuopion kupeesta saakka paikalle valunut Mika Hellberg joka on tunnetun ”Pikkis” pick-upin uusi omistaja.
    Viime syksynä otettiin keskusteluun myös sellainen ajatus, että jos poikkeuksellisesti kokeiltaisiin aloittaa kausi Shakedown tyyliin, jossa kaikki kuskit lähtee ns. nollista ja parit arvotaan, jonka jälkeen aletaan tiputusajo tyyliin keräämään lähdön voittajista kärkiryhmä ja häviäjistä listan häntäpää. Näin päätettiin nyt sitten hommaa kokeilla ja nyt myös haialtaan autot mahtuivat suoraan listalle ja tähän ajopari arvontaan. Mikä parasta jännityksen kannalta, kukaan ei saanut harkkavetoja vaan kaikki ajot ajettiin suoraan ekana vetona.
    Lähtöpareiksi arpaonni heitti:
    Toni Nurminen 4D Dart vs. Jari Vesterbacka Pontiac T1000
    Mika Hellberg Pikkiksellä vs. Mikko Puha Whitey Golf
    Arte Zarjanskij Subarulla vs. Juha Rimmi Corvetella
    Näistä pareista Jari voitti todella niukasti Nurmisen ja lähtöpäästä ei oikeasti osannut sanoa kumpi voitti.
    Mika ja Mikko pari oli todella odotettu ja jännittävä lähtö. Miten Mikon Golf lähtee nyt viivalta ja kuinka Mika on päässyt sinuiksi Pikkiksen ratin takana. Ikäväksi yllätykseksi molemmat lähtivät vauhdikkaan oloisesti viivalta, mutta Mikko ei saanut sutivasta autosta nätisti kakkosta sisään, josta syystä hänen Golfin aski porsi siihen paikkaan ja Mika meni menojaan. Mika näytti samalla kaapin paikan kaikille epäilijöille vetämällä laakista päivän ekan 5 sekunnin 1/8mile ajan ja suoraan trailerilta.
    Uusi tulokas Arte ja Rimmi olivat molemmat varsin jännittyneitä ennen ekaa haastevetoa, mutta Subarun sutiessa kaikilla neljällä pyörällä kovasti lähdössä ei Rimmillä ollut huolen häivää, joten lähdön voitti Corvetelle.
    Tämän jälkeen vedettiin jälleen kuskit kasaan ja arvottiin erikseen kolmen kärjen eli edellisten lähtöjen voittajien kesken kortit. Luonnollisesti yksi heistä saisi bye-runin eli pääsee suoraan ”finaaliin” ajamaan ykköspaikasta ja kaksi muuta joutuvatkin sitten taistelemaan ihan tosissaan.
    Korttionni oli tänään Rimmin puolella ja hän sai tuon bye-runin, joka tarkoitti sitä että vastakkain asettui Mika Pikkiksellä ja Jari Pontiacilla. Nyt oli jo vähän paineen tuntua muuallakin kuin konehuoneissa.
    Tiukka lähtö molemmilta, mutta Pikkis ei antanut armoa Pontiacille ajaessaan tyylikkäästi 5.8s. ajan johon johon Jari ei pystynyt nyt vastaamaan. Näin Jari nousi tai siis putosi pallille #3 ja Mika sai vastaansa Juhan.
    Tässä välissä listan ”häntä” eteni siten, että Mikko otti Golfin hajottua suoraan häntäpaikan ja Arte pääsi vetämään Jaria vastaan.
    Tässä lähdössä 4D Dart näytti Subarulle kaapin paikan, joten Arte putosi sijalle #5 ja Tonin noustessa sijalle #4. Jonka jälkeen hän haastoi heti Jarin sijasta #3 ja voittamalla lähdön jatkoi nousua listalla.
    Kauden ensimmäistä finaalivetoa edelsi sitten jo pientä säätöä kun Rimmin lähtönumeroa ei löytynyt listoilta ja Pikkistä oltiin lähettämässä sen takia soolona matkaan. Onneksi Uskali sai sivusta huudettua ongelma selvitettyä. Näin jäätävän jännityksen vain lisääntyessä äijät pääsivät vihdoin viivalle. Tässä lähdössä Rimmi otti paremman reaktion ja näytti vähän pääsen karkuun, kunnes Pikkis vain rynni rinnalle ja ohi. Näin meillä oli heti kauden aluksi täysin uusi ”puskista” eli Savosta tullut BL-kunkku Mika Hellberg, onnittelut herralle!
    Savolaiseen vaatimattomaan tapaan Mika komentoi, heti varikolla kysymykseen, että miltä tuntuu ja mitä mietteitä? Oksat pois lausahduksella, että en tiiä mietin tässä vain että miltähän tuollainen haastevedon häviäminen mahtaa tuntua? Hah haa…
    Päivä ei ollut kuitenkaan ohi, sillä Nurminen haastoi heti tämän jälkeen Rimmin #2 paikasta.
    Rimmillä oli ollut syystä tai toisesta vähän moottorin ylikuumentumis ongelmia ja juuri kun autojen piti asettua stageen Rimmin autosta alkoi valua vettä radalle. Tämä tarkoitti sitä, että Corvette piti työntää takaisin varikolle ja Nurminen pääsi vetämään soolona itsensä listasijalle #2. Eikä yllätyksenä kenellekkään tullut tietenkään se, että nälkäisenä listalaisena Nurminen halusi heti haastaa vielä Mikan Pikkiksellä ykköspaikasta. Tonin harmiksi, päivän päätteeksi toinen kaista rasvaantui ja haasteajot oli tältä päivää siinä.
    Erikseen pitää vielä kehua ja mainita, että kyseinen Riverside Cruisersien järjestämä Testaa ja Rassaa päivän järjestelyt toimivat kuin junan vessa. Täyisi 10-suoritus heille ja Isot Kiitokset, sujuvasta ajattamisesta/järjestelyistä.
    Nyt listatilanne näyttää ensi viikonlopun Vesivehmaan kahinoita ajatellen tältä ja kuten näkyy tällä hetkellä on poikkeuksellisen paljon vapaita paikkoja listalla, johon on vaikka just sulla nyt hyvä mahdollisuus Vesivehmaalla yrittää nousta.

    [​IMG]

    2023 Blacklist Street Race listatilanne, Kiikalan 10.6. jälkeen:
    1. Mika Hellberg, Pikkis
    2. Toni Nurminen, 4D Dart
    3. Juha Rimmi, Corvette
    4. Jari Vesterbacka, T1000
    5. Arte Zarjanskij, Subaru
    6. Mikko Puha, Whitey Golf
    7. Sinä?
    8. Sinä?
    9. Sinä?
    10. Sinä?



    Kuva: Veskun kuvatukset
     
    TimeMachine69 ja Dusturecarn tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!