Maan Nopein katu-auto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MadMike, 6.5.2005.

  1. Harppa

    Harppa 1st gear

    KETÄ V....!! KIINNOSTAA :mad:
     
  2. makke

    makke 1st gear

    "diatsepaami ***

    Stesolidâ, Diapamâ
    inj, 5 mg/ml, 2 ml ampulleissa; rektaalinen diatsepaami: ks perustaso
    kouristelun hoitoon itsenäisesti hoito-ohjeen mukaan 10 mg iv -annokseen asti
    vaikutus alkaa n. 2 minuutissa, täysi vaikutus n. 2-4 minuutissa, voimakas vaikutus kestää 20-30 min, lääkkeen poistuminen elimistöstä vuorokausia
    konsultoitava, jos: aiheena potilaan rauhoittaminen, kouristelun hoidon iv-annos ylittää 10 mg (lapsilla 0,2 mg/kg) tai potilaan Glasgow Coma Scale on alle 14
    rauhoittaa (sedatoi), suuret annokset aiheuttavat syvän unen (hypnoottinen vaikutus)
    ehkäisee ja hoitaa kouristuksia
    yleensä aika hyvin siedetty lääke, sietokynnys kuitenkin yksilöllinen
    laskee vähän verenpainetta ja lamaa hiukan hengitystä; nämä sivuvaikutukset korostuvat jos mukana on muita lääkkeitä, etenkin opiaatteja kuten Oxanestâ, Rapifenâ, Fentanylâ, morfiini, unilääkkeitä tai alkoholi.
    käyttö ensihoidossa: kouristelu (ensisijainen käyttöaihe), rauhoittaminen, intubaation helpottaminen
    rauhoitus: 2,5 – 5 (-10) mg iv; lapsille 0,1-0,3 mg/kg iv
    kouristusten hoit 5 mg iv, voi toistaa ad 10 mg; lapsille sama annos kuin rauhoituksessa
    vasta-aiheet: alentunut tajunnan taso (ellei aikomus ole intuboida); myrkytykset
    diatsepaami, tabl, 5 mg, rauhoittavaksi lääkkeeksi itsenäisesti
    "

    Vai kipuun, jos ne näkikin todellisen tarpeen? :wink:
    No, ei vaan. Oli pakko heittää vähän offtopiccia.

    Mut kuten yllä sanoin, lopetaakaa turhan jauhanta ja jatkakaa siitä maan nopeimmasta puhuminen tai tämäkin topicci suljetaan kohta. Lähellä oli jo etten sitä nyt jo tehnyt! Mutta katsellaan pystyttekö keskustelemaan otsikon aiheesta.

    Maclaren F1, eikös sellainen Suomesta huhujen mukaan löydy? Mun mielestä se olis se Suomen nopein, onhan se nyt ainakin maailman nopein katuauto ja kait ajo-ominaisuudetkin on vähintäänkin kohtuulliset.
     
  3. FNB tuning

    FNB tuning 1st gear

  4. makke

    makke 1st gear

  5. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Mä olen aina ihmetelly tota kun todetaan joku auto maailman nopeammaksi kun siinä aina puhutaan loppu nopeudesta tyyliin: mikä lie könig on maailman nopein auto huippu nopeudella 330Kmh. Mähän en siis tiedä mistään itseasiassa mitään mutta eikö toi ole vähän ristiriitasta kun puhutaan nopeimmasta autosta ei siis siitä autosta mikä menee koviten? Jos autolla A saavutetaan vaikka 350Kmh ajassa 2min ja auto B vetäsee vartin 9sekuntiin niin kyllä mun mielestä toi b on nopeampi ja siten lähempänä nopeimman auton titteliä, ehkä mä oon vaan erilainen mutta näin mun mielestä.



    Niin ja tää ei ole trolli,rölli eikä muukaan kummajainen joten herneet pysykööt pakaste altaassa :p
     
  6. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Ei ei trollausta,sulla vaan on "jenkki sokeus" :rotfl: :rotfl:


    Kyllä maailman nopein katuauto tarkoittaa katsastettua / sarjatuotanto autoa joka kulkee suurinta huippunopeutta .

    9 sekunnissa varttimailin kulkeva auto voisi olla maailman nopein 0-400 m auto .Eikö ?
     
  7. Saku

    Saku 3rd gear

    Eikös ketjun aloittaja tarkoittanut tätä tapahtumaa, vempeleen nopeus tapahtuman pykälien mukaan mitattuna:
    http://www.radalle.com/uutiset/?cmd=uutinen&id=68

    Näin ollen se mitä Suomen radoilla on ajettu kilvellisillä laitteilla, vaikka vaatimattomammallakin, on varsin relevanttia pohjatietoa ekoihin kinkereihin. Yleisesti ottaen silitysraudan näköiset top speed tykit eivät juhli kotimaan keskinopeudeltaan alhaisilla radoilla. Näissä ratkaisee muut seikat kuin teho/(ilmanvastuskerroin*poikkipinta-ala) -lukeman maksimoiminen.
     
  8. Muki

    Muki Gearhead

    "fastest or quickest" no tätähän amerikan paavot turisee omilla forumeillaan yhtä lailla. Ovatten tulleet siihen näkemykseen, jotta fastest = suurin huippu/loppunopeus ja quickest = matalin a- ja b-pisteen välinen aika.

    Ollaan me viksuja, sano.
     
  9. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Olkoon vaikka lumisokeus mutta ei toi mun kaaliin mahdu kyllä millään että se auto jonka loppunopeus on suurin on maailman nopein ehkä mä sit oon eläny säkki päässä ja asunu puussa mutta edelleen mulle nopea auto on se mikä lähtee ku telkkä pöntöstä 8)
    Mitä mieltä muut on?
    jos nyt otetaan vaikka esimerkiksi auto joka nykäsee vartin lähelle kumppiä ja sitten joku gunther landian biimeri joka ei lähä mihinkään mutta saa loppujen lopuksi kelaa vaikka 250 tauluun niin ei se bemari ole kyllä mun mielestä nopea se menee vaan kovaa?? :eek:
     
  10. Chrome

    Chrome 1st gear

    Se kai se nopein on kuka on ensin perillä :D

    Eikös sillain kakaranakin ratkastu kaikki nopeuteen liittyvät kisat, juostaan tonne ja se kuka on eka on paras.... tapa oli vapaa ja kisa ei ollu reilua mutta eka oli se nopein :eek:
     
  11. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Juuso,oikea diagnoosi on se jenkkisokeus :rotfl:

    Tolla säkkipäässä logiikalla auto joka kiihtyy 1/8 mile nopeammin kuin se 10 aikoja kulkeva varttimaileri on sitten nopeampi ? Silloin drag race slot car ois sitten vieläkin nopeampi.Ne ei kait viihdy 15 metrin matkalla kuin silmän räpäyksen...

    Kertokaa nyt viisaammat mikä on mielestänne määre maailman nopeimmalle katuautolle ? Mielestäni se on huippunopeus eikä kiihtyvyys.
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Maailan nopein katuauto taitaa olla tällähetkellä Ruotsalainen urheiluauto.

    Mikäs sen merkki olikaan? Aika härski laite jokatapauksessa
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Löytyipäs netistä. Koenigsegg CCR kulkee 388 kmh 8)
     
  14. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Koenigsegg-tms .. Niiden sivuilla on todella hieno video jossa laskevat italiassa radalla isoa kovaa. Käykääs kurkaa aika tajuttoman hienot kasin äänet .. 8)
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Aikamoinen peli.

    Koenigsegg on suomeksi kuninkaanmuna.

    Onkohan se tarkoitettu Ruotsin kuninkaalle mulkunjatkeeksi?
    Sehän tunnetusti pitää nopeista autoista?
     
  16. Vämpylä

    Vämpylä 1st gear

    Kuninkaanmuna ccr taitaa olla kyllä kovin menijä muutenkin kun huippunopeudeltaan. kuivapaino 1180 ja runtua luvataan olevan 806hv ja vääntöä 920Nm.

    "Standing quartermile: 9 seconds, end speed 235 km/h (146 mph)"
     
  17. Fastback

    Fastback Gearhead

    Minkä valmistajan moottori Koeniggseggissä on?
     
  18. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Itsehän sen tuossa selvästi sanot. Lue tuota lausetta niin pitkään, että valkenee :D

    Sulla menee nyt kiihtyvyys sekaisin nopeuden kanssa. Pieni kertaus fyysiikan perusteista lienee paikallaan.
     
  19. Timppa Rolli

    Timppa Rolli 1st gear

    Mikähän mahtais olla kuun nopein katu-auto?
     
  20. makke

    makke 1st gear

    No eikös noista antamistani linkeistä tullut hyvin selväksi, et Maclaren F1 oli pitkään se ns. nopein, sit Porsche vei sen ja heti perään toi Kön mikä lie CCR.
    Mut edelleen mietin pitääkö se huhu paikaansa et Suomessa olis yksi Maclaren F1?
    Oli kuin oli, niin se on nyt ainakin fakta juttu, että mulla ei ole sitä Suomen nopeinta katuautoa vaikka millä tahansa kriteereillä mitattaisiin. Ja olen jopa ylpeä siitä; eihän kukaan tuu vxttuilemaan et onko se tosiaan se nopein!

    Mut silti maailman nopein sedan on edelleen Vauxhall Lotus Carlton! Ja sellaisen aioin _ihan tasan varmaan_ päivänä eräänä omistaa vaikka on valmistettu vain alta 400 kpl. Nopeampi kuin Ferrari Testarossa tai Lamborghini Countach ja vääntöä 2000 kierroksessa enemmän kuin Jaggen V12:ssa on huiput.
     

Kerro tästä muillekin!