Valiantin jarrutehostin toimii liiaksikin!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 23.5.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kun koneen käynnistää, alipaine imaisee jarrutehostimen tappiin ja jarrut on päällä, auto ei liiku tuumaakaan!
    Mikä tuota tehostinta vaivaa?
    Levyt edessä ja tehostin on yksikalvoinen.
     
  2. Tweek

    Tweek Gearhead

    Mulla oli joskus tommoset kertakäyttöjarrut. Vian aiheuttaja oli semmonen lapsen kämmenen kokoinen kumilätty siel tehostimen sisällä.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tarkoitatko sitä kumia, mikä on pääsylinteriä painavan tapin ja sen prikan alla? Missä on ne metalli lisut kiinni?
    se tappi muuten katkesi sisään kun eilen sitä revin pois. poraan jämän pois ja laitan vanhasta tehostimesta toisen tapin tilalle. tehostimeen on joskus päässyt vettä ja paikat on vähän ruosteessa. oisko se edesauttanut vian syntymistä? :-?
     
  4. Tweek

    Tweek Gearhead

    Jonkunverran vuosia jo menny siitä kun sen tehostajan kanssa taistelin ja tainnu viina tappaa just sen aivosolun joka muisti mimmonen se kumi oli :odroll:

    Mutta senverran alkaa pätkittäin palailemaan että se kumi oli kuitenkin siel polkimen puolella tehostajaa. Varmasti en muista että pitikö se purkaa kokonaan että sen gumin saa käteen. Joskus noi tehostajan kumit on sillai laajentuneet, että kun sen kerran purkaa niin takasin kasaan sitä ei sitten saakkaan millään. Ja jokatapauksessa, jos vika tosiaan on siinä kumissa, tarvitset jostakin varaosan. Mahtaiskohan siinä "vanhassa" olla sellaista.

    Eipä se vesi tai jarrumehu siel sisällä hyvääkään tee.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tehostimen sisällä liikkuva mötikkä, mihin kalvo tulee kiinni, on paskana, eli varaosia tarvis. kalvo on kuitenkin priima!
    Olisiko kellään myydä RIKKINÄISTÄ tehostinta varaosiksi!?? Nyt olisi apu tarpeen.
    Kesä parhaimmillaan ja valtsu seisoo tallissa! :-? :-?
     
  6. SB

    SB 1st gear

    Hei, Vieras. Kuinka sait sen tehostimen purettua? Ja saako sen osan pelkästään vaihdettua vai menikö koko tehostin uusiksi? Itellä samaa vikaa Chryslerin tehostimen kanssa! En ole vaan kerinnyt tallille ja purkaan tota tehostintia. Oliko pa..ka nakki? kyselen sitten lisää kun pääsen ton kimppuun.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tehostimen purku on helppo;
    pääsylinterin ja tehostimen välistä työnnät kumihaitarin huulen tehostimen sisään, tehostin lattialle, polvilleen päälle, panta auki ja varovasti takakansi pois. varovasti siksi, ettei tehostimen sisällä oleva jousi (ainakin minun mallissa) lennä kuuhun.
    Kyllä se mötikkä on irroitettavissa kalvosta ihan selkeesti. sekin on mulla vaan jumissa, niin kuin kaikki muutkin osat tähän asti.
    "kalvo" on peltikiekko, jossa ympärillä 3-4cm kumirengas.
     

Kerro tästä muillekin!