muka harrastajia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 12.6.2005.

  1. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Huoltoasemilla tms.taukopaikoilla mun mopo tuntuu kiinnostavan aikas paljon ja ns.asiantuntijat nopeasti rupeavat helposti kyselemään että minkälainen tuo on ajaa ja minkä takia siinä on noin pitkä keula???

    Pätevä vastaus tuohon keulan pituuteen on yksinkertaisesti että:
    *Pakkohan sen on ylettää etupyörään :rotfl:

    Loppuu yleensä keskustelu siihen.
     
  2. Fairlane69

    Fairlane69 1st gear

    Usein saa kuulla myös kysymykset, jotka ovat ToSi tärkeitä jenkkiautoilussa:
    Paljon tuo kulkee?
    Paljon Kuluttaa?
    Ja että eihän tuolla pysty ajaa ku sunnuntain kirkko käynnin jos sitäkään. :wc:
     
  3. wiljo

    wiljo 1st gear

    Noi eläkeläiset kyttääjät kyl on aika hassuja... Yks naapuri tuli kerran seuraamaan mun rassausta pihalla,selitteli vanhoista valttereista yms. No sit ku aloin starttaamaan ni eiköhän se alkanu tunkee käsiään kaasariin,selitti ettei voi ilman niitä lähtee. Mulla palo käämit,ja alettiin sit :argue: sen kans. Se ei näyttäny älyävän lähtee omalle pihalleen ni mä lähin sisään. Tiesin et mun kaks rotikkaa istuu koko ajan oven takana ja kuuntelee sitä "keskustelua". Ei tarttenu ku vähä raottaa ovea ni toinen oli ukon saappaassa kiinni. :rotfl: Ei muuten sen jälkeen tullu aukomaan... :wink:
     
  4. IROC-Z

    IROC-Z Gearhead

    toi kulutus tuntuu olevan joillekkin tärkein asia... melko sama mitä rahaan liittyvää puhutaan ni: "Ol sää ny hiljaa,ko letukka viä kaikki rahat" tai,jos joskus satun olemaa liikkeel vanhal ooppelil,ni: "Onk lasikuituvenees taas tankki tyhjä ko tol ajellaa?" Ei voi vittu ymmärtää joittenkin pahaa oloa. Ei tää aina niin hianoo ol,et tarttee noi katelline ol!!!!! Ja toine on cid/hv-suhde. En jaksa edes kijottaa enempää... :mad:
     
  5. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Niin ja vakiokysymys mihin joutuu autolla ajaessa vastaamaan:

    -Paljonko tuo kuluttaa??

    *Tähän yleensä vastaan:
    -Kaikki alle 20 litran on pois mukavuudesta.... :odroll: :rotfl:
     
  6. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    Eniten ärsyttää nää popniittipakkeliturbosuper-tuunaajat, jotka alkaa mussuttaa kuinka nissukan 2 litrasesta saa pelkällä turbolla 300==>plääplää ja sitten kaupiskelevat poppilaitteitaan ja kun ei usko että ei oo rahaa nii alkaa läpätys: "tulis siihen sunkin paskaa muutaki ääntä ku prprllpr, ainii eihän sulla oo rahaa kun pistit siihen paskaas..,kyllä mä oisin sillä ostanu bmw jaja..." :argue: ääh! perkuleen... :mad:
     
  7. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Tabe S: ??? :odroll: Joo Turbo Firehan se on.. Ja se isompi Turbo Jet..
     
  8. tuomas k

    tuomas k 1st gear

    Minkä näköisiä tyyppejä? Toivon että en tunne, mutta saattahan olla että tunnenkin :oops:
     
  9. tampio

    tampio 1st gear

    jotain amis jannujahan ne oli,juonu muutaman olut pullon jne.ja sitten japsi-ritsaan huudattamaan poppikoneita :soosoo: kukapa semmoista viittii katella.no,jokainen taaplaa tavallaan...
     
  10. -JHTT-

    -JHTT- 1st gear

    Kieltämäti.. vakio kysymys paljonko toi kuluttaa/vie sadalla.

    Oon vain vastaillu, kaikki minkä tankkiin pistän...
    Eipä ole huuli pyöreänä, enempää kysyny kulutuksesta.

    Oon kyllä yrittänyt olla asiallinen, noiden "mul on sitä ja tätä" kuin myös nuorten, vailla suuntaa olevien.
    Vaikka jutut on mennä sakkokumin puolelle, niin en ole siltikään antanut negatiivista kommenttia.

    Miksikö...
    Nuoret hakevat paikkaansa...
    Turha ruveta miettimään miksi "jenkki" jätkiä, ei synny niin tiheään tahtiin kuin "tuning" heppuja.
     
  11. Ford_GT

    Ford_GT 1st gear

    miks sitten syntyy näitä muovi/lasikuitu/popniitti-rännipelti/pakkeli/jne. levikelapsia ? mitä oon näitä omia kavereita ja niiten touhuja kattellu ja kuunnellu, on helppo ostaa -91 mazda joka on periaatteessa varmatoiminen, ei tartte osata tekniikasta mitään. kunhan joskus lisää jotain öljyä koneeseen. :oops: ja se että vähän lisää mataluutta puskuriinsa muutamalla kilolla kittiä onnistuu jokaselta pojalta omalla parkkipaikalla, tää tööninki on helppoa, kittiä ja mielikuvitusta miten tehdä hienoja reikiä ja verkottaa ne. kun taas vaihtoehtona on ostaa alkuunsa joku -70 luvun "raato" mihin täytyy jo vähän perehtyä ja kunnostaa aina sillon tällön, ei oo paikkaa missä laittaa, taikka sitte väki ei viitti liata käsiään inhottavaan öljyyn ja pohjamassoihin jne.. yöks ne sanoo. mä oon ainut omasta kaveri porukastani joka rakentelee vanhempia autoja, ja kommentit on sen mukasia, "noillaki rahoilla olisit saanu jo uuden esim. bmw:n joka TOIMIS, toi sun voorttin raato syö saman verran ku 4 mun mazdaa, pyörre vaan käy tankissa ku tollasen lotkotuksenki jo tyhjäkäynnillä pitää, jne... ei ne koskaan tätä ymmärtään.... sääli sinänsä, siinä menee monta hyvää miestä hukkaan, ja pilikka hinnalla (c) häjyt :rotfl:
     
  12. ElvisNYB-77

    ElvisNYB-77 1st gear

    jääpähän enemmän autoi meille :D
     
  13. calkemp

    calkemp Gearhead

    Musta on vaan kiva, et ihmiset tulee jutteleen kun on vanhalla jenkillä liikkeellä.Pari viikkoa sitte vanhempi herrasmies baskeri päässä käveli mun tykö ja kysy hymyillen: "Monestikko joudut vekslaan kadun kulmassa ,et pääset kääntyyn?" minä siihen, et kolme kertaa joka risteyksessä.Siinä turistiin vähän aikaa ja ukko lähti tyytyväisenä stw larvalla työnteleen :D
     
  14. Vanishing Point

    Vanishing Point 1st gear

    Kyllähän näitä Suomen lisäksi on nykyisin Jenkeissäkin yllättävän paljon. Kaiken keskellä kuitenkin täytyy muistaa että parempi sekin harrastus on kuin ei mitään. Joitakin kiinnostaa Jenkit ja joitakin yksinkertaisesti EI. Ise olen aikaisemmin lueskellut kaikenmaailman autolehtiä ja miettinyt millä ja minkälaisella käyttiksellä ajelisin. Nykyisin käyttiksessä kiinnostaa vain luotettavuus ja että se on suht hyvä ajaa. Mersu meni vaihtoon aikoinaan kun oli jatkuvasti vikoja enkä toista osta ja Audille käy samalla tavalla JOS alkaa olemaan suurempia ongelmia.

    Ihmisillä on edelleen paljon ennakkoluuloja Jenkkien suhteen. Esim kun ajan 100 alueella 90 km/t joko Challengerilla tai BX Vanilla niin arvaa kumpi ohitetaan ja kumman taakse muodostuu jono? Luuleekohan ihmiset että mä listin ne ojaan jos ne ohittaamut ?? Siis kun ajan Challengerilla enkä BX Vanilla :lol:
     
  15. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Näitä juttuja kun lueskelee niin tulee mieleen että kannattaisko kaikkien näiden jolle mikään muu kuin Amerikkalainen ei oo mitään (ja niistäkin vaan oman tallin tuote) käydä ostaan tai mieluummiin rakentaa käyttöautoksi jenkin rinnalle oikein viimetten päälle tuunattu riiseri, jos vaikka hieman pipo löystyis...
     
  16. mhj

    mhj 1st gear

    Mulla sitten varmaan on jo pipo löysyyttään pudonnut päästä kun harrasteautoina on jenkki ja riisi. Käyttöauto on tällähetkellä ruotsalainen.
     
  17. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: !!!!! 8)
     
  18. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Viime cruisingissa kävi sitte vaan niin helvetin hauska kohtaus, siinä rauhassa manskua cruisaillessa tulee joku helvetin tahvo M3:llaan sitä keulaa nykimään siihen vierelleen. minä ylen rauhallisena, paitsi tallilla jakoavaimen varressa, kattelin sitä touhua kaverin ja "kotiprinsessan" kanssa ja kerran polkasin ykkösellä ohi.. no se keulittelu jatku siinä niin kauan että mun "nilkka-ESP" meni off tilaan ja vetäsin 2-3 vaihtovalolle ja sitte taas rentoa cruisailua.... no eiiii, kaveri taas siihen nykimään vaikka se jäi sinne aika vitun pitkälle haistelee pakokaasuja ja kattelee perävaloja...

    kaveri tulee rinnalle ulvomaan... "mä luulin et siinä on vaa kovat äänet mut se olikin nopee" :rotfl: ... siinä vaihees meinas vakavampaa jo alkaa naurattaa. niinno, tuleehan 3 tuumasista banjon eteen päättyvistä yleensä kovempi mögä, mut ei herättäny bemari herrassa vielä 12,5 tuumaset MT:t valoa korvien välissä :rotfl:
     
  19. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Niinpä näyttää sigu kertovan, RESPECT!

    Samoilla linjoilla itsekin, harrastepeleinä riisiä ja vanhaa euroa ja käyttöpuolella Amerikkalaisia, tarvis sinnekin tosin saada joku pysyvä harrastepeli. Tiukkapipoisuus on perseestä, puolella jos toisella, ja kuitenkin salaa ihaillaan aidan toisellekin puolelle muttei kehata myöntää...
     
  20. eastwood

    eastwood 3rd gear

    juu,nappiin meni arvaus.täällä on valveutunutta porukkaa
     

Kerro tästä muillekin!