muka harrastajia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 12.6.2005.

  1. IROC-Z

    IROC-Z Gearhead

    Tainnu kans toi pipo lähtee tuulen mukana.. Ostin käyttikses kunnon ooppelin ja sil piti vaan ajella työ- ja muut tarpeelliset ja camarolla sit pyhäsin... mut mut,kävikin niin et nyt rekku on osina, helmat,kaaret,lokasuojat ja melkei koko takakontti vaihdettuna,ovet korjattuna. Ylimaalausta odotellessa vois sitä konettakin samalla.. :odroll: -sori offtopic-
     
  2. tuomas k

    tuomas k 1st gear

    tuo kuvaus kyllä sopii niin moneen Iisalmelaiseen :lol: No joo, oli kuka oli...
     
  3. -JHTT-

    -JHTT- 1st gear

    Nooh, ei tuo tuninkikaan ole aina bolt-on hommaa.
    Tietysti wannabe tuning, jos autolle ei tehdä muutakuin ruuvataan ralliratti, kepin nuppi, matot ja tommys billetti.
    Katselee niitä ihan oikeasti rakennettuja tuning vehkeitä, niin ihan varmasti on kädet likaantuneet useamman kerran.
    Vastaavasti on noita wannabe jenkki jätkiäkin, ostetaan valmis ja myydään kun vikaa tulee.

    Annetaan kaikkien kukkien kukkia.
    Jos pipo painaa, niin voisi kokeilla sitä toista leiriä.
     
  4. jäyhis

    jäyhis 1st gear

    Näin pikkupoikana mielenkiintoisen jenkin ja tiedustelin omistajalta koneen kokoa.

    -Seitsemän kertaa isompi kuin isäs pikku Fiatissa: kuului vastaus.

    Oli se auto mistä maasta tahansa, niin se tuskin antaa aihetta ylimielisyyteen. Onneksi olin jo silloin sen verran fiksu, että tajusin, ettei se ole auton vika, jos omistajalla on noussut hattuun. Se ei myöskään ole muiden harrastajien vika.
     
  5. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Ite huomaa tässä vanhetessaa, et ennen sitä huuteli isoon ääneen, et "kato - tossa on XXXX". Nykyään sitä varovasti kyselee, et "oiskohan toi YYYY"

    Heh! Niin se vaan elämä opettaa. 8) 8) 8)
     
  6. -JHTT-

    -JHTT- 1st gear

    Tästä tuli mieleen juttu muutaman vuoden takaa.
    Olin tankkaamassa 600 Fiattiani, paikalle tulee porukkaa valiantilla.
    Eiköhän ala sen päivänen kettuilu.
    -Valiantin lasinpyyhkimen moottorikin on tehokkaampi.
    -Sul on konehuonees akku? Mitä sää bensaa tankkaat, eks tää täytys ladat?
    -Pistetäänkö tää ton valiantin takaluukkuun?
    Jne.
    Sitten tiellä piti vielä ohi tulla ja naureskella.

    Kuinka sattuneesti, hetken päästä oli valiantti tien poskessa pelti ylhäällä.
    No en ole kettumainen. Pysähdyin ja kysyin tarviiko apua.
    Vika oli jo paikennettu, eli virta oli akusta loppunut.
    -Totesin vaan, et mult saa tost kyl lisävirtaa, mut olisin enemmän huolissani miks virta loppui.
    Vika paikannettiin oli laturista piuhat irti.
    Onneksi mulla oli muttereita ja työkaluja mukana.
    Saatiin poikien kulkinen kuntoon.
    Sama vuonna forssan pik-nikissä näin samat tyypit.
    Heti pyysivät minut istumaan seurakseen.
    Juttu luisti, eikä tällä kertaa kettuiltu.
     
  7. Muutama päivä sitten kun lähdin kaupan parkkipaikalta Mercurylla vm-50,vanhempi mies huusi "Hei poika, sullon komia Volga,onko alkuperäinen väri?"
    Viime kesänä joku epäili sitä Popedaksi. :p
     
  8. spinout

    spinout Gearhead

    >Viime kesänä joku epäili sitä Popedaksi.

    KLB-pierulla oli myynnissä Pobeda, niin sitä kyselleet expertit olivat kysyneet "Pobeda... eikös se ole se Pontiacin pikkumalli?"
     
  9. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Hahaah! Tuo taitaa olla aika yleistä. :D
    Kerran yks vanha tuttu soitteli, en muista mitä puhuttiin, mut keskustelu meni autoihin... Olivat kuulemma ostaneet jonkun kanssa puokkiin V8 el caminon peltoautoksi!!? :eek: No kysyin tietty että sutiiko. Ja sutihan se kuulemma sit kun olivat laskeneet kantta. (Siis vain yhtä). :D


    Olinpa kerran pihassa darttia rassailemassa, kun naapurin pikkupoika tuli kehumaan kuinka sillä on hienoja peltoautoja mummolassa, ja tietenkin kyseli samalla tyhmiä... Noh, jossain vaiheessa erehdyin jopa kuuntelemaan mitä poika puhui: " ...mä ajoin sillä kauheesti rallia ja sit irtos konepelti ja koneesta tulppa, ja tietysti sit lens öljyt tuulilasille ja mä ajoin puuhun kun en nähnyt mitään"... :eek:


    Ja naapurit kuulu kerran väittelevän parvekkeella et onko se "iso vihree" auto Dodge vai Dartti. Meinas vähän hymyilyttää. :D
     
  10. fury76

    fury76 1st gear

    joskus vuosia sitten menin kaverin sunnyllä mikä oli mul lainassa huolttikselle ni siin alko matta sinisestä kutos dartista kaverit tän tyypillisen riisipussi vittuilun no sit siitä muutaman kuukauden päästä sain sillosen harraste auton monacon 440:ä liikenteeseen näin samasen dartin huoltskalla veden lisäys puuhissa ni en voinu vastustaa kiusausta ajoin vierelle ja sanoin kaverille et sult on vissiin muutama sylinteri matkal tippunu jonnekki ku on niin vajaan näkönen kone ( :wink: potut pottuina)
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Se on, kun jokaisen jätkän Civicissä on alkujaan 200hv, niinkun Type R:ssä, sit siihen laitetaan vapaavirtaussudatin, +15hv, ja sporttiputkisto +25hv ja takaspoileri + 18hv niin se tekee jo 300hv 2.0 litraisesta moottorista. 350 on 2,5 sitä isompi, niin siinä pitäis olla 1000 hevosvoimaa, muttakun jenkit on laiskoja paskoja niin siinä on vaan 600-800hv. Noin niinkuin ammattikoulumatematiikalla laskettuna.

    Oikeesti työkaveritkin on ihmetelly kun oon vastannu et siin on 150 hevosvoimaa. "mä luulin et siin on yli 400hv niinkun serkun Corvetessakin"..

    Tai sama kun sanoo et se vie nyt 14 litraa sadalla kun siitä on vaihteisto rikki, ehjänä veis vähemmän. "älä valehtele mun volvo vie 15 ja se on paljon pienempi ton pitää viedä ainaki 20 kaupungissa"
     
  12. timppa

    timppa Gearhead

    Kelpaako jos kotimaisen turbodieselkoneisen takatuupparin tai nelikon hommaa??
    Tunettaa voisi gansterilipalla, LA-radiolla, pystyhormeilla ja alppitorvilla...
    Ja on 200-450hp @2000rpm... :odroll:

    On sellainen mutu-fiilis, että tiukka pipo jonka tarkoitus on pitää ruuvit paikallaan on lentänyt tuuleen. Siksi osa ruuveista on jo pudonnut, eikä loputkaan montaa kierrosta kiinni ole... :wink:
     
  13. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Tota, minkähän takia? Pitäskö vielä lähtee torille ihailemaan siipiä ja kuuntelemaan Gyntteriä ja räppimolotusta? Jotenkin ihmetyttää tää "kaikesta pitää tykätä" -asenne. Eikä mulla oo mitään riisereitä vastaan, kukin taaplaa tavallaan ja lähinnähän ne vaan herättää hilpeyttä. Onhan varmaan olemassa nättejä, nopeita ja hyvin rakennettuja "tuning"-kärryjäkin, mutta eipä niitä ole täälläpäin tullut vastaan.

    Mitä tiukkapipoisuuteen tulee, niin käyttökoslana on tällä hetkellä ooppelinpaska, tontin nurkalla nököttää (ja todennäköisesti pysyy) toistakymmentä vuotta omistettu 70-luvun japsi ja tämänhetkisenä harrastevehkeenäkin toimii saksantuote. Mutta en silti rupea tunkemaan niihin pakkelia ja siipiä ja kuutta pakoputkenpäätä kun se ei itselleni iske ollenkaan.

    Ei se oma tapa ole ainoa oikea, muttei sitä tarvii ihailla kaikkea mikä ei vaan jaksa kiinnostaa. Ajakoon kukin millä ja minkälaisella ryskyllä tahtoo.
     
  14. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Näistäkin keskusteluista näkee hyvin kuinka autot ne tätä maailmaa pyörittää ja varsinkin yliverotetussa Suomessa herättää suuria tunteita. Munkin auto on milloin liian iso, liian vanha, ulkopoliittisesti arveluttava ja vie liikaa bensaa. Ja sen kertojan autohan on aina kaikessa parempi. Tai jos autoa ei vielä ole, niin se, minkä hän aikoo sitten joskus ostaa.
    Onkohan kukaan tullut esim koripalloharrastajalle kertomaan, että sehän on mustien miesten laji, luulet sä että tollain 175 senttiin kääpä ikinä pääsee NBA:han. Sitä paitsi likkakaverin broidi pelas vaihto-oppilasvuotenaan sikäläisessä yliopistosarjassa, se donkkaa paljo tykimmin kuin sä.
    Tai koiraharrastajalle, että mun lankomiehellä on sentään kultainen noutaja, eikä tollanen mattamusta kasa niinku sulla. Tossahan on doberin keula ja susikoiran perä, luulet sä olevas kovakin kustomoitsija.
     
  15. timppa

    timppa Gearhead

  16. PimpCaddy

    PimpCaddy 1st gear

    Ja luokitellaan "harrastaja" :odroll:
    Jos joku harrastaa jääkiekkoa, niin onko se jalkapalloilijalta pois?
    NE "WANNABE "harrastajat tässä ketuttaa. Se mölinä vitut*aa ainoastaan niin paljon kun sen antaa vitut*aa. Jos joku vinkuheinä menee aukomaan kovemman luokan voimanostalle turpaansa tyyliin "luulex et oot kova jätkä? mun broidin kaiman setä nostaa ainaski +400 kiloo penkistä"... Nostakoon vaan, hyvä että toisten saavutuksilla voi pullistella.

    ...ja kuten todettu, makuja on monia. Sääli vaan, että se menee aina vastakkain asetteluksi. Tuunaus on trendi, katsotaan tuliko se jäädäkseen. Jenkit ja niitten rakentelu on jo kulmakivensä ansainnut.
    Eihän sitä tiedä miten autoja rakennellaan 20 vuoden päästä (ei koske aatteen miehiä) 8) 8)
     
  17. Käkö

    Käkö Gearhead

    Just tolleen on mulle tultu sanoo kun pelasin tota korista nuorempana, vastustaja oli vapaaheittoja suorittamassa ja tää yx tahvo alko "psyykkaa" mua, en tosin ollu sillon ku 170 lyhyt ja muut oli noin 190 pitkiä...
    Mä repesin nauruun ja koutsi otti mut penkille rauhottuun... :rotfl: :rotfl:
     
  18. No H2O

    No H2O Gearhead

    Mitä enemmän olen harrastanut sitä enemmän on alkanut v**tamaan kaikenmaailman "essonbaarin" miehet jotka jorisevat puutaheinää kaiket päivät kahvimuki kourassa...

    Ja mitä enemmän olen harrastanut sitä vähemmän olen oppinut pitämään meteliä koko touhusta...
     
  19. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    Ja mitä enemmän olen harrastanut sitä vähemmän olen oppinut pitämään meteliä koko touhusta...


    tuo on oikeaa puhetta.
     
  20. Vanishing Point

    Vanishing Point 1st gear

    Noin 20v sitten yhdessä kesätyöpaikassa jutut kääntyivät jenkkiautoihin. Yksi kaveri sanoi että hän meinas ostaa Corvetten mutta kori oli niin ruosteessa että sen takia jäi ostamatta....
     

Kerro tästä muillekin!