amazon ongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 13.2.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    auto ei meinaa millään lähteä lämpimänä käyntiin, sama ongelma kylmänä!
    kaasariin saa olla vaihtamassa vähän väliä uutta kalvoa kun "ampuu" sen aina paikaltaan ja venyy..
    bensaakin menee niin paljon ettei raski ajella enää.. onko kaikki vika kaasarissa ja seoksissa vai mistä mahtaa johtua??? muuten pelaa todella hyvin!!!
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli kulutus on nyt jotain 30-40l/100km? :smile:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    kulutus on vähimmillää n. 8 litraa ja nyt taitaa ol todella huimaa =)
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Liian raju nokka?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    ei ole mitään sellaista ihan normaali B20 kone ja normaali 175 strömberg kaasari.. ei vaan tahdo toimia nyt ihan oikein..
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    tietääkö kukaan käykö tuon strömbergin tilalle joku muu kaasari suoraan vai pitääkö muutoksia tehdä jos niin mitä?
    sellainen kaasari mitä ei aina tarttis olla säätämässä ja korjaamassa..
     
  7. Sittana

    Sittana 1st gear

    SU menee suoraan, mutta en tiedä onko se yhtään parempi. Ei ole pahemmin noista kokemusta, kun en ole amazonillani ajanut vielä metriäkään.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

  9. Stargraft-91

    Stargraft-91 Gearhead

    Mulla on tosta kaasarista tosi hyvät kokemukset, niitä oli kolmelitraisessa kaksi kappaletta.

    Oletko varma ettei kaasari tulvi, eli neulaventtiili laskee läpi.

    Oletko tarkastanut liukumännän alla olevan kartioneulan kunnon, tai oisko säädettäessä vahingossa luiskahtanut liian auki.

    Kalvon paikaltaan ampuminen ihmetyttää vähän. Sen kyllä pitäisi normaali oloissa päästää mäntä liikkumaan esteettömästi ääriasennosta toiseen. Jos kalvo tosiaan venyy ja lähtee pois paikaltaan, niin sitten mielestäni joku juttu on pahasti pielessä, ja kannattaa syventyä siihen huolella.
     
  10. KST2

    KST2 3rd gear

    Mulla autto seoksien säätö. Pensankulutus putosi about 15 litraa satasella. Joku tee se itse mies oli säädelly kaasaria. Kone on b21 mut kaasari sama srömperi.
     
  11. Sittana

    Sittana 1st gear

    Eikös strömppä ole aika arka noille takasin potkuille kaasariin. Kalvo kärsii...
     
  12. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    jos joku vena vuotaa? mulla ainakin tuo aiheutti fordissa sellasta että poksautti välillä sellasen 20cm pitkän lieskan kaasarista. strömppä ei siitä ainakaan tykkäis..
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    kyllä se varmaan laskee sitä bensaa läpi kun käy ajaa auton lämpimäks ja sitten sammuttaa ja pistää hetken päästä uudelleen käyntiin kuuluu kauhea jysäys kun bensa palaa putkessa.
    tuo kamala bensan kulutus alkoi yht äkkiä
    kuten kaikki muutkin viat tässä henkimaailman amazonissa....
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    siis voiko osittain vika olla siinä että kaasarin neula vaan on vaan liian alhaalla?
    amazon kuitenkin ajaessa ja kiihdytellessä toimii todella hyvin ei mitään nykimistä tai laiskuutta ole ongelmana vain se että bensaa syö hurjan paljon ja käyntiin ei meinaa lähteä...
     
  15. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Jostain Z-autojutusta jäi mieleen, että kaasareina olivat SU japanilaiskopiot, eli Hitachit, joita pidettiin luotettavampina kuin SU:ta. Muuten en SU:usta tiedä muuta kuin kaverin Jaggessa ne vuotaa.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    su tuplat kyllä löytyy mut ei oo tullu kokeiltua..
    kuullu olen sen niist et amazoneissa kulutus laskenut kun vaan saa säädettyä oikein. ainakin römperiin verrattuna varmaa ku ei saa ikin toimimaan viikkoa kauemmin kun taas saa säätää..
     
  17. Sittana

    Sittana 1st gear

    Olen kans kuullut, että noilla SU:n tuplilla on bensankulutus tipahtanut. Kunhan ne vaan ovat säädöissä!
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko B20:ta saanut täällä koskaan tupla-strömbeillä varustettuna niinkuin B30A:ssa?
    Muistaakseni USA-vientimalleissa oli tuplastrombergit B20B:ssa.. Voin muistaa väärinkin. Kumpi olis parempi, tupla-SU:t vai tuplaströmbit?
     
  19. Sittana

    Sittana 1st gear

    Ei noita tupla SU-kaasareita ole kukaan haukkunut kunhan on säädöissään.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo pieniä kokeiluja tein nostin neulaa ylemmäs kerkesin ajella muutaman kilometrin ja sammui ylämäkeen.. eikä enää millään käyntiin laskin alas neulan takaisin ja taas toimii mutta se kulutus ei laske..seuraavaksi täytyy katsoa bensaletkut auton alta ettei vaan siellä ole vikaa.. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!