Mitsubishi lancerin viritys(kaasarimalli)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ruumis, 2.8.2005.

  1. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Elikkä kyseessä vm:86 Lancerin 1,2 koneen viritys.mistä aloittaa?mitä kannattaa tehä? tehoja vakiona 55-60 hv. tavoitteena 100-200 hv...
     
  2. moparmaniac

    moparmaniac Gearhead

    Kannattaa virittää kaatopaikalle :eek:
     
  3. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Mitennii? Huom. en ole"tuning" ihmisiä. olisi vaan mukavaa että kulkis kovempaa ja kiihtyis nopsammin kuin Kuski! täällä topicissa en halua kuulla tuommosta"kaatopaikalle joutais"juttuja. että tavoille SIITÄ!!!!!
     
  4. CH3OH

    CH3OH 1st gear

    Helpoin&halvin tapa: vaihda siihen jonkun tehtaan sporttimallin kone ja siihen vaaditut oheissälät, saat kerralla pirteämmän&pieniruokaisen&luotettavan etc. Huomattavasti vaikeapi tapa: Kone levälleen, kansi koneistamoon porttaukseen, tulisempi nokka-akseli jostain kiven kolosta, suuremmat kaasuttimet tai ruiskuvehkeet, peltisarja ym. romua. Tuloksena siitä pikkukoneesta samat tehot noin tuplahintaan, suurempi polttoaineen kulutus ja räjähdysmäisesti heikentynyt luotettavuus. Sitten on niitä jotka eivät vaivaudu/osaa/ole varaa kumpaankaan yllä mainittuun, he "virittävät" asentamalla kartiosuodattimen ja suuremman pakoputken loppupöntön. Tuloksena on yleensä lähinnä kaasuttimen jäätyminen talvella :rotfl: Nämä ovat yleensä niitä thjYYn1nG-poikia. Koita metsästää jostain mitsu sapporon 2.4-litrainen ruiskukone sinne keulalle 8)
     
  5. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Onneksi en ole tuunaaja! haluan vain suorituskykyä!!! tuo 2,4 kuullostaa jo mukavalta!!!
     
  6. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Onhan niitä turpo mihtujakin olemassa 1,5 koneella!!! tehoja 120?
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Tule hakemaan 1.5L kone mitsuun, saat 25e:lla. Koekäyttömahtollisuus.

    Ei ole laiska ja pirteämmäksi entisestään saa kun laittaa molemmat kurkut aukeamaan samanaikaisesti.
     
  8. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    voisko tuota omaa 1,2:kkosta tehä sillei siihe kaasuttimeen että kurkut aukeaan samaan aikaan. Paljonko veikkasit lisä tehoja tuohon minun nykyaikaiseen koneeseen tuolla konstilla? paljonko ajettu toi siun 1,5 kone?
    kyllä toi kiinnostaisi. jos vaan saisi jostain peräkärryn lainaan...
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    alle 200tkm ja nätisti. Aika alimittainen se 1,2L on eli "isolohkoa" peliin. Ei kannata kerralla haukata liian isoa palaa, 1,5L saa vaihtaa ilman muita muutoksia nokalle.
    Hinta on harrastajaystävällinen eli ei kansivikaa tms.

    Jos on tarvetta muille osille niin melkein koko auto löytyy...
     
  10. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    oisko pakoputken takapönttöä?onko mitsubishi ja lancer tekstit kiinni korissa? onko sinulla vaihdelootaa?olis hyvä jos sais ostettua koneen/lootan. Itellä on "vain" 4 eteen ja pakki. paljolla myisit koneen ja lootan?
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Ei lootaa. Jatketaan juttua yksityisviesteinä tai jopa puhelimessa...
     
  12. micco

    micco 3rd gear

    Tuotahan on tehty 1.6-litraisella ECI-ruiskuturbopannulla josta irtosi 92 kw vakiona. Siihen kun vaihdat isomman ahtimen, asennat kunnollisen välijäähdyttimen, nostat vähän bensanpaineita ja ruuvat ahtopaineet johonkin 1.5 bariin niin eiköhän sieltä 200 heppaa irtoa 8)
    Olen kokeillut. Toimii!
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nuo n`86 vuosimallin turbomitsut taitavat olla melko harvinaisia. Siinä olis kyllä ainakin tulevaisuudessa melko yksilöllinen harrastepeli, varsinkin jos peli on pelleiltään hyvässä kunnossa. Katsokaapa linkki, tuolla on laiteltuja saman korimallin coltteja, jostain noilta sivuilta etsimällä löytää myös lancereita:

    http://www.coltmania.de/showroom_c10.html

    Ootteko törmänneet jossain myynnissä oleviin 1,6 litran turbokoneisiin? Tekisi kyllä oman coltin keulalle tuollainen joskus hankkia. Kts. kotisivultani juttua tuosta coltista, linkki alla. Olen kai vähän erikoinen, mutta kyllä mun mielestä tuollaisen vähemmän arvostetun japanilaisen kanssa harrastaminen on harrastamista siinä missä muidenkin autojen ruuvaaminen. Itsellänikin on lisäksi tuo `61 Dodge ja T-malliin pohjautuva rodi työn alla, mutta kyllä myös mitsuun työtunteja uhrautuu.
     
  14. Lancer 225 2d

    Lancer 225 2d Gearhead

    Ja tuo äskeinen mitsuharrastuksen puolestapuhuja olin minä, oli kirjautuminen vanhentunut...
     
  15. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Minun mielestä tuo miunkin lancer on "harrasteauto". se on vaan niin mukava auto minkä haluaaisi pitää koko ikänsä :D
     
  16. Doe

    Doe 1st gear

    jos kyseessä sama kori kuin -84 niin siihen saa laittaa suoraan ainakin 1.6l pannun (mulla jossain jopa lupa paperi siitä), mutta jos alusta muutat vastaamaan 1800 gsr mallia niin sitten saapi laittaa jo vaikka mitä. toisaalta jos tahtoisi tehdä jonkun kivan häksöttimen liikenteeseen niin miten olisi vanhan mallin coltti aihioksi kun sitähän on tehty ameerikan maalla dodge colttina ja jos en ihan väärässä ole niin siihen sai pannuksi 3.5l kutosen, siitä vertailu moottori painon ja tilavuuden suhteen.
     
  17. jyha

    jyha 1st gear

    kuukeli ei antanut kuin 1,4; 1,6; 2,0; 2,4 ja 2,6 litraset dodge coltille ja kaikki nelosia.
     
  18. Doe

    Doe 1st gear

    Roger that. kyllä toi 2.6l ois ihan kiv avertailu motiksi tilavuuden kannalta.
     
  19. micco

    micco 3rd gear

    Jos vertailumallina käytetään 1.6 ECI Turboa niin keulalle voisi juuri ja juuri saada muutoskatsastettua Galantin 2-litraisen turbopannun. Siitähän sitten saisi tehoa irroitettua jo "tarpeeksi" :p
     
  20. tuomas k

    tuomas k 1st gear

    Mikäs vikaa muka siinä on että harrastetaan jotain harvinaisempia kohteita vaikka niitä sitten arvostettaisiinkin vähemmän. Itsekin olen sitä mieltä että sillä ei ole väliä mikä auto on harrastuksen kohteena, yhtälailla arvostan pieniä japanilaisia autoja kuin jenkkejäkin. Ja onhan siinä sekin hyvä puoli että jos on harvinaisempi kohde niin eipähän ole samanlaisia joka kadunkulmalla tulossa vastaan :wink:

    Ja kukapa arvaisi viattoman näköisestä Coltista että mitä sieltä konepellin alta sitten löytyykään. Parhaimpia ovat kyllä muiden autoilijoiden ilmeet kun luullaan että "eihän tuo vanha pikkuauto voi kulkea mihinkään" mutta sitten kuuluu vain murinaa ja vaihteenvaihdon välissä sihahtaa kun mennään heittämällä ohi. Parhaimmat ilmeet olen nähnyt eräältä E30 Bemarin kuskilta kun suu auki jäi katselemaan :lol:

    Ei muuta kuin Colttiin ensinnäkin budjetti/viriystävällisin mylly vain pellin alle mitä lain puitteissa saa ja sitä kun vielä pikkuisen kutittelee niin on todella bueno [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!