Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. arrakis

    arrakis 1st gear

    Lakalaivan yksityinen...
     
  2. KHN

    KHN 1st gear

    Mulla on ollut tuosta asemasta pelkkiä hyviä kokemuksia, aiheuttajina tuosta kuvagalleriasta toinen ja kolmas rivi. Mutta mä en olekaan jenkkiharrastaja, vaan Italiaanojen Ihailija. Jatkuvalla nelivedolla varustettuun talvikulkineeseen ei ole koskaan yritetty tehdä jarrutestiä rullilla, vaan aina on tehty jarrutestit vain ajamalla. Minimimaavaraan viritettyä kesäkulkinetta on aina varottu tosi tarkkaan niin ettei ole milloinkaan ottanut jarrudynolla tai nosturilla kiinni. Tässä kesäkulkineessa on muuten sellaiset ovenkahvat, ettei katsuri ekalla kerralla saanut ovea auki ilman neuvoja, mutta ei hän tästäkään vetänyt hernettä nenään. Rajamailla olevista nivelistä ja jarrulevyistä en ole koskaan saanut merkintöjä mihinkään, vaan pelkät suulliset ohjeet vaihtaa mahdollisimman äkkiä. Mä oon ollut aina aktiivisesti mukana katsastustapahtumassa ja muistanut käskeä ravistamaan kunnolla että kaikki viat löytyy, lieneekö vaikuttanut siihen ettei merkintöjä ole tullut.

    Oon kyllä tietoinen monien konttorien asiattomasta jenkkivihamielisyydestä. Sä sain varmaankin tarkastuskortin, joka oli täynnä merkintöjä kuin pakanamaan kartta. Tee sitä apuna käyttäen kirjallinen lista kaikista epäkohdista ja ota yhteyttä suoraa katsastusta valvovaan viranomaiseen (AKE) ja kysy oikeat menettelytavat valitusasiassa. Yhteystiedot löytyy dokumentista http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=803 jonka alta löytyy "Katsastuksen valvonta". Sun autoasi katsoi ilmeisesti ton firman pomo eli sinne on turha enään valittaa. Mun käsittääkseni K1-Katsastajat, johon tääkin konttori kuuluu, on varsin löysä itsenäisten firmojen markkinointisysteemi eli sinne lienee turha ottaa yhteyttä.

    Jos joku ei vielä tajunnut, niin väännetään rautalangasta, että mä en ole tässä yksittäistapauksessa kummallakaan puolella, vaan haluaisin vain että homma päättyisi asiallisesti.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    äläkää nyt pojat .käytin papan corollaa katsastuksesa ,edelliseltä omistajalta varastettu kilvet kys .autosta,no neito meni oudoksi kassalla ja alko pälyileen ympärilleen ,minuunpäin ei uskaltanut katsoa ,no katsastusmies meni ohi , vinkkas sen katsomaan .kumpikin rupes pälyileen neito totes rohkeasti että TEILLÄ ON VARASTETTU AUTO :oops: :oops: :oops: ,johon ei auttanut sanoa kuin että pittäähän semmonenkin katsastaa ,sehän on vaarallista jos ajjaa katsastamattomalla autolla vaikka se on varastettu , :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: ,tytön tyllerö oli katsonut koodin 1 ja lukenut väärältä riviltä että auto oli varastettu ,ei tunnustanut virhettä ,kävin poliisilaitoksella tarkastaan jutun, seuraavalla kerralla varmaan vievät ensin putkaan ja pehmittävät siellä viikon että "tulee puhehaluja" :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: ,tutulta vietiin oulussa kortti viikonlopuksi kun "oli törkeästä rattijuoppoudesta saanut tuomion ja poliisit oli vain ihmetellet että montako korttia sulla on" kemissä olivat lyöneet rattijuopolle väärän sossu tunnuksen :rotfl: :rotfl:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lahden PHKP oli ainakin viime viikolla mainio katsastuspaikka; ei turhaa nipotusta. Voi tietysti johtua myös katsastajasta.
     
  5. SB

    SB 1st gear

    Tampereen konttoreista oon saanut hyvää palvelua tuolla linnainmaan yksityisellä. Oon kyllä jo etukäteen aikaa varatessa ilmotellu, että kyseessä on harrastepeli (jenkki), niin vastassa on asiantunteva kattastus äijä, joka osaa käsitellä meikäläisen silmäterää (mitä ny kerran koitti hallin taakse mennessä jättää raitaa :lol: ).
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on viime ajoilta vaan positiivista sanottavaa katsastusäijistä, nykyään niitähän saa jopa neuvoa. Astron rekisteröinnissä:

    Katsuri X pakokaasumittarin piuha kädessä: Missäs se pakoputki on?
    Mä: tuolla, repsikan puolella takapyörän takana.
    X: ei se siellä saa olla!! Se pitää kääntää!!
    Mä: taitaa se vaan nykyään saada olla tuolla.
    X: EI SAA! pitää kääntää.
    Mä: Olen kyllä vähän eri mieltä, taitaa pykälät sanoa että muissa kuin M1 ja N1 luokan ajoneuvoissa pitää putki olla taakse tai vasemmalle.
    X: Tää on M1 luokan ajoneuvo....... no mä tarkistan tuon.

    ja kohta: laitta mutka putken päähän ettei puhalla suoraan sivulle.
    No okei.

    Ja samalla autolla näytössä:
    katsuri Y: olet sitten laittanut nuo sivuvilkut tuohon, ettei olis liian matalalla.
    Mä: siihen me ne X:n kanssa sovittiin laitettavan.
    Mitttaa korkeuden ja tökkää hätävilkut päälle
    Y: hätävilkut ei toimi!
    Mä: ei nii kun on punaiset takavilkut.
    Y: Ne pitää toimia!!!
    Mä: aijaa, miten se nyt niin on kun 15v sitten piilofarmareissa ne oli maailman vaarallisin asia mikä piti heti poistaa??
    Y: mutinaa........

    Ja läpi meni ettei mitään. Kun vielä tulis veroarpalippu.....
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    ...kirjautuminen.... :mad:
     
  8. Mopar

    Mopar Gearhead


    Tulee muuten 22.8 tv1 klo 21:15 noin ulkomuistista sanottuna
     
  9. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    22.8. klo 21.25, elokuvab esittely viis minuuttia aikasemmin. Täytyy kattoa kun olen niin paljon juttua kuullut kyseisestä tekeleestä.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Että toi "asiantuntemus" noilla konttoreilla jaksaa hämmästyttää. Tuntuu ettei siellä enää osata katsastaa ku jotai tojotia ja audeja eikä nekään saa olla liian vanhoja ettei mee liian vaikeeks. Täytynee alkaa taas katsastaa vehkeet vaan joka toinen vuosi ja luottaa tuuriin. Vanien ja farkkujen kaa vielä onnaa juuri ja juuri mut -81 Mussen kohdalla inssi kehu ettei ole ikinä nähnyt tällaista.
     
  11. niklas_

    niklas_ 1st gear

    kannattaa näköjään mennä just ennen ku menee kiinni.
    inssi ei edes avannut konepeltiä.
     
  12. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    voi suositella porvoon a-katsastusta... ei menny kyl camino läpi... mut tosi mukava katsuri ei alkannu valittaa mistää... sano vaa et taka jarruist ei mee läpi ja kaikki parkit on pimein...
    ja oli hyvin pahoillaa ku ajo pakosarjat kiinni jarrudynos... näytti viel et mahtuu hyvin alas nosturilt et ei uudestaa raapase kiinni...
     
  13. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    Ehdottomasti. Käytin muutama viikko sitten, niin ei kattonut mm. akun kiinnityksiä, moottoritilaa, valoja, pyyhkijöitä, pissapoikaa, tööttiä eikä turvavöitä. Jarrutestissä putki otti niin paljon kiinni lattiaan, että hädin tuskin takarenkaat ylsi rullille, jarrut toimi hienosti...

    Ja kaikki tämä upea palvelu löytyy JKL Keljon K1:ltä.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pitää paikkansa! Itse menin volvolla hieman ennen sulkemis aikaa.. inssi haukotteli ja sano että hitsaa sitten ens katastukseen nuo pari reikää pohjasta(!!) leima tuli!
     
  15. -TH-

    -TH- Gearhead


    eikös se ollu "kallista vittuilua...."

    no voip olla että muistan viärin, taisin tuijotella pätkän n.10v sitten.
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Onko se "hyvää palvelua", jos autossa on selviä vikoja, eikä niistä huomauteta?
     
  17. Lokari

    Lokari 1st gear

    Sieltä löytyi viime vuonna asiallista suhtautumista vaikka meni ennen sulkemisaikaakin. :)
    Ensin kyseli miten on auto pelannut ja heitti jotain muuta läppää harrasteautoista. Sitten katseli että kaikki on suunnilleen niin kuin pitääkin. Ei turhaa nipottamista vaan asiallisesti kävi läpi perusjutut. Lopuksi kurkkasi moottoritilaan ja tuumasi että moottori näkyy olevan.
     
  18. No H2O

    No H2O Gearhead

    Heh... Käyttökinneri katsastamatta... Mitäs menivät muuttamaan hyvän katsastus systeemin turhan takia :mad: Pitää varmaan katsastaa sitten ensi kerralla (marraskuu)...

    Mutta harrastepeli meni leimanläpi seuraavanlaisesti... katsari testasi jarrut, katsoi että valot palaa... meni pohjan alle jolloin totesin että "älä hakkaa hirveästi koska höttöä löytyy varmasti jos etsimään aletaan..." katsari siihen " joo-o no nää alkaa olla aika isotöisiä autoja jo näillä vuosikymmenillä, kiva että joku jaksaa nähdä vaivaa tämmöisten eteen..." katsoi pohjan läpi, kävi nivelet läpi ja huomasi siinä sitten että laakeri on edestä väljä... "vaihda laakeri tälle puolelle ja tule käymään uudestaan, muutenhan tää on ihan soiva peli..."

    Vaihdoin laakerin ja leima tuli että napsasti... sujuvaa ja mukavaa toimintaa :p
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se o heleveti asiallista! Tietää mitä pitää korjata, mutta ei tarvi maksaa lisää!!!
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ittellä on Porvoon konttorista ihan päinvastaisia kokemuksia, mies vittuili kaikesta ja yritti etsiä vikaa väkisin.. Joka asiasta se löysi jotain sanottavaa ja valitettavaa, ja lopuks tokas kuitenkinettä pakko tää on vissiin läpi päästää kun mitään isoa vikaa ei löydy..
     

Kerro tästä muillekin!