audin kone volvoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 12.8.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    80audin 1.8 kone olis jouten ja tuo B21 volvon kone on ehtoopuolella.

    Sopiikos vinokone vaihtaa toiseen eli käykö kytkinkoppaan ym
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    No ei

    vai mitäs luulisit??
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös volvo käytä volsun diiseliä ja volsun kone 1,6-2,4 käy samaan kytkinkoppaan.

    Olikos d-volvon kytkinkoppa erilainen kun pensamallin?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    no mitäs toi audin kone sitten tässä tekee?
    vai onko jouten muuten vai?

    menee pahasti perjantaille.

    Anteeksi.
     
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    audi vw skoda ym samaa puljua ja rinnakkaismalleja

    80 audis kone on pitkittäin nokalla niinku passatissakin.

    Liikuttaa varmasti volvon koppaa puolet pienemmällä soppamäärällä kuin römppäsellä varustettu vinokone kun volvon kone on vielä suurikitkainen.

    Jaa'a saattaa olla vaikeuksia koneen korvakkeitten kanssa?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin mutta kysymys taisi olla tuosta lootasta.
    epäilen vahvasti että kävisi audin kone volvon lootaan.
    booritukset, akselin paksuudet jne.

    jos kaikki vaihtaisi koenineen ja lootineen??
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest


    On joo, mutta yhteensopivuus koneidenosalta tapauskohtaista.
     
  8. mie

    mie Gearhead

    Epäilisin, että ainoat moottorit, jotka menevät Volvon (200/700 srj.) laatikkoon dieselin kytkinkoppaa käyttämällä ovat eri 5-mukiset versiot. Bensakoneen kytkinkoppaan tuskin sopii, mutta dieselin kopassa on ainakin Audin/VW isojen dieselien käyttämä pulttijako.

    Volvohan käytti takavetoisissa 240:sisssä (tosin aika harvoin) Audin vanhaa 2 litraista 5-sylinteristä dieseliä, jota käytettiin myös Audi satasessa ja Audiahan oli myös 5-sylinterisenä bensamallina.

    Hyvällä tuurilla pulttijako saattasi olla sama vitos ja neloskoneiden kiinnityksissä. Audi ysikymppistähän tehtiin 5-sylinterisenä ja kasikymppistä 4-koneilla, mutta en tiedä oliko em. malleissa samantyyppsiet vaihdelaatikot.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    4:sen ja 5:sen laatikot erilaiset mm. kytkinakseleiltaan.
     
  10. RG Racing

    RG Racing 1st gear

    laittaa d6 kytkinkopan laatikkoon ja koneeseen d6 kytkin. moottorin kiinnikkeet joutuu varmaan tekeen uusiks. d6:sta ei ainakaan käy.
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei sovi 4:s kone vitosen kytkinkoppaan. Välilaippahommiksi menee jos meinaa laittaa. Myöskin kaikki kiinnikkeet täytyy tehdä itse.
     
  12. always bb

    always bb Gearhead

    mutta mitä yhteistä on skodalla ja fordilla (vanhalla), vanha takamoottori
    skodan vaihdelaatikko ja V6 käy suoraan ja fiilikset kun porscessa
     
  13. tuomas k

    tuomas k 1st gear

    Siis joku Tanarin/Caprin V6:ko käy ihan suoraan Skodan laatikkoon? Miten kytkin/paineasetelma/startin kehä?
     
  14. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    ja etuvetoisissa oli aika pitkään käytössä vw:n 5 sylinterinen diesel / tdi (850). olikohan takavetoisissa kuinka pitkään, kun volvo ei omaa diesel konetta tuohon ~2.5 litran luokkaan saanut tehtyä kuin n~ vuonna -02, ja eikös vw:n diesel ollut noissa 200 sarjan savuttavissa volvoissakin, siis se sama joka aiheutti kansivikoja noissa lt 28 pakuissa, siis 6 sylinterinen.
     
  15. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eiköhän sinne löytyisi Volvon omakin kone...? Tuskin tuollaista koneen vaihtoa kannattaa ruveta tekemään bensan säästö mielessä... :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!