350 TBI hyyty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Snellu, 6.9.2005.

  1. Snellu

    Snellu Gearhead

    No niin, nyt se harrastaminen vihdoinkin alkaa...

    Useampi kuukausi vain ajettiin, tehtiin toki perushuollot ja hyvin pelasi, ei rykimisiä, ei nykimisiä, bensankulutuskin varsin kohtuullinen 8)

    Mutta nytpäs hyytyikin kerralla!! Ajon jälkeen pieni (n. puoli tuntia) tauko eikä startatessa pienintäkään lupausta. Kone esiin ja tsekkaus: kipinää tulee, mutta TBI täysin mykkä. Kaasu pohjassakaan ei syöttänyt pihaustakaan.

    Mikäs vois olla?? Virrat päälle laittaessa tankista kuuluu selkeä surina. Miten testataan toimiiko bensapumppu? Putki irti TBI:stä ja virta päälle, onko vaarallista :-?

    Miten kannattaisi lähteä etenemään??

    (Ja kumpi niistä putkista on syöttö- ja kumpi paluuputki :oops: :oops: )
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Bensapumpun painekytkin todennäköisesti päättänyt päivänsä.
    Toinen vaihtoehto on bensapumppu...tämä kalliimpi ja vaikeampi vaihtaa,molemmat yleisiä vikoja.

    ÄLÄ koske ruiskun polttoaineputkiin,sillä se ei auta millään tavalla.

    Et kerro mikä auto kyseessä...Van vai pick up ?

    Tuo mainitsemasi surina viittaisi juuri painekytkimen rikkoutumiseeen,sillä pensapumpunrele antaa muutaman sekunnin virtaa aina kun käänät virrat päälle,tarkoituksena nostaa esipaine ruiskulle ennen käynnistystä.
    Rele ei kumminkaan kykene antamaan pitempään virtaa pumpulle,vaan varsinaisen virran ohjauksen hoitaa yllä mainittu painekytkin,joka sijaitsee virranjakajan juuressa,blokin ylälaidassa.
    Painekytkintä ohjaa moottorin öljynpaine.
    Ulkonäöltään se muistuttaa öljykelloa ja maksaa ehkä 20 erppaa.

    Kannattaa kyllä tsekata se pumppukin varmuuden vuoksi.
    Etsi pensapumpun sulake,ota se pois ja laita sulakkeen tilalle pumpulle lähtevään johtoon 20A:n sulakkeella varustettu hyppyjohto,jolla syötät virtaa suoraan esim akusta.
    (Siihen käy sellainen 6,3mm latta/uros abiko liitin suoraan.)
    Pumpun pitäisi ruveta pyörimään ja ruiskulla pitäisi kuulua polttoaineen virtauksesta tuleva "kurlutus".
    Jos ei niin pumppu todennäköisesti rikki.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Loppuko sulta bensa sen edeltävän ajon aikana?
     
  4. Snellu

    Snellu Gearhead

    Kiitti vastauksesta SPORT TRUCK!!

    Täytyypä vaihtaa näin ekana se painekytkin ja toivoa, että se vika olisi siinä.

    Niin joo Vanissahan tää kikkara on ja tankkikin pullollaan bensaa...
     

Kerro tästä muillekin!