Riisseli tankin korjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jumani, 11.10.2005.

  1. jumani

    jumani Gearhead

    Tankin pohjassa aivan pieni halkeama kuinka tälläisessä tilanteessa toimitaan? Korjattua pitäs saada ja äkkiä ja vielä mielellään tankkia irroitamatta. Tyhättävä se kai on joka tapauksessa.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikä on riisseli?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    sikaa vaan se kestää !!!!
     
  4. jumani

    jumani Gearhead

    diesel öljy
     
  5. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Vähän halkeemaa isompi peltilätkä, jonka pintaan laitat kunnolla sikaflexiä. Se poppareilla kiinni ja sauman sekä popparien päät vielä tilkitset sikaflexillä. Siihen kyllä tulee lisää ne poparin reiät.
     
  6. DeVille60

    DeVille60 Gearhead

    Plastic Badingilta löytyy oma tankinkorjausaine. Paikallisen jäähdytinkorjaajan neuvosta korjasin pari vuota sitten vanhan Fordson Majorin (diesel traktori vm:viiskytkahdeksan) tankin kiinnityskorvien juuressa olevat murtumat, tyhjäsin tankin, pesin jarrujen pesuaineella -rasvaan ei mikään tartu hyvin, hioin peltipuhtaaksi ja laitoin tankinkorjauskittiä aika paksulti. :wink:

    Majori on ollut nyt jatkuvassa käytössä ja voit vain arvata miten tollanen tärisee ja värisee, mutta korjaus on kestänyt ehjänä. :eek:

    Aine on kuulemma nimenomaan naftavehkeissä hyvää. :D
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja hitsaamalla saa kanssa korjattua. Ongelma voi tulla siinä, että usein ton reiän vieressä on jo niin haperaa, että Miggikin polttaa tankkiin vaan isompaa reikää. Ruoste on kun jäävuori, suurin osa siitä on piilossa.

    Vaikka olisi kiirekin, kannattaa tyhjentää tankki, sillä vaikka bensa on ärtsyä tavaraa, naftakin voi syttyä palamaan. Kokeiltu on, eikä viemäriin suuntaavan tulivanan metsästäminen auton alla kovin kivaa ole... :lol:
     
  8. Pex

    Pex 1st gear

    :eek: :eek: :eek: :eek:
    Ja mitähän siirto/ruiskutuspumppu tykkää metallilastuista, kun porailet tankkiin reikiä? Ei hyvää päivää....
    Usein imuputken päässä oleva metallisukka/sihti on rikki, ja siitäpä moisen silpun on helppo imeytyä eteenpäin.

    Jos siitä tankista haluaa aikuisten oikeesti pitävän, se napataan alas, ja hitsataan.
     
  9. Laita siihen mäntysuopaa. Siis sitä palana olevaa, vois olla aika työlöstä saada sitä nestemäistä pysymään. Muistat ajella vain kuivalla kelillä...
     
  10. DeVille60

    DeVille60 Gearhead

    Niin, tuli muuten mieleen että jos siinä tankissa on ollut bensaa joukos ja sä lähdet hitsaamaan sitä, :eek:
    se voi mojahtaa aika ilosesti. :-?
     
  11. Aako

    Aako 1st gear

    Mihin on vanha kunnon hitsaus kadonnut?? Dieselin tankki on ihan iisi tapaus
    mikillä turrata...
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    - Mistä tämä tietous on peräisin...!
    Ota (Otata) tankki pois ja asiantuntevalle korjaajalle;
    ai se maksaa,
    elämä on kallista! :lol:
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Suodattimethan noissa kyllä yleensä on, pitäähän se tankin ruostepuru ja hiekkakin johonkin pysäyttää. Eipä silti, että niitä kannattaisi erikseen alkaa porausjätteellä tukkimaan.

    Lisäksi voi käydä niin, että kun tosta popniittisikafleksi plätystä kumminkaan tule täysin tiivistä, niin parin vuoden päästä tankissa on taas paikkalänttiä vähän suurempikin reikä.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    ei vajaata nafta tankkia kannata hitsailla voipi olla ku se on höyrystyny ni tulee pyöreä. ja epäilen aina paikoilleen hitsaamista.
     

Kerro tästä muillekin!