stw:stä sleepperi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja whpracing, 28.2.2003.

  1. Lassi

    Lassi Gearhead

    Taitaa jäädä muutama riisikuppi alle kun tuommosella vetää kylkiedellä mutkan. :grin:
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kaverilla oli aikoinaan tuommoinen -73 Caprice (8 hengen) eli semmonen v..tun iso ja hieno farmari pikkusen piristetyllä 454:lla. Kiva peli kulkemaan, kerran mm. kiusattiin yhtä 325i Bemua kun se yritti lähteä maantiellä ohi rajoituksen vaihtuessa 60:stä 100:een. Ei mennyt :grin:
    Bemukuski oli kivan näköinen kun se roikkui vieläkin sivulla vaikka vauhtia oli yli 200. Siinä se polki sitä iivariaan, mutta joutui sitten luovuttamaan ja jäämään sovinnolla taakse. Pari kertaa kävi jälkeenpäin kyllä mielessä että koskahan se kaappi olis pysähtynyt jos olis joskus tullut noissa tilanteisa tarvetta äkillisempään stoppiin. Saattaa olla jarrutusmatka tommosella yli kakstonnisella vehkeellä olla 200 nopeuksissa aika pitkä.
    Hauskinta tuossakin oli se että tuo mainittu bemukuski oli kaupungilta ns. puolituttu kaveri (tuninkiäijä :grin: )

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2003-03-01 14:53 ]</font>
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Elättekö te hyvät elvikset vielä kultaista 90 lukua kun remmiluvista höpötätte.. ei nykyään tarvitse mitään lupia ahtamiselle.. senkun ahtaa ja katsoo ettei teho nouse yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta autosta ja että kyseisestä autosta löytyy sen mallin alustan osaa..

    20% tehoa 20% painoa %25 kuutioita vai miten vitussa toi pykälä menikaan.. ja verrataan tietenkin suurinpaan / tehokkaimpaan koneeseen..
     
  4. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Itse olen kokenut "hauskoja" hetkiä Oldsin CC:llä. Nokalle 350Efi, laatikkona Th-700R4, turbiinin stall-speed about 2000rmp. Vaikka perä on vakio niin turbiinin luisto ja laatikon lyhyt ykkönen ovat aiheuttaneet aika vinkeitä yllätyksiä paikaltaankin lähtiessä. Ykkös ja kakkos pykälän ero on vähän liian iso mutta kyllä se silti menee ihan sopivasti kovaa :smile:

    Moni on kokenut kannaltani positiivisen yllätyksen... Eihän se mikään raketti absoluuttisella asteikolla ole mutta sellaiseksi 2200 kiloiseksi farmiksi ihan kiva.

    Huipuista en tiedä mitä kulkee mutta en ole vielä joutunut ketään ohi päästämään :smile: Pari hyvää ceissiä on sattunut vuosien varrella kohdalle. Nyttemmin tosin kotikylässä ei oikein tahdo päästä kisasille.

    Alustaa on rukattu sen verran että joka nurkassa on jäykempää vaimennusta ja taakse on lisätty kallistuksenvakaaja. Noilla eväillä voi ihan rennosti painaltaa mittarin neula piilossa ja tarjota jopa mutkaankin kaupunkiajossa...
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    bbford:lle:
    Joo ei siin mun mopsis muuta ole kuin ruttuiset peltisarjat, cc 268H nokka, korkeempi puristeiset männät, performer+holley+K&N sekä hieman kairatut kannet.
     
  6. bbford

    bbford Gearhead

    No ei millään pahalla mut ei taida 14 sekuntia toteutua tolla paketilla.16-17s taitaa olla raaka totuus.Ihan vaan kun olen kisoissa seurannu mitä kuinka kavereiden autot kulkee ja millä tekniikalla ne varustettu.Esimerkkina ´70 Duster,360,n.290 nokka,lievä porttaus,peltisarjat yms "pakolliset",lukkoperä ja slicksit alla 14.4.Eikä paina varmaan 2 tonnia.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: bbford 2003-03-02 13:51 ]</font>
     
  7. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Kun puhutaan että mitä kenenkin auto kulkee niin kaikista selvin on kun ensi kesänä järjestetään kiihdytyskisoja ympäri Suomea niin ajelee sinne ja käy rykäseen kiihdytyksen ja siitä saa aikakortin millä voit näyttää kavereille että mitä risteilijä kulkee, ei tarvii enää arvailla tai liiotella 2-3 sekunnilla sitä varttimailin aikaa.
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    bbford:

    No, kyllä se mun kottero meni jo toissa vuonna (motoparkissa) 15.4 ja 144.3 km/h,
    eikä siinä ole edes lukkoperää. Silloin siinä oli vielä vanha kone, jossa "vain"
    8:n puristukset (nyt ~10) ja 262 nokka, myös kansia kairattu vähemmän. Potkua on rutkasti enemmän (ainakin raitaa syntyy enemmän).
    Ens kesänä sen sitten näkee paljon se aika on alle 15.
     
  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mopuristi! Jos sun auto menee 14.5, niin sillä voi ajaa kilpaa ja pärjätä bracketissa? :smile:
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Vielä bbfordille:

    Siinä dusterissa on kyllä ollut jotain vikaa. Oma valtteri meni aikoinaan 360:llä
    (292 nokka, kansia ei porttailtu, 8 puristus ja ilman varsinaisia slicksejä) 12.9
     
  11. 454SS

    454SS 3rd gear

    Lähtökohtana on ihmeellinen farmari, koska se ei ilmeisesti kuiskaa: "dieselöi minut" :grin: :lol: :lol:
     
  12. whpracing

    whpracing 1st gear

    jos mun farkusta puhutaan ni ei tod vaan se on rukoillu anna mulle bensakone että voin liikkua... :razz:
     
  13. bbford

    bbford Gearhead

    No jos kello on niin näyttänyt niin mukavasti on farmi menny.Oot tehny väkevän koneen noilla osilla,nostan hattua.

    Ps.Kehotan kaveria polttamaan dusterin.
     
  14. whpracing

    whpracing 1st gear

  15. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    bfordille, Kiitos kohteliaisuudesta, ei mun alunperin pitänyt edes alkaa virittelemään meidän talouden koirankuljetusautoa. Mutta muutaman osan vaihdettua ajattelin käydä kokeilemassa miten kulkee (tavoitteena oli 17 sekunnin alitus), no se meni 16.3, pakko oli saada auto menemään alle 16. No, lisää viilailua, että menisi alle 16, no tulos oli 15.4... tarina senkun jatkuu...

    Mitäs sitä hyvää moparia polttelemaan, kyllä overdriveltä varmaan löytyy lääkkeet kulun korjaamiseksi. Kulkua yleensä haitannee osien keskinäinen epäsopivuus (nokka, imusatsi, puristus).
     
  16. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Jees jees, makee Buick Electra sulla!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  17. whpracing

    whpracing 1st gear

    HYI yök kukaa tekee tälläistä!!! :-x ja hintaakin vielä kauheudella 2000€ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BUICK ELECTRA STW vm. 84 2.8 diesel(cedric) ja manuaali vaihteisto, väri ruskea(maalattu 2002), sisältä ruskea plyyshi, varusteita löytyy ,kahdet renkaat, rek 3+3, kats. 6/02, erittäin hyvä ellei täydellinen!!!
     
  18. 454SS

    454SS 3rd gear

  19. ajk81

    ajk81 1st gear

    Vaikka riisikupilla ajelenkin jotenkin olisi paremman kuuloista että riisissä jenkin motti kuin toisinpäin.
     
  20. isohkolohko

    isohkolohko 1st gear

    Mulla on 82nen Caprice farkku 305sella. Menin sillä sitte ajokortin kakkosvaiheeseen liukasradalle. Siinä on sitte sellanen lukkojarrutus testi ja mä olin jonon viimesenä. Kaikki muut pysähty siinä litkussa johki 40-50m paikkeille, Caprice liuku yli 70m, sitte loppu liukas. Autokoulun ope totes et meni sulla vähä pitkäks. Sitte kun tuli väistökokeen aika olin ainut joka ei osunu siihen teko hirveen, samaten jarrutuksessa jossa vain toiset pyörät on liukkaalla vehje pysähty kiljahtaen lyhyemmällä matkalla kun muut. Sitte puhutaan että näissä autoissa on kauheet ajo-ominaisuudet. Sielä radalla oli kaks kaistaa ja oli kiva lipuu yhen tyypin viereen ku se oli jollain uudella Corsalla matkassa, kiva kattella vierelle kun sen auto loppu mun takapenkin kohdalle kun keulat oli tasalla! Ei varmaan tartte kertoa mutta sivuluisut näillä vehkeillä on aika mielenkiintosia...
     

Kerro tästä muillekin!