67 Fury VIP-Street&Race projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Henski, 20.10.2005.

  1. askut

    askut 1st gear

    olen kyllä nähnyt näin tapahtuvansa
     
  2. Saku

    Saku 3rd gear

    Juuri päinvastoin. Mietippä että kardaanin jatkona on T-väännin, päissä renkaat. Lähdössä kun mikään ei liiku, kuskin rengas painetaan rataan ja toista nostetaan. Voima ottaa "tukea" korista, joka kallistuu jousituksen varassa päinvastaiseen suuntaan. Eli nostaa kuskin puolta. Auton paino pitää sentään renkaat radassa, mutta auto kallistuu rajusti. Tarvitaan kallistuksen vakaaja taakse ja erilaiset vasen/oikea -säädöt akseleille, niin jousituskorkeuteen, iskareihin, wheelie barseihin kuin painonjakaumaankin.

    Erillisjousitetulla taasen tasauspyörästö on kiinni korissa ja kardaanin voima jää sisäiseksi, eli vääntää koria korkkiruuville. Renkaisiin se ei pääse "vaikuttamaan". Tämän vuoksi esim vette sutii helposti molemmilla renkailla, vaikka ei olisi lukkoa lainkaan. Eteen/taakse kallistuu tietysti aina jos on kiihtyvyyttä, mutta vasen/oikea ei lainkaan. Molempia takarenkaita kuormitetaan saman verran.

    Tönkköön akseliinhan nuo erilliset on ollut tapana vaihtaa kun kovempaa ajetaan, lähinnä siksi että se on helpompaa ja varmempaa mennä kovaa kun ratkaisut ja säädöt ovat olleet jo vuosikymmeniä. Ei siksi että se olisi parempi tapa. Kyllä mun mielestä suoraan ajossa laitteessa pitää olla symmetriset säädöt akseleilla, ei se muuten mene suoraan. Tai no menee jos poistaa takajousituksen, kuten kovemmissa laitteissa.
     
  3. HEMI

    HEMI 1st gear

    Oki :wink:


    [​IMG]

    Niin no toi blower ei tässä tapauksessa kuulu joukkoon :lol:
     
  4. always bb

    always bb Gearhead

    no mutta sehän oli nopee projekti mopemannilta konepelti vaan ja konttorille. :D mutta toi väri :soosoo:
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Toi on vuotta uudempi ja sportfury. Tunnen kyllä tapauksen, muistaakseni matalaa 11 sekuntia mennyt vartilla.
     
  6. always bb

    always bb Gearhead

    ai se olikin sun inspiraation lähde.
     
  7. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Järrrrkyttävän komea auto! Vaikkei olekaan rambler...
     
  8. jukka63

    jukka63 1st gear

     
  9. HEMI

    HEMI 1st gear

    Juuh tätähän mun on pitäny kysyä jo aikasemmin....jussi oon ymmärtäny että sulle olis tuloss bds 8-71 pumppu, saitko luvat sille?
     
  10. jukka63

    jukka63 1st gear

    äiti,muija, broidi ja kaverit antoi luvan,katsastusmiehiltä en oo vielä kysynyt :rotfl: ehkäpä se siitä.jos ei, niin ajellaan silti :eek:.centrifugaali jäi haaveeks,hinta ois ollut aivan älytön tossa koko luokassa.tieto ja taito,olis ollu aivan hakusessa.järkevin ratkaisu oli 8/71,tulee laivarahtina joskus tammikuussa. täytyy nyt perehtyä paremmin pumppukoneisiin.kyllä se siitä :D
     
  11. HEMI

    HEMI 1st gear

    No onhan se pumppu helkatin komee ja samahan se on mitä mieltä ne konttorilla on :wink: :lol:

    Laittahan joskus kuvia

    Minkäslainen paketti siihen on nyt tulossa tiedän että 528....mutta minkälaista kantta ja kaasaria meinaat siihen istuttaa ja paljonko männissä ruttua?
     
  12. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Ruvetaanko leventämään ja pidentämään ratoja ku tuntuu olevan maailmanlopun rärveli kyseessä. :rotfl:
     
  13. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Niin Mopemiäs, kai sinne tulee joka kulmaan rumpujarrut :rotfl:
    mulla on tallissa hevi duutti saatavilla, senko hajet pois, on uudet kalikatkin sisässä.. herkkuuuu :rotfl:
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Siin on kyllä levyt edessä nyt, mut just oon tilailemassa rumpuvermeitä siihen eteen. Meinaan ei saa oikeen osia noihin '67:n (tai muihinkaan ennen '73) C-koppasen levytsydeemeihin.
     
  15. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Oumaigaaad! Äijät heittää herjaa vakavalla asialla!!! RUMPUJARRUT :rotfl:
    Olisko kiva todeta jarrujen häviävän noin 270 km/h:n loppunopeudesta... Ainiin se kankainen jarrutehostinhan siihen tietty tulee...
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Rumpujarruilla Vellamon chevellekin on. :rotfl: Kyllä tohon levyt tulee eteen ja taakse, mutta eteen rumpujarrujen olka-akseleille.
     
  17. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Joo mut Vellamo on Vellamo :D ja auto on chevelle.

    No nyt kun todettiin levyjen tulevan niin tuleeko takapää tuplasatuloilla?
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei tuu, vaan ihan Fordin SVO levysysteemit "kässärirummuilla".
     
  19. Fireball

    Fireball Gearhead

    varjo, varjo, varjo, varjo 8)
    Sen aukasu tuntuu aina niin mukavalta, ja se jännitys että no aukesko se? Kun viivettä on. Varsinkin jossain Kalajoella kun tietää että kaislikossa suhisee jollei auennu :p Alastarossa taas ei viiti aukoo kun se pakkaaminen on niin tympeetä
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Yritetään anoa erivapautta, että tohon laivaan sais laittaa ankkurin?
     

Kerro tästä muillekin!