stw:stä sleepperi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja whpracing, 28.2.2003.

  1. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Enpäs tiedä, sen takia just kyselinkin
     
  2. starcraft

    starcraft Gearhead

    Taitaa vaasan -73 chevy olla sama josta on kuva paalupaikan vaasan talleissa tapahtuu kuvissa?
     
  3. whpracing

    whpracing 1st gear

    olisiko muita merkkejä jotka tekisi tuollaisia ns.sivulle tulevia remmiahtimia kuten procharger? kiinnostus on nyt kova en millään pääse remmi ajatuksesta eroon!!! :smile:
     
  4. Jake

    Jake Gearhead

  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    moro.
    se 454 impala josta mainittiin aikaisemmin on mun jonka ostin kauhajoelta takas vaasaan 99 syksyllä.
    kone on suora kopio jenkkiläisestä off road magasiinistä osien tilaus numeroita myöden,elikkä ls5 lohko 060 ylikoossa,9.50 puristukset,exream 4x4 nokka (asteita ja muita en yhtäkkiä muista mut kyllä ne jostain löytyy paprujen joukosta jos nyt sitten kiinnostaa)kannet portannut nummijärvi kauhajoelta,isommat rosteri venttiilit(turhaan kun ei kierrä niin korkeelle mut sai halvalla)7 kulmaiset seeti vanhojen 3 kulmaiste tilalle,rulla vipat yläkerrassa,edelbrokin 2 taso imusarja,carter/weber 800 kaasari,compin pellisarjat elämää pidemmillä ensiöputkilla,laatikkona th 400 joka on "kisakorjattu"uusilla ja kestävämmillä romuilla,+pirummoinen yhteen sovittelu ja hiominen.valmistui vapuksi 2001 vei 80l/100
    liian pienen kaasarin takia,kesän aikana jos jonkinlaista säätöpropleemaa mutta syksyllä kun sai koneen toimimaan johan lähti (100m ja kardaanin ristikko paskana)talvella ok mutta hassu ajaa järjettömän väännön takia,keväällä ekat vaasan kisat ja perjantaina ajanottolaitteita koittaessa kardaani poikki kesäälä rauhallisemmin enennkuin piti taas leikkiä ja ritikko hajalle.paras aika 14.6/168 km/h .
    et silleen
     
  6. Cuda

    Cuda 1st gear

    ...taitaa uudetkin kardaanin ristikot tykätä vähän kyttyrää jos on yli 500 ft/lbs vääntöä jo 2000 kierroksella ja auto painaa 2500 kg... :smile:

    Eikös ne off road-harrastajat sano sitä kardaania pääsulakkeeksi. Vetarit taitaa olla sitten pienempiä sulakkeita. Se offi nokka sulla vaan poksauttelee pääsulakkeita. :grin:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    kokkolan moottorikoneistamossa osaavatten tehdä hyviä kardaaneja, on ainakin muutamassa vaasalaisessa kilpamysteerissä kestäny
     
  8. whpracing

    whpracing 1st gear

    lisää vaa noita ns. sivulle tuylevia ahtimia... prochargerin ahtimien hinnoist en tiiä ni enpä tiiä mihin verrata...? saako mistää käytettynä?!?
     
  9. 454SS

    454SS 3rd gear

    Tässä muutama ahdinvalmistajan merkki, ei ole tarkkaa tietoa siitä minkä kokosia pumppuja tekevät.

    - Camden superchargers
    - Fageol superchargers
    - Whipple superchargers
    - Magna Charger superchargers
    - Powerdyne superchargers

    ps. kunhan lumet sulaa, niin lähden irrottamaan ainakin kaksi ahdinta Detroit Dieselin koneista.
     
  10. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Detroitin diesel...hmm,,omia koneita?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Alustaa on rukattu sen verran että joka nurkassa on jäykempää vaimennusta ja taakse on lisätty kallistuksenvakaaja. Noilla eväillä voi ihan rennosti painaltaa mittarin neula piilossa ja tarjota jopa mutkaankin kaupunkiajossa...

    Missä teetätit ton vakaajan vai tilasitko jenkeistä Hotckissilta? Alun perin 1977-96 farkkuun kun ei saa vakaajaa..

    Eli Sedanin kiinnikkeet alatukivarsiin ja Punkan pajalle? Siellä sitten käsken taittelemaan 24 mm ?? raudasta lukmaa perän alle?

    T:MOT
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    "Mulla on 82nen Caprice farkku 305sella. Menin sillä sitte ajokortin kakkosvaiheeseen liukasradalle."

    Tuttua tarinaa :wink: Itse lainasin faijani autoa vuonna 1992 moiseen koetukseen. Se oli -90 STW Caprice.. Oli kiva slidata, jään lisäksi myös rypsillä..

    No ei se mitään monia jänniä tiljanteita tuolla raudalla on selvitetty vuosien varrella.. Viimeiset 7 vuotta se on ollut oma päivittäisrassini..
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mä kunnioitan yli kaiken tuollasta meininkiä, auto on ajamista varten, myös talvella.
    Tuollasen laivan kun saa kunnon nelipyöräluistoon jossain polanteisessa mutkassa, niin sitä ei oikase kun peltiseppä=P
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tossa yks legendaarinen suomi-farmi. Ei kuitenkaan ehkä mene ihan sleepperistä. [​IMG]

    Laite on alunperin rakennettu '80 luvulla ja sillä ajeltiin katukisoissa, sittemmin se seisoi toistakymmentä vuotta rullaavan ladossa kunnes omistaja kaivoi sen esiin, rakensi 383 motin sitä varten ja lähti baanalle. Tais olla toissavuonna kun oli 15. burnoutparty jossa toi voitti bracket luokan; sama laite voitti myös ensimmäisen burnoutpartyn D-luokan kisan. Kiskas myös oman ennätyksensä viime kesänä, 12.1 radiaaleilla?
     
  15. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kas, Pötköhän se siinä! Eikö se mennyt viime vuonna Kiikalassa just ja just yhdentoista puolelle? Vai muistanko väärin...? Meikäläisen muistilla ei mikään mahdottomuus :grin:
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    12.09/187.5
     
  17. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Varokaa vaan ettei ne puukyljet jää valoihin kun lähetätte :wink:
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    No mut kai mun tikkavakuutus korvaa lankkujen kokonaan katoamisenkin :cool:
     

Kerro tästä muillekin!