sähkösinkitys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja niklas_, 7.11.2005.

  1. niklas_

    niklas_ 1st gear

    onko joku vienyt sinkitykseen isoja osia?
    tuleeko hyvä?
    bensatankki pitäisi pinnoittaa, mutta alunperin pinnoitettu jollain muulla konstilla.
    kestääkö siistinä pitkään?
    paljonko maksaa about/missä onnistuu pk seudulla?
    kiitos
     
  2. Harri

    Harri 1st gear

    Autonosia en ole sinkittänyt mutta joskus töissä tein kaapelihyllyn kannakkeita jotka käytin sinkillä Hyvinkäällä, firman nimeä en enää muista mutta se on siinä Mäntsälästä tulevan tien varressa vasemmalla puolella jokunen kilometri ennen Hyvinkäätä 8) Joku varmaan tietää firman nimenkin...
     
  3. Tupis

    Tupis 3rd gear

    En ole itse viennyt mitään sinkitykseen, mutta muutamat tutut on vienneet esim peräkärrien rumkoja sinkitykseen ja hinta on kuulema ollut halvempi kuin jos ne olisi maalattu.
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Isompia osia , kuten peräkärryn runkoja kyllä harvemmin sähkösinkitään, ne kuumasinkitään. Mä en oikeen tiedä kuin hyvin tollasen ison epämuotosen kappaleen sähkösinkitys onnistuu normivehkeillä. Juvanmalimilla, teollisuuskatu jotain suunnilleen yhtiksen kohdalla, mutta tien toisella puolella taitaa vielä olla liike joka tekee noita pintakäsittelyjä.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Bensatankin sähkösinkitys ei onnistu ainakaan kaikissa firmoissa. Sähkösinkitys on lähinnä pienille kappaleille tehtävä (kosmeettinen) pinnoitus, joka ei ulkona kestä kovinkaan pitkään osan ruostumatta.
     
  6. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Tankin sinkitys onnistuu kyllä jos allaskoko on riittävä, mutta sen sisälle ei sinkki pintaa synny.

    Säänkestoa parannetaan keltapassivoinnilla.
    Sähkösinkitys on myös erinomainen pohja maalaukselle.
     
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

    Vantaalla Laatusinkitys Vanha Nurmijärventie jotain.
    Espoossa Juvanmalmilla Amoila Juvan teollisuuskatu jotain.
    Molemmissa osia oon käyttänyt.
    Laatusinkityksessä isompia (sattumalta).
     
  8. kivinen

    kivinen 1st gear

    Kyllähän sinkitys on hyvä pinnotus, tuppaa tuo sähkösinkitys olemaan niin ohutta, että se ei kovin kauaa pysy tankin pinnassa. Siitä saa kyllä paksummankin, mutta hinta nousee ja pinnan laatu kärsii.

    Ite lähtisin hakemaan kestävää pinnotetta ihan jostain epoksi tuotteista. Epoksi jauhemaalaus ja uunissa käyttö on varmaan liki kovimpia pinnotteita. Tulee nätti pinta ja kestää pitkään.

    Saa märkämaalauksellakin hyvän pinnan aikaan ja voi tehdä ihan kotioloissakin. Olisi varmaan halvin vaihtoehto.
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyseessä lienee jonkinlainen entisöintiprojekti, eli pinnoitteen pitäis olla alkuperäistyylinen.
     
  10. TiM

    TiM 1st gear

    Tätä puljua ei taida enää olla, myytiin isommalle, joka sitten jonkun ajan kuluttua siirsi tuotannon muihin laitoksiinsa. :mad:
     
  11. niklas_

    niklas_ 1st gear

    jep. otin tankin irti koska se vuotaa pikkasen.
    syy siihen oli täyttöputken tiiviste ja bensaanturissa oli bensaputki löysä, oli bensaputki pyöriny vähän, eli otti bensaa 10cm tankin pohjasta(mittari näytti tyhjää vaikka ½ tankki jäljellä)
    taidan maalata sen alkuperäis näköiseksi...
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

  13. skyhigh

    skyhigh Gearhead

    Tankin sinkitys on hankalaa sikäli että yleensähän tankissa ei ole sopivassa paikoissa ripustusreikiä. Ja kun tankkiin joudutaan ripustamaan useita kymmeniä kiloja lisäpainoja että tankki yleensä edes uppoaisi veteen niin ripustaminen saattaa olla ongelmallista. Lisäksi tankin tyhjentymisessä saattaa tulla vaikeuksia. Tämän takia tankkia ei välttämättä ainakaan normihinnastolla oteta vastaan.
     
  14. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Jep. Hyvinkään Kuumagalvanointi Oy myytiin Aurajoki Oy:lle vuonna 1998. Vuonna 2000 Kuumagalvanointi fuusioitiin Aurajoki Oy:öön. Hyvinkään tehdas suljettiin 1.12.2004. Ollut vissiin tyhjilllään siitä lähtien. Nyt syksyllä on kylläkin näkynyt valoja tehtaalla, että kait sinne on jotain toimintaa tulossa. Aurajoki Oy:n omistaa Primaca Partners Oy:n johtama sijoittajakonsertio (eli tuotto on omistajille=sijoittajille tärkeintä).

    Ei pidä sotkea kuumasinkitystä (pinnoitettava osa upotetaan sulaan sinkkiin ja teräs reagoi galvaanisesti sinkin kanssa) ja sähkösinkitystä (osa pinnoitetaan elektrolyyttisesti) keskenään. Sitten on vielä nämä ruiskutettavat "sinkkimaalit".

    http://www.aurajoki.fi

    sähkösinkitystä http://www.lsputki.fi/ (tehnee vain yrityksille)
     
  15. JanNo

    JanNo 1st gear

    Tätä on käsitely aikaisemminkin mutta en löytänyt nyt tähän hätään... missä olette sinkittäneet (kelta-/sinipassivointi) autonosianne? Kyseessä olisi siis aina pikkunippeleistä vähän isompiin rautoihin (konepellin saranaa, yms). Kuka tekee muillekin kuin yrityksille? Ne joille olen täällä Hämeen suunnalla yrittänyt ovat osistani kieltäytyneet (eikä aina niin kovin kohteliaastikkaan :wink: ).
     
  16. oml

    oml Gearhead

    Kuopiosta löytyy:

    KUOPION KUUMASINKITYS OY
    YRITTÄJÄNTIE 5
    70150 KUOPIO
    Puhelinnumero 017/2832481


    SUOMEN ELEKTROPINTA OY
    NIKKELIKATU 5
    70150 KUOPIO
    Puhelinnumero 017/2834778
    www.suomenelektropinta.fi
     

Kerro tästä muillekin!