Summit nokkakeppi, valuvika?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Lutra, 11.12.2005.

  1. Lutra

    Lutra 1st gear

    Näyttää aika huokoiselta metallilta, onkohan täytetty valmistusvaiheessa?

    Ollut Chevyn isolohkossa, väitetään ajetuksi muutama sata kilometri.

    Saako korjattua ja mitähän mahtaa korjaus maksaa?
    (kannattaako?)

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. rocketman

    rocketman Gearhead

    ei kannata käyttää eikä korjata, heitä kuikkaa
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jos löytyy tuttu koneistaja ei ole paha homma korjata, toinen asia sitten on kannattaako. Ellei tule mihinkään super kiukkuiseen koneeseen niin käy jollain paikallisella hiomopalvelu yrittäjällä.
     
  4. rt68

    rt68 1st gear

    Saahan sitä väittää mutta onko oikeasti ajettu muutamasata vai muutamasatatuhatta?
    Näyttää kuluneen sen verran paljon ja nokkien kartiokkuuskin kulunut/jäänyt valmistuksessa pois vai onko kyseessä rullanokka? Onkohan voitelu pelannut?
     
  5. Scamp74

    Scamp74 1st gear

    Näyttäis valu / koneistus vialta, koska huokoisuus alkaa reunalta pyöreästi ja koneistettu pinta kapenee pidemmältä matkalta.
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    Löytyykö oikeasti semmoisia hiomopalveluyrittäjiä juuri mistään? Ja tuon uudelleenkoneistuksessa on varmaan aika suuri mahdollisuus saada nokkakulmat menemään metsään tai ainakin erilaisiksi kuin muissa nokissa.
     
  7. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Heitä pois! Uusi maksaa Summitilla alle 62 taalaa!
    Kukaan ei hio nokkaa uudelleen alkuperäiseen profiiliin tuohon hintaan...
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mulla nyt vaan sattuu olemaan yks tuttu koneistaja mikä hioo just sellaiset nostot kuin haluat. Tuskin on ainoa Suomessa joka pystyy tohon. Kaikki nokat pitää tarkistaa samaan ajoiukseen ilman muuta. Onko järkeä tai kannattaako rahallisesti on eri kysymys.
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Ja kuuluu hiovan lapuan mies vielä aikasen hyviäkin nokkia...
     
  10. Lutra

    Lutra 1st gear

    Muutoin joka nokka ja laakeripinat näyttivät hyviltä, paitsi tuo yksi. Ja näytti huokoiselta, vähän niikuin sitä olisi jo alunperin himan täytelty(?). Samoin nostajat (hydrauliset) näyttivät ihan kunnollisilta.

    Parasta pistää metallinkierrätykseen, muutoinkin nokka olisi ollut liian tuima katukäyttöön; edellinen omistaja kertoi ettei alle 3500 tapahdu oikein mitään.

    Muistelin vain että joskus vakionokistakin on hiottu+täytetty tuimempia nokkia.
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mikä tämä Lapua mies on? Hiooko ihan mitä vain nokkia?
     
  12. -TH-

    -TH- Gearhead

    mitä jos laitat nuo kuvat vaikkapa sinne summitille, ja pyydät että laittavat uuden setin tulemaan, näkeehän tuon että siinä on valmistuvirhe.
     
  13. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    sisäänajon puute tai valmistusvika,lopputulos sama.ostat uuden nokan+nostajat.muutenkin aika riskaabelia hommaa ostaa käytetty laahaava nokka ja nostajat.ja kun kyseessä vielä viri nokka,tarkoittanee se sitä että sillä ei mitään takuuta jos se on ollut kiinni.jos se on ajamaton,voi takuusta keskustella.
    mulle tuli vastaan kun laitoin 454ss pikappiin uuden ebrockin nokan,ajettiin sisälle,50km ja 4nostajaa kului puhki,4 nokkaa siliänä ja 3 tönäriä kieros.
    joutui ostamaan uuden nokan,nostajat ja tönärit.that's it.
    sen jälkeen toimi ihan ok.nokassa saattoi olla valmistus virhe tai muuta semmoista,mutta omasta lompakosta piti uudet hilut hommata.kisaosa nääs.
     
  14. sbc350

    sbc350 Gearhead

    käytetyssä on tosiaan riskinsä, tommosen ostin ja palautin:
    http://cruisingnight.mpoli.fi/misc/jako ... -274-2.jpg
    xe274.. ja 200km ajettu kuulemma. ajettuko huonosti sisään? ainakin 4 nokkaa oli totaalisen pilalla. tossa sbc:ssähän se noita nokkia helposti tuhoaa.. mut siitähän on jo ihan oma aihe täällä
    edit:
    opelin 1.2 tikkukoneeseen hiotin vakiosta nokasta 290 asteisen R koneistuksessa
    ja hyvä tuli, tosin 10tkm rallauksen jälkeen se oli jo jonkunverran kulunut, mutta yksikään ei totaalisesti vaan kaikki suht saman verran..
     
  15. Lutra

    Lutra 1st gear

    Tuli myyjäliikkeestäkin vastaus:
    'It looks as if there may have been a porosity problem with the casing for the camshaft at one time.'

    Äkkiä pääteltynä joku huokoisuusongelma casing:in kanssa. Tarkoittaakohan tuo casing tässä materiaalia jolla keppi tehty vai ulkopuolisia ongelmia on toinen juttu...pitänee kaivaa sanakirja esille.....
     
  16. speedy

    speedy Double Gearhead

  17. mhj

    mhj 1st gear

    Eiköhän tuo nyt ole panovirhe, castingista se puhuu, eli valamisesta. Valuvirhe.
     
  18. webcaddy

    webcaddy 1st gear

    Tai kirotus vihre? :eek:

    Casing--> Casting = Valu, valaminen.

    T: AJ.

    454:set taitaa olla ajoiltaan tasaväkisiä? :lol:
     
  19. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuosta nokan korjaamisesta;itse korjasin mig-hitsaamalla kerran poikien bemarin nokan,kun yks nokka oli kulunut melkein kokonaan. Ensin hioin nokasta lisää pois ja sit hitsasin kerroksen ja hioin "tasaiseksi" ja taas täytin ja toistin hionnan ja jälleen hitsasin ja sitten hioin lopulliseen mittaansa,mittaamalla muista imunokista. em.nokan korjausta en suosittele kenellekään,mut kun pojat oli ni alakuloisia ku ajohaluja jatkeella ja nokka sileänä,ni piti koettaa tuommosta. Nokka kesti tuhansia kilometrejä siinä autossa ja en sit tiedä laittoiko joku sen vielä myöh.ajoon.
     
  20. sbc350

    sbc350 Gearhead

    smirkkel cäms
     

Kerro tästä muillekin!