Chevrolet 4.3l V6:sen imusarja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevy89, 30.11.2005.

  1. Chevy89

    Chevy89 1st gear

    Pitääkö etummaiset jäähdytysnesteen kanavat imusarjan ja kannen välissä olla tukittu? Auto on chevrolet fleetside pickup -90.
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    EI !

    Takimmaiset kyllä.

    Takimmaiset kanavat on kuristettu tiivisteessä kanavien kohdalla olevilla peltilapuilla,muttei täysin tukittu ainakaan vastaavassa kasikoneessa...tuskimpa kutosessa on toisin päin :eek:

    Niistä etummaisista tulee vesi kansista imusarjaan ja edelleen termarin kautta syylärille.Kiertää siellä imusarjan sisälläkin vesi ruiskun alitse sinne takimmaisille reijille tosin.

    Joku ilmeisesti asentanut imusarjan tiivisteet väärin päin veikkaan... :eek:
     
  3. Chevy89

    Chevy89 1st gear

    Kiitoksia vastauksesta.

    Kävi silleen, että otin imusarjan irti niin sieltä tippui neljä niitä liuskaa enkä nähnyt mistä ne sieltä tuli ja uusissa tiivisteissä ei ollut moisia läpysköitä.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tossa vieressä pöydällä on alkuperäiset GM:n pikkulohkon (350 TBI) tiivarit.

    Kun niitä katsoo,niin takavesikanavat on tukittu peltisillä läpysköillä joissa lukee teksti : REAR PORT.
    Siinä peltisessä läpyskässä on pieni reikä noin 2mm,ilmeisesti höyryreikä tms.
    Lisäksi tiivareissa on selvät tekstit mikä tulee eteenpäin FRONT + nuolet lisäksi.

    Näin siis V8 350/305 TBI koneessa ja 4.3 V-kutonenhan on tehty tästä katkaisemalla 2 syl. pois.

    Suosittelen ostamaan GM:n alkuperäiset tiivisteet kun kasaat konetta.

    Melkeimpä kaikki aftermarket-imusarjojen valmistajat kuten Edelbrock suosittelevat käyttämään niitä.

    Jos haluaa käyttää muita niin FelPro on laadukas.
     
  5. juniorijussi

    juniorijussi 1st gear

    Kyllä ainakin astron 4.3 v6 kuuluu olla etummaiset reiät tukittu.
    Omassani oli kun tein koneremontin ja räjäytyskirjassakin oli :eek:
     
  6. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    saako mistään erillisenä pelkkiä imusarjan tiivisteitä?

    kun south west trade ei saa kun koko tiivistesarjaa
     
  7. G20

    G20 Gearhead

    Saa. Vaikka tommoset: http://www.summitracing.com/int/parts/f ... /chevrolet

    Kun kopioit osanumeron ja liität sen kotimaisten vauhtikauppojen hintahakuun niin löytyy n.30€ hintaan. :wink:
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    itse avasin just oman koneen 4.3l v6 ja oli apparin puolella tukittu etummainen ja kuskin puolella takimmainen? uusissa tiivisteissä lukee rear port molemmissa. yläpään tiiviste sarja on south westistä.
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Idea lienee kuljettaa lämmintä vettä tehokkaammin imusarjan läpi lämmittämään plenumin pohjaa...siksi ristissä.

    Kasin koneessa tukittu yleensä takimmaiset (orkkis tiivisteet), ainoastaan pieni reikä siellä että ilma pääsee pois...
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    lämmittäminen oli kyllä onnistunut :lol: oli kansipahvit vituillaan niin hieman puski vettä pyttyyn. ja koska ilmeisesti oli keittänyt niin vika oli korjattu lisäämällä sähköflekti syyläriin :mad: no nyt menee osat alkuperäsen mukaisesti, jos tänäänkään jää töistä aikaa :-?
     

Kerro tästä muillekin!