senatorin automaattilaatikko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja heikki.r, 20.3.2003.

  1. heikki.r

    heikki.r 1st gear

    Mutkaan ajaessa on ruvennut luistattamaan kytkintä ja välillä muutenkin. Pahentunut koko ajan. Tietäisikohän joku missä vika ja miten kannattaisi korjata.
     
  2. whpracing

    whpracing 1st gear

    laatikkoon öljyä ennen kun rikot!!!
     
  3. heikki.r

    heikki.r 1st gear

    on öljyä
     
  4. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Tarkistappa nyt vielä se öljyn määrä tasaisella pinnalla moottorikäynnissä.
     
  5. whpracing

    whpracing 1st gear

    elikkä moottori käynnissä tarkastat öljyn jos pinta on vähänkin liian alhaalla se voi luistaa kun kytkin. samainen vika on vieläkin omistamassani citroen bx:ssäni joka lopulta levis kokonaan. toimiiko pakki hyvin? no joo cittanin 1.9 tekniikka on siirtymässä nyt parempiin käsiin -----} pösöö 205:een 1.4:sen tilalle... ja siihen vielä lisättynä garretin t-03 ahdin + muuta... niin siis tää vaa siks et ois jotai tekemistä koska jenkit on lähellä mun sydäntä!
     
  6. heikki.r

    heikki.r 1st gear

    Kiitoksia ohjeista! se, että koneen oltava käynnissä oli uutta tietoa. Autoni toimii taas mainiosti. Onneksi en ollut kerennyt vielä muuten rikkomaan.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko automaatti vaihteisissa autoissa laatikkoöljyä mitattaessa pidettävä aina kone käynnissä, vai onko merkkikohtaista?
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Juu kone käynnissä ja GM:n laatikoissa vaihde asennossa P, MoParin laatikot asennossa N. Korjatkoon joku jos olen väärässä...
     
  9. KajS

    KajS Gearhead

    Vaihteiston oljyt on oltava "toimintalämpöiset". Esim dodgen mittatikussa on kaksi aluetta "level between two dimples when warm" ja " level on crosshatced area when hot".

    Mudracer joskus (15.12003) sanoi: "Lootaöljyt kannatta tsekata kuumana ylämerkkiin koska öljy laajenee aika tavalla lämmetessään ja kylmänä ylärajaan täytetty on "liian" täynnä lämpimänä."
    Tämä siis öljynvaihdon jälkeen.

    Ainakin dodgevanin hienossa A-500-lootassa on syytä säätää lämpimänä "ylämerkkiin" asti. Sitten vaihtaa nätisti.
     
  10. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    AINA MOOTTORI KÄYNNISSÄ JA MIELELLÄÄN ENSIN AJAT MAANTIELLÄ SOPIVAN MITTAISEN LENKIN ETTÄ ÖLJYT LÄMPIÄVÄT, SITTEN TARKISTUS TASAISELLA ALUSTALLA.
     

Kerro tästä muillekin!