jenkin maalaus & hinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja killer4u, 19.3.2003.

  1. Nokileka

    Nokileka 1st gear

    no joo,sain oldsille maalarin 85eurolla ja värit,kitit+hiontavärkit n.200euroo. ei se oo kallista jos tekee ite pohjat.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Camaron maalaus viime kesänä kustansi 1000e, sisältäen pohjatyöt, maalit ja työn. Väri vaihtui, joten maalattua tuli luukkujen aukot jne.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    1970-luvun fullsize GM-farmari. Kustomoitu rankasti=hitsisaumaa Paljon, lommojakin oli. Valehtelematta n. 10 eri värisävyä ja väriä hitsatuissa kohdissa (Pohjolan tallissa osittain kesällä tehty :wink: )

    Maalari otti kokonaisuudessaan 1700 eskoo; jo pelkät maalaustarvikkeet maksoi varmaan puolet tuosta. Teki pohjat & happovärit jne. jne. Mielestäni kohtuullista.

    Kukaan muu ei edes suostunut ottamaan tuollaista projektia työn alle; "kannattaa nykyään tehdä vakuutusyhtiöitten hommia", näin kerrottiin muutamassa maalaamossa mistä kysyin halukkuutta ko. hommaan!!
     
  4. Sumu

    Sumu Gearhead

    No tuttu tyyppi ottaa 60-80€ ruiskutuksesta. Ite joutuu tekeen pohjat ja hommaamaan maalit+lakat.
     
  5. starcraft

    starcraft Gearhead

    Vaasalaisia maalaamot ilmotti -60 cadillacin maalauksen hinnaksi 2000 - 2500€ pohjatöiden kanssa jos itte purkaa ja hio pellille. Osa maalareista sanoi heti ettei heitä kiinnosta ja muutkin mietti hetken ennenkun antoivat arvion. Peltiseppien kanssa sama juttu suurinta osaa ei kiinnostanut tai oli jotain muita ongelmia. No onneksi löytyi yksi maalaamo jossa auto oli ensin peltisepän koputeltavana ja nyt maalattavana.
     
  6. Sumu

    Sumu Gearhead

    Kukas tää peltiseppä mahtaa olla? tarttis hieman oikoa omaakin värkkiä...
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tassahan olisi hyva sauma uudelle yrittajalle: "itse teet kaiken muun (pohjat, kromien poiston, me ainoastaan ruiskutetaan maali.piste) Jenkeissa on nimittain ketju joka toimii tolla periaatteella, ja on niin suosittu/iso, etta se on jopa porssinoteerattu.
    Itse olen maalauttanut pari 50 ja 60 luvun kayttojenkkia, ja olin hinta/laatu suhteeseen tyytyvainen. Jos lopputuloksesta haluan oikein loytaa vikaa, syy on omissa pohjatoissa. Toisessa autossani on paljon pyoreita kulmia, eika valumia ollut.Kummassakin tapauksessa sain auton takaisin seuraavana paivana. Total price 170 dollaria.
    Siis jos et tee mitaan itse, firma vain teippaa puskurit, ja tekee nopean konehionnan. Vari vaihtoehdot on rajoitettu, mutta saa tuoda omat maalit.
    Mun autot kiiltaa vielakin n.3 vuoden jalkeen.
     
  8. Stargraft-91

    Stargraft-91 Gearhead

    On kyllä hyvä idea tuo asiakkaan pohjien päälle maalaaminen, mutta, mutta. Siitäkin on kokemusta, ja voi sanoa että vastaan tulee sellaisia pohjia ettei voi ajatellakkaan maalin vetämistä. Ja sitten ne kyliä kiertävät jutut. Kun on vedetty kuppaisten pohjien päälle maalit, niin kysyttäessä kerrotaan maalarin nimi, mutta ei aina kehdata sanoa että itse tein pohjat.

    Mitä taas hintoihin tulee, niin maalari parka on kyllä pirullisessa välikädessä kun viisi tuttua on anelemassa maalausta aseveli hintaan.

    Kerran tein kaverille maalauksen, ja autoa hakiessaan hän aikoi maksaa maalauksen. Esitin hänelle laskun, joka sisälsi ainoastaan tarveaineet ja nekin sisäänosto hinnalla. No kaveri lykkäsi lompsan takaisin taskuun ja venytellen pyysi maksuaikaa.

    Minä ainakin olen saanut tarpeekseni ilmaisen työn tekemisestä, enkä aio enää rahoittaa kenenkään auton maalausta.

    Sitten vielä tähän vuodatuksen päätteeksi on sanottava että on niitä sellaisiakin kavereita jotka ymmärtävät maalarin tilanteen, ja eivät tinkaa mitään aseveli maalauksia.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, kyllä minäkin mielelläni maalaan asiakkaan pohjille, kun tulee sellaiset pohjat joiden päälle kehtaa maalata. Ei usein tule, ainakaan ensimmäisellä kierroksella. En ymmärrä mistä johtuu tämä vaatimus, että pelti-, pohja- ja maalaustyöt pitää saada lähes ilmaiseksi ja materiaalistakaan ei tahdo saada edes omiaan. Nykyisin teen enää harvoin näitä näytös- ja ponsoritöitä, tympii niin kun lähes ilmaiseksi tehdyn työn hintaa aletaan haukottelemaan (ei aina ääneen, mutta ilmeet kertovat!). Yksi syy miksi harraste autot eivät yleisesti kiinnosta työkohteena on myöskin omistajien valtaisa vaatimustaso, mutta vaatimaton maksu halukkuus. Tosin me (autoharrastajat) taidetaan olla aika hankalia asiakkaita muissakin asioissa.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Haluan viela korostaa etta tassa jenkki firmassa nimenomaan homman nimi on se etta lopputulos on rinnastettaessa asiakkaan omiin pohja toihin. Kun vie huonosti pohjustetun auton sinne, he kylla sanovat "ei tule hyvaa jalkea. Oletko varma etta haluat maalauksen?" Jos silti haluaa maalauksen, ja lopputuloksen ollessa perseesta on aivan turhaa levitella ko. ketjun nimea negatiivisessa mielessa, koska kaikki tietaa etta he ainoastaan ruiskuttavat maalit.
    mulle olisi aikoinaan Suomessa asuessa hyvin vastaanvanlainen palvelu. Oli paikka, valineet ja taito pohjahommiin, muttei itse maalaukseen.
     
  11. starcraft

    starcraft Gearhead

    Suvilahdesta Re-paint :lta tuo peltiseppä löytyy. Tosin ei ole sieltä halvimmasta päästä mutta cadillacista oli joskus aikoinaan kolaroitu toinen takakylki ja se oli lyhentynyt noin 1,5 cm. Re-paint oli ainoa jolta vaasassa löytyi tarpeeksi vahva robotti kiskomaan kylki takaisin mittoihinsa.
     
  12. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Kävin tossa omaan vessaan kysymässä maaleja

    Maali 3litraa 171€
    Ohennin 2litraa(?) 32€
    Lakka 3litraa 102 €
    kovettaja 56€
    yht: ~360€
    plus pohjavärit,hiomatarvikkeet,kaljat,makkarat,grillin sytytysnesteet eiku...

    Saman auton maalaus niin että olisin itse tehnyt pohjat ja ruiskinut luukkujen välit niin ruiskutus maaleineen ja lakkoineen yms 600€(ei sisällä niitä minun ruiskuttamia maaleja eikä pohjia)
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    rotke kirjoitti 2003-03-27 11:30:
    Kävin tossa omaan vessaan kysymässä maaleja

    Maali 3litraa 171€
    Ohennin 2litraa(?) 32€
    Lakka 3litraa 102 €
    kovettaja 56€
    yht: ~360€
    plus pohjavärit,hiomatarvikkeet,kaljat,makkarat,grillin sytytysnesteet eiku...

    Saman auton maalaus niin että olisin itse tehnyt pohjat ja ruiskinut luukkujen välit niin ruiskutus maaleineen ja lakkoineen yms 600€(ei sisällä niitä minun ruiskuttamia maaleja eikä pohjia)


    Nuo hinnat ovat realistisia, eli antavat hyvän kuvan todellisesta hintaluokasta maalaus projektille pintamaalien osalta. Vanin kohdalla määrät suunnilleen tuplaantuvat.
     
  14. lennu

    lennu 1st gear

    Jokainen voi maalata/maalauttaa autonsa miten tahtoo (vetäkää vaan niillä kolinapurkeilla tai jämäpurkeista sekoittamillanne maaleilla), mutta ei pidä arvostella alaa josta ei ymmärrä mitään.

    Rauhotu ny hyvä mies!

    Täällähän keskustellaan,kerro kuinka paljon pitää ymmärtää että saa yleensä jotain kirjoittaa.
    Nyt en uskalla kommentoida omalta osaltani kun en ole varma "ymmärränkö" tarpeeksi alasta. =D
     
  15. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    maalauksen hinta,sehän riippuu ihan mitä haluaa,mulla nyt meni tänä keväänä ton verran:
    kirjo peltikattomaali 3litraa elikkä 37 egeä(komia turkoosi sävy).ohenninta ja tela+teipit löyty hyllystä.sit saattaa mennä joku kilikilipurkki jos meinaa jotain scalloppia tai muuta sellasta laittaa.eikä muuten harmita jos joku vetää abloyllä viirun kylkeen tai joku nojaa niittifarkuilla...tv.nimim. "jo 40.000 km jenkillä eri mattaväreissä"
     
  16. late

    late Gearhead

    Minä pistän pohjat hintakeskusteluun, maali 20e kaverin kautta, hommasin sille veneenkorjaus tarpeet se hommas mulle maalit. Maali on raskaskalustomaalia eli kestävyydeltään hyvä, kiilto häviää viralliselle automaalille. Kaveri maalaa viinapullon hinnalla. Ja maalia on sen verran että maalaa vaikka kaksi autoa.
     

Kerro tästä muillekin!