Pumppu Vallun kuvia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Bomber#1, 23.1.2006.

  1. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

  2. Hokke

    Hokke 1st gear

    Mitkä pakosarjat? tahtoo samanlaiset!
     
  3. nikke

    nikke Gearhead

    fenderwellit.Toivottavasti vallu saa uuden perän ja pääsee takasin
    sinne minne se kuuluu(kiusaamaan kanssa-autoilijoita) :lol:
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Muistan Vallun oikein hyvin ja tulen muistamaan sen aina. Oisiko ollut vuonna 91 tai 92 ja mulla oli aika rivakka Hemi Cuda silloin. Otettiin tyypit toisten autoilla ja Vallu teki vaikutuksen. 4 speed ja kierros herkkä pumppumotti. Teki aika vaikutuksen ja nykyään tallissa on 4 speed ei Vallu mutta Dartti. Mä annoin tyypit en Hemillä vaan mun ykkös autolla eli 58 avo Buickilla. 7 litrainen vääntävä 425 isolohko teki myös vaikutuksen Vallun omistajaan. Pitkään ajoi sillä ja tykkäsi kovasti. Kukapa ei. Muistatko?
     
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Empä muista sillä tais olla auton edellinen omistaja Ville Hämäläinen kyseessä..?
    Vallu eksyi minulle, vuonna -97 samanlaisen koeajosession jälkeen. Tarkoitus oli ostaa 340 Swingeri, eikä missään nimessä mitään Valianttia, mutta koeajon jälkeen ja monien sadan metrien vauhtiburnis jälkien jälkeen Vallu rupesi näyttäämään paljon hienommalta kuin joku väsyny Swingeri. Heh heh. :rotfl:
     
  6. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Oisko vaatinut paljoa että olis pärjännyt ilman tota scooppia? Hienosti sleepper henkinen peli!
     
  7. RODI39

    RODI39 1st gear

    Kyllä se hiukka hankalaa on poistaa toi scooppi (peltisarjat osuu iskaritolppiin) konetta on nyttenkin nostettu tuplakumeilla.Toki haluaisin scoopin pois ja kovassa uskossa hankin uuden konepellinkin.Sais vaan tuolta hangesta sisätiloihin,toki nyt helpotti kun 39 rodi fjoordi lähtee ruotsinmaalle.Autoon on jo hankkittu fordin kavennettu 9" perä joka nikkaroidaan heti kun tallipaikka vapautuu.Kone puretaan ja katsotaan läpi By Hema. Siinä tämän hetkinen pumppuvallun kohtalo.
     
  8. timppa

    timppa Gearhead

    Onko tämä se pumppuvaltsu, mistä vietiin Morrise auton pihalla perä?
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    On sama pumppu Vallu mistä perä vietiin. Vittu mitä urpoja ne oli. Pisti sen pörsiin myyntiin ja jäivät heti kiinni.
     
  10. RODI39

    RODI39 1st gear

    No mutta missäs se persaus nyt on jäikö kadoksiin.
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Liike ehti saada vakuutusrahat ennen kuin reppu löytyi. Jostain syystä tutkinta kesti aika kauan. Oli veijareilla muitakin rötöksiä.
    Hyvä että Vallu on saanut uuden kodin. Heitä ne tyhmät recarot mäkn ja sohva peliin niin kuin 90 luvun alussa. Sivutukea se ei anna, mutta meno tuntuu räyhemmältä :D
     
  12. timppa

    timppa Gearhead

    Oli broidin kaverilla ennen morriseen menoa. Kuulemma heitti pumpun hihnaa pois päältä, mutta muuten kuulemma ihan kiva ja toimiva peli. Pumppua ei vissiin leimattu vai oliko? Kaveri ainakin puhui, että olivat leimalle ottaneet pumpun pois...
     
  13. RODI39

    RODI39 1st gear

    No kun kuulemma paperit pumpulle ovat olemassa ,mutta missä lie.Yritän jäljittää,mut jos joku osais jotain sanoa niistä.Olen kuulolla.Periaatteessa jarruhimmelit on jo eteen hakusessa,nehän toi pumppu kuulemma vaatii ei muuta.Tällä viikolla talliin tulee tilaa toisen projektin poistuttua ja valtterin paloittelu alkaa.
     
  14. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Jep, oli mullakin suunnitelmissa se skuupin poisto et sais lisää sleeper ulkonäköä ja tarkoituksena oli duunaa tuollainen mahdollisimman matala cowl induction-tyylinen konepelti, sekä värjää se kopan väriseksi.
    [​IMG]

    Se sohva oli kyllä tyylikäs manuaalin kera, mutta se vaihtui noihin aneemisiin recaroihin ihan käytännön syistä... Siinä istui kuin öljytyssä kylpyammeessa ja kerran tuli sellainen tilanne kesken hyvän "kisan", et löysin itseni sieltä pelkääjän paikalta ja vauhtia oli reilusti toista sataa. Tämän kalsarin vaihtokierroksen jälkeen sai orkkis sohva paikan ylähyllyltä. :rotfl:
    Sohva saattaa olla muuten vielä tallella, jos kiinnostaa?(en lupaa et löytyy mut voin selvittää)
     
  15. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Toivottavasti löytyy ne lupapaperit, etten turhaa niitä silloin aikanani hoitanut. Tehostetut jarrulevyt ne siihen enään muistaakseni vain vaati?

    Ois kiva nähdä jossain vaiheessa projektista jotain uusia fotoja... :wink:
     
  16. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Myytiin Autovahinkokeskuksen Espoon toimipisteessä - olikohan kesällä 2004... Hintapyynti oli aika kova, taisi kerran pudotakin. Mutta perä häipyi sieltä muutaman kuukauden jälkeen.
     
  17. RODI39

    RODI39 1st gear

    Kiitos
     
  18. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Rodi39, onkos vallun motti jo avattu?

    Löysin muuten jonkun vanhan lapun mihin oli tuhrittu jotain koneen speksejä, tiedä sitten onko samat osat vielä tallella?

    -Kone vm.-76
    -Nokka mopen 340sixpack imu 268, pako 272
    -männät vakiot, kromimolyrenkailla
    -kannet portattu, isot venat? ja palotilat kiillotettu
    -holleyn 750 vacuumi karpuuttori


    .., jos nyt sattuu kiinnostaa. 8)
     
  19. RODI39

    RODI39 1st gear

    Just tulin Heman tallilta,kone on silputtu.Menee koneistukseen kokonaan kulumia pytyissä ,nokka silipai kannet katotaan läpi,eli koko kone rempataaan täydellisesti.tiedätkö pommittaja ketään kuka katsois blowerin läpi,nimittäin kun teen jonkun niin teen kerralla kuntoon ja sillai.Koppa tulee olemaan kaikille ylläri,mut karamelli kuvastakoon sitä.Onhan selvää että kone on kovilla kun päällä on bloweri (vaik se ois tehty kuin hyvin)ajatelkaa kuinka monta vuotta on aikaa.Kone oli muuten std kokoa eli v.....n hyvä.Kaikki tiedot on oikein mitä luettelit vm, nokka ,yms ja voin sanoa että kiinnostaa joka turina ko vallusta ps touhutippa housuissa
     
  20. RODI39

    RODI39 1st gear

    Pumpun kanssa ei tuu ongelmia kun paperit kerran on myönnetty niin konttorille vaan muutostöiden tapahduttua,Panes bomber noi sun kuvat uudestaan tänne sivuille kun ovat ikäänsä kadonneet kiiiiitttttoooooosss
     

Kerro tästä muillekin!