-59 2d ht Suomi-Impala

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 17.11.2003.

  1. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Tuo VR-37 ei ilmeisesti ole viime vuosina ollut paljon liikenteessä,ainakin mitä omistajan kans puhelimessa puhuin joskus toista vuotta sitten kun ostin etupuskurin siltä.Silloin sanoi edelliskesänä ajetun kokonaiset 6 kilometriä.Hieno museoauto joka tapauksessa.Kiinnostavaa että kaikki kolme on tallessa,enemmän tai vähemmän kunnossa 8) En tiedä mikä kieroutuma se on mutta nuo Suomi-autot kiinnostaa aivan erityisesti,kai se on jotenkin nostalgista että ne on rämpineet täällä kurassa ja loskassa käyttöautoina ympäri vuoden.Nyt alkoi välivuoden jälkeen omakin projekti pikkuhiljaa edistyä kun saatiin tuo halli kuntoon,pitää laittaa vaikka kuvatuksia johonkin esille kunhan saan aikaiseksi ottaa.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tervetuloa klaaniin! Et ole ainoa ja ymmäräm sinua täysin ja ehkä sinä minuakin? Tosin minun perverssio on vuotta vanhemmat ja Suomi Buickit. Kaksi tuonti Buickkia mulla on ja yhdestä Suomi Buckista käydään kauppaa. Muistan hyvin valkoisen 2D HT Impalan 70 luvulla ja valkoisen 4D HT lippakaton. Silloin niistä puhuttiin että olivat ainoat Suomessa. Niin kuin monesta muustakin autosta. Vai on niitä kaksi ja jopa kolme. Kaikki tämä siis ennen uusituontia ja korinvaihtoja. Asiaa ja VR mustat kilvet!
     
  3. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Suomiautoilla on aito historia!
    Kiva nähdä että myös muitakin kiinnostaa nuo harvat jenkit jotka silloin uutena ovat tänne pohjolaan joutunu/päässy! Ja ennenkaikkea selvinneet hengissä puutteellisen huollon, vaikean varaosien saannin ja toisinaan huonon arvostuksen ajoista tähän päivään.. :p

    Tuosta VR Impalasta mulla löytyy yksi kuva jonka oon ottanu vappuna -85 Vaasan auto ja moottorimuseossa. Se on siinä kuvassa valkoisilla NE-614 kilvillä ja albumiin oon kirjoittanu kuvan viereen että "katso V8 mag 8/82" Että kellä löytyy tällainen lehti niin siinä on juttua siitä!
    Täytyy vissiin jossain vaiheessa skannata lisää vanhoja kuvia tonne fotkille..

    Joo ja tosiaan joku suomiperversio mullakin on autojen suhteen kun omista nykyisistä ja entisistä suomiautoista (-67 Malibu VTE-3 ja -65 Skylark ht ATJ-32) oon aina tilannu AKE:lta täydellisen omistajahistorian.
    ..ai nii olihan mulla yks talvi tuo -69 Electra mutta siihen ei kehittynyt (onneksi) "sellaista" suhdetta..

    Ehkäpä Rebelli muistaa mun Skylarkin jos oot pääkaupunkiseudulla vaikuttanu, siellä mun puikki on ensimmäiset kymmenkunta vuotta ollu. Silloin se oli valkoinen mustalla katolla ja yksi niitä harvoja 2d ht jenkkejä mitä siihen aikaan suomessa oli... :wink:
     
  4. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Se on todennäköisemmin se Hollolan impala,tämä minun kuuluu olevan tuntemattomampi ja piilossakin ollut.Tai mistä sen tietää kun pk-seudulla molemmat on olleet.Ovat olleet ainakin 70-luvulla lähes identtiset,molemmat valkoisia ja kuutosella varustettu.
     
  5. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Oukki doukki, tulipa laitettua skanneri kuumaksi että nyt on taas uusia päivityksiä, mm VR- Impalasta 20 vuotta vanhempi kuva. Ihan samannäköinenhän se on vaikka kuvan värit tosin on tainnu vähä haalistua..?!
    http://public.fotki.com/Rinnewood/oldie ... sia_1.html
     
  6. 59

    59 Gearhead

    Mukavaa, että Suomi-Impalat ovat vielä enemmän tai vähemän hengissä. Mutta mihin ovat kadonneet kaikki uustuonti-Impalat? Melko vähän on näkynyt viimekesinä tapahtumissa. Äkkiseltään muistan ainakin nähneeni vähintään kymmenkunta 2Dht:a ja useita lättäkattoja vuosien saatossa, jotka ovat kadonneet jonnekin.
     
  7. petjo

    petjo Gearhead

    Ainakin uudessa powerissa oli esittelyssa ahvenenmaalta 2003 ruotsiin myyty impala 2d ht-59.Eikös Airissalon 59 avokin mennyt Ruotsiin?jne.jne.
     
  8. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Uudessa seniori-moblassa oli kuva keulaan kolaroidusta -59 2d ht:stä AP-134 kilvillä.Vaaleus asteesta päätellen väri voisi olla valkoinen ja jos tämä ei ole se tunnetumpi näistä kahdesta valkoisesta niin sitten se on tuo minun nykyinen 8) tai sitten niitä on neljäskin :D Niinkuin aiemmin topicissa kirjoitin että ainoat tiedot mitä autosta AKE:lta löytyi johtuen arkistoinnin aloittamisesta vuodesta -65,oli tunnuksilla AZE-74 ja ZFR-7,jos seniorin jutut käsittelee aikaa ennen 60-luvun puoliväliä niin se selittäisi sen ettei AP-134 kilpiä löytynyt ennen AZE-74:ää.Tuo kuva voisi olla jo kolarivaurion perusteellakin minun autosta,korin etukulmassa on oikomisen jälkiä ja kaasulla hitsattuja saumoja,samoin rungon etuosassa on kaasuhitsaussaumoja.Ja tuntuu epätodennäköiseltä että jos kuva olisi siitä toisesta valkoisesta mikä on ollut alunperin AP-79,olisi saanut lähes samanlaiset AP-134 kilvet käytyään läänin ulkopuolella omistuksessa ja palannut takaisin saman vuoden puolella,eikö kirjaimetkin muuttuneet joka vuosi?Nyt pitää alkaa jäljittämään mitä löytyy tuon AP-134:n takaa,josko jäljet johtaisi omaan autoon ja viimeinkin selviäisi että mitä ennen vuotta -65 :D
     
  9. mercman

    mercman Gearhead

    Niin jos ....
     
  10. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Ei ole JZE-25:sta kyse.
     
  11. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :rotfl: Oodeen '59 letukka harrastajilla on hyvät nimimerkit kuten: Virpi59, janski59, 59, chevy 59, nomad 59 jne... :rotfl: Ei sillä, että oma nimim. olis parempi. Asiallinen kommentti taasen... Juopottelevasta ruumista kärsii koko pää. :odroll:
     
  12. Fiskis

    Fiskis Gearhead

    Aika paljon tässä topicissä on ollut juttua Impalastasi ja vääriä tietoja oikaistu. Toi AP-alkuinen numero viittaa aikaan ennen 1963, jolloin Helsingissä viimeistään yleistyivät 3+2 merkeillä varustetut rekkarit. Tosin samoja numeroita annettiin uudestaan kun yhdistelmistä oli pulaa ja joka kerta kun auto myytiin Helsingin, Espoon ja Vantaan väliltä, tarvittiin uudet kilvet. Alunperin autot muistaakseni poistettiin rekisteristä ja rekisteröitiin uudestaan, myöhemmin ilmeisesti vain tunnus muuttui. Hämminkiä oli ja on, sillä kaverilla oli n. vuonna 1973 ’60 Plymouth, joka oli katsastettu ja rekisterissä. Kun kerran yritin jäljittää sitä valokuvan kilpien numeron mukaan, autosta ei löytynyt mitään tietoa. Kuitenkin kaikki tiedot 1965 jälkeen ovat AKE:n tietokannassa. Auton mailimittari viittaa siihen, ettei se ole paljasjalkainen Suomi-auto. Muutto-auto USA:sta tai Kanadasta on mahdollisuus, kuten, että se on ollut jonkun lähetystön auto.
    Tämän viisysin näin joskus v. 1972-74 paikkeilla Hyvinkäällä. Oli ilmoitus Hesarissa ja lähdimme pienellä joukolla Tbirdilla katsomaan, olisiko Impalasta ajopeliä jollekin. 2-ovinen HT oli äärimmäisen harvinainen ja haluttu ilmestys, mutta eipä ottajia siihen aikaankaan hirveästi ollut. Auto osoittautui siistiksi (=tuorehko myyntimaalaus) mutta varjopuolena oli kutoskone. Koneenvaihto oli tuohon aikaan aika utopistinen juttu, ensinnäkin Chevyn kasit olivat tosi harvinaisia ja muutoskatsastukseen olisi tarvinnut maahantuojan lupa.
    Hintapyynti oli senaikaisen mittapuun mukaan melkoinen, eli 3000 markkaa. 4-ovisia siipiautoja sai alta tonnin. Auto kiinnosti kuitenkin niin paljon, että halusimme koekäyttää sitä. Siinä selvisi, että laatikosta puuttui draivi, eli auto lliikui vain L- ja R-asennoissa. Myyjän mielestä kaikki olikin niinkuin piti, auto kunnossa ja hinta kohdallaan.
    Tuolloin automaattilaatikojen korjaajia ei ollut tiedossamme kuin tosi kalliita tekijöitä, joten auto jäi ostamatta. Sittemmin autosta ilmestyi Helsingissä otettu kuva AL:n Moottorilehdessä, missä toimittaja KLB kommentoi auton muotoilua. Seuraavan kerran näin sen jo vähän kulahtaneessa kunnossa keväällä 1979. Sen oli hankkinut projektiksi entisen ’56 DeSotoni silloinen omistaja. Viisysin nykyinen omistaja lienee selvittänyt tämänjälkeinen historia. Kaikkein parasta on, että auto on tallella ja tekeillä! Voi olla että saan lisätietoja autosa vielä joskus, jolloin voi palata asiaan.
    Suomi-autoterveisin
    Fiskis
     

Kerro tästä muillekin!