6.2d remotti ja piristys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja olli_n, 6.3.2006.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead


    Kyllä sitä voi muokata, fiilata, modata siellä on rautaa sisällä ja oletkos kuukkelista kuullu :odroll: .
     
  2. rrauta

    rrauta 3rd gear

    kyllä se nokka-akseli dieselissäkin niitä venttiilejä aukoo.
    ihan yhtäläillä jos tehoo halutaan pitää huomioida nokka-akseli, ja kanavat ja venttiilit.
    ilmalla sitä polttoainetta dieselissäkin poltetaan.

    ei kyllä taida vaikuttaa mitään jos vakioon koneeseen vaihtaa pienempi/suurempikokoiset venttiilit.

    sit asia on aivan toinen kun vedetään syöttö savurajalle, mitä enemmän saadaan ilmaa koneeseen, sitä enemmän voidaan syöttöä lisätä.
     
  3. Blazer-83

    Blazer-83 1st gear

    Joskus ainakin muistelin että saabbi ois mainostanu 16v turbodiisseliä...
    Et tuskimpa niitä vapareissa juur onkaan neliventtiilisiä.

    Taitaa joo olla niin et toi perusero polttoaineissa välillä pumppubensa ja nafta on se mikä vaikuttaa siihen vapaastihengittävänä saatavaan maksimitehoon. Että samalla ilmamäärällä mitä 6,2D imee pyttyihinsä ilman ahtoapuja, tuottaskin jo bensan kera aika rankasti enemmän. Jo noillakin nokka-ajotuksilla ja venttiileillä. (unohdetaan nyt puristussuhde!) Äkkiä veikkaisin että 200-250 kaakkia bensalla ?? kun naftalla saadaan vaan n.130-160...

    Oman eronsa tehnee nuo suoraruiskutukset missä saadaan kovempi ruiskutuspaine, esim 3000 bar. Tosin nakutus on terävämpi kun tossa 6,2/6,5D koneen esikammiotekniikassa, joskin esikammiokoneet kiertää helpommin isompia rundilukemia. Onkoos toi cumminsin suora kutonen 5,9 litranen rivipumpulla ja kovemmilla ruiskupaineilla ?
    Se mottihan on vähän jykevämpää tekoo kun chevyn 6,5TD... Ei taitas chevyn motti kestää kauaa noita ahtopaineita millä toi 400hv/1000Nm saadaan...

    Kappas vaan, näkyypä olevan 24 venttiilistä cumminssiin 5,9TD :täkin
    olemassa. Neliventtiilijenkkidiisseli... :odroll: No, tuskimpa tuo mikään uutinen oli kenellekkään...
     
  4. olli_n

    olli_n 1st gear

    Isommat elementit ja ahtoja lisätty ja eikös cummissin 5.9 ole suora kutonen?
     
  5. olli_n

    olli_n 1st gear

    Noinkohan pystyy... :soosoo:
     
  6. olli_n

    olli_n 1st gear


    Rivipumpullahan se on.
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

    jep boschin p7100.paineet n.1200-1300bar.samaa pumppua käytetään vielä 8,3L koneissakin..kertoo jotain viripotentiaalista.. pelkällä suutinlevyn vaihdolla saa 5,9bta:sta +250hv/+1000Nm vääntöä.palstalla kirjoittelevan Mussemanin Dodge penkitettiin viimekesänä ja tulokset oli tota luokkaa.

    http://rb-k.bosch.de/en/start/product_d ... p_nkw.html
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mitenkäs nuo "kotimaiset" sisudieselit. Onko ne kaikki Valtrat jo nykyisin turbolla vai onko vapareita. 4-venttiilikansiahan niissäkin on (Turkissa tehtyjä).


    Stanadynen sivua piti tutkia ja siellä luvattiin DB2 pumpulle 25hv/sylinteri (siis ameriikan hevosia) ja DB4 pumpulle 40hv/sylinteri.
    Eli 200hv ja 320hv. Tosin ei mainittu mitään turbosta.
    DS4 (eikös se ole se sähköinen 6.5pumppu) riittää samaten 25hv/sylinteri.

    Niin ja tuota DB2:ta käytetään sitten Ford/International 6.9 ja 7.3 koneissa.

    Kaikkea sitä oppii, kun vähän nettiä tutkii.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Älkää nyt sotkeko kumminskin koneita tähän ketjuun vaan lukekaa siitä "ikuisesta" moottorista merkkiosastolta :rotfl: :poff: .

    Olen teettänyt noita nestepäämuutoksia omiin koneisiin ja pakko sanoa että kyllä se onnistuu kun oikea ukko tekee 8) ja turbokikkarassa vaikutus on aikamoinen!!
     
  10. jusssi

    jusssi Gearhead

    Mitäs eroa noilla c- ja j sarjan pumpuilla on?
     
  11. silverado

    silverado 1st gear

    chiltonin kirja sanoo fleetsiden 6,2 c:n kohdalla että vm.-88 olis 130hp ja -89 145 heppainen, pitääkö paikkansa?
     
  12. taata

    taata 3rd gear

    Pitäis omaan 6.2 g30 vaniin vaihtaa suuttimet. Vois olla tarjolla tommoiset 6.5td suuttimet. Sopiiko ne tohon mun vaniin ja niistä mitään etua/haittaa verrattuna 6.2 suuttimiin?
     

Kerro tästä muillekin!