Tuontiauton purku kontista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja phe, 30.1.2006.

  1. phe

    phe 1st gear

    Olen tuomassa autoa USA:sta Suomeen konttikuljetuksena, ja nyt pitäisi löytää Suomen päässä huolintaliike, joka huolehtisi auton purkamisesta satamassa yms.

    Onko kenelläkään kokemuksia; mikä firma olisi hyvä, mikä huono? Mitä maksoi?
     
  2. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Ja mehän varmaan tiedetään mihin sä haluat kotteros,siperiaan ilmeisesti
     
  3. Jusmo

    Jusmo Gearhead

    Vau, täällähän saa asiallisia vastauksia :odroll:
     
  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    No joka tapauksessa: Huolintaliikkeitähän löytyy sekä puhelinluettelon keltaisilta sivuilta että Googlella internetistä. Soittelemaan vaan. Itse kuljetutin kontin satamasta Helsingistä Loviisan tullin pihalle, jossa se tyhjennettiin itse autoista ym. tavarasta vaihtolava-auton avulla. Tullimies kirjasi tavarat samalla. Tämä kaikki kontin rekkakuljetuksineen tuli halvemmaksi kuin pelkkä kontin purkauttaminen Helsingissä satamassa.
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    laitappa privaa jos Kotka käy määränpääksi
     
  6. met59

    met59 Gearhead

    Finnsteve länsisatamassa purkaa, hinnasto heidän nettisivuilla.
    Ei halvin mutta taatusti helpoin tapa.
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei halvin eikä helpoin.... 8)
     
  8. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Vau vau ittelles,Suomi on noita tulli pisteitä täynnä,pitäis edes 100km säteellä tietää mihin kaveri konttinsa haluaa,ei ennen voi mitään suositella.mopo305
     
  9. Jusmo

    Jusmo Gearhead

    8)
     
  10. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Se on niin suhteellista. Itse en viitsisi lähteä siirtämään konttia Helsingin satamasta purkaakseni sen muualla, jos purku Finnstevellä maksaa kahdesta autosta yhteensä 230 euroa satamamaksuineen.
     
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kontin purku lansisatamassa:
    3 autoa ja 3 lavaa kappaletavaraa makso finsteven purkamana 891,60e
    kiittimulle riitti, :wc: :mad:
     
  12. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Pakkaajasta se on kiinni miten paljon purkaminen maksaa.
    Autonkori, kolme moottoripyörää, yksi moottori ja paljon varaosia maksoi Länsisatamassa alle 300 euroa viime syksynä. Kontista ei tarvinnut nostaa ulos kuin neljä kollia.
     
  13. pantera

    pantera Double Gearhead

    vuodesta -88 on konttia tullu pakattua ja purettua,joten homma on jo jokseenkin tuttua, finsteven hinnastot on vaan jotain muuta kuin annat ymmartaa,
    1kpl autoa kontista ulos on 153e + alv, ,3 autoo on melkein 600e, kappaletavaran osuus oli 144e
    tama oli heinakuussa 05
    sen jalkeen en ole purattanut mitaan hkissa enka purata :soosoo:
     
  14. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Minä maksoin kyllä auton purusta kontista 90e + alv.
    Miten voin antaa silloin ymmärtää väärin Finnsteven hinnaston ?
    Ja aika kovan kappaletavarapurun olet maksanut, kun itse maksanut vain 50e + alv. Mutta niinkuin sanoin, se on pakkaajasta kiinni. Itse pakkaan kappaletavarat 4 kuutiometrin teräskehikoihin ja purku sellaiselle on se 50euroa.
    Nämä hinnat syksyltä 2005.
    Jos jotain muuta laskuttavat enemmän, niin silloin voi miettiä onko asiakkaan asenteessa vikaa. :)
     
  15. pantera

    pantera Double Gearhead

    http://www.finnsteve.fi/uploads/z3h37fdvrkhr5as.pdf

    katso sivu 3

    hintoihin lisataan alv 22%

    Asiakkaan asenteesta veloitettavaa lisaa ei ollut hinnastossa mainittu eika myoskaan alennusta kappaletavarasta mikali ne on pakattu 4 kuution teras kehikkoihin
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Länsisatamasta löytyy stevelle kilpailija Sa-Tu. Suosittelen.
     
  17. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Niinhän siellä hinnastossa oli, että auton purku kontista 90.60 euroa + alv ja kappaletavara 54.70e/kpl + alv, eli sen mukaan minäkin olen purut maksanut. 4 kuution palettiin mahtuu sentään aika paljon tavaraa, mm. 3 moottoripyörää, 2 sarjaa vanteita renkaineen, 4 polkupyörää ja kaikenlaista pikkutavaraa ja sellaisen purku on vain tuo hinnastonkin mainitsema 54.70 +alv.
    Mistä sitten on jotain muuta asiakasta laskuttanut enemmän, niin outoa.
    Pitääkin ensikerralla kokeilla tarjousta tuolta Rebel58:n mainitsemasta firmasta.
     
  18. koni

    koni 1st gear

    Jos määräpaikaksi käy Pori (Mäntyluoto). Niin ota yhteyttä Ltd Hacklin Oy. Sinne on noita laitteita tullut jonkin verran ja kokemusta on. Voin järjestää niin, että puran itse tuon kontin ja pääset omistajana siihen mukaan seuraamaan / auttamaan.
     
  19. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

Kerro tästä muillekin!