Uskomatonta!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja apukuski, 14.6.2006.

  1. apukuski

    apukuski Gearhead

    Sain sitten just Valtterin tossa valmiiksi. Käyn siinä sitten koeajolla ennen konttorille menoa ja testaan lukkojarrutusta ja totean että vaatii säätöä. Vielä toinen kunnon lukkojarrutus asian varmistukseksi. Armoton rysäys ja jarrut häviää kerralla! Sain kärryn vihdoin ja viimein pysähtymään, eiku tutkimaan mitä särky. Koko toinen etujarrurumpu oli räjähtäny paloiksi!! :eek: :eek: Oli siellä jarrutuspaikassa ja matkalla 5 palassa.

    Onni onnettomuudessa oli kuitenkin se että olin tosiaan testiajolla tallin lähellä olevalla tiellä enkä liikenteessä eikä sattunut kenelläkkään mitään.

    Nyt taas tuntuu tämä harrastaminen perin mukavalta :mad:
     
  2. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Tää harrastaminen joskus koettelee...mutta onnea oli todellakin onnettomuudessa!! Tsemppiä ukko!
     
  3. tabs

    tabs Gearhead

    Niin, oliko 9" rummut edessä? Ovat aika helposti halkeavia värkkejä...
    Tuttu paukutteli noita pari kolme kappaletta kumenpoltossa :eek:
     
  4. apukuski

    apukuski Gearhead

    Nepähän ne..
     
  5. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Uusiksi vaan vaikka vähän ketuttaa. Näitähän sattuu harrasteautoissa. :)
     
  6. Classic1964

    Classic1964 Double Gearhead

    :-? Tsemppiä vaan, kyllä se joskus koettelee, mutta myös palkitseekin. 8)
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    millainen jopi ois vaihtaa volvon levyjarrut valluun eteen? ei ehkä mene %eja vaikö eikö
     
  8. Keke

    Keke 3rd gear

    Onnea todellakin, jos olis tullut jotain kiinteämpää eteen niin sitten olis varmaan ollut ketutuskäyrä tapissa. Ei muuta kuin uutta rautaa kiinni ja radalle 8) Saattais olla ihan fixua vaihtaa muutkin rummut samalla.
     
  9. Polara

    Polara Gearhead

    Heh, hyvin männöö sulla sen auton kansa!
    Mulla kansa Polara nostatti sykettä, kun se rattiakselissa oleva kuminen rättinivel otti ja hajosi... Auto eikun halusi mennä ojaan päin vaikka kuin rattia veivasin tiellepäin! Onneks siitäkin selvittiin säikähdyksellä. Ja onneks se hajos risteyksestä kiihdyttäessä, eikä hetkeä aikasemmin satasen alueella...Heh!
     
  10. tampio

    tampio 1st gear

    voi suakeli kun on huonoo tuuria sulla.hyvä kun sait ne jouset kondikseen.mulla olis ylimääräsiä rumpuja,jos tarviit!
     
  11. rockamobile

    rockamobile 1st gear

    heh... ossuutta asiaan voip olla myös sillä että myöhän herkisteltiin niitä ruosteisia rumpuja vähä kovakourasesti ku ne oli vähä tiukassa...
    "perk... ei irtoo, anna se isompi leka... kele..." :lol:
     
  12. Dalkey

    Dalkey 1st gear

    Tässä tulee nyt väkisinkin yksi juttu pintaan. Miten pitkälle se on kannattavaa koettaa pärjätä näillä orkkisratkaisuilla mitä tulee turvallisuuteen? Missä se raja menee? Itsellä tuo henkikullan arvostaminen on noussut samalla kun vuosia on tullut mittariin, eli nyt mietin ihan tosissaan turvallisia ratkaisuja näihin harrastepeleihinkin. Onko järkee vai ei? Musta tuntuu enemmän ja enemmän siltä että on. Olkoonkin niin että alkuperäisyys kärsii.
     
  13. rockamobile

    rockamobile 1st gear

    no pärjäähän niillä ysituumasilla jos ne ei oo puhki ruostunu ja toimii...
    itellä ainakaan mitään onkelmia oo ollu vaikka auto on välillä vähä runtua saanukkii...
    en tietenkää väitä etteikö parempia jarruja oo olemassa... :lol:
    ehkä se paras turvaratkasu on jären käyttö siellä liikenteessä... :oops:
     
  14. tampio

    tampio 1st gear

    pikkujaolliset levyt on kyllä hankala löytee mutta swappaa aspenista levyt.purkuaspeneita löytyy ja osat halpoja.tottahan se on,että 1-piiri tehostamattomat rummut ei oo niitä kaikkein mukavimpia käyttää
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    Nykyään onneksi ne ei enää kyttää prosentteja ajoturvallisuutta parantavien osien vaihdossa ts. jarrut & ohjauslaitteet voi vaihtaa ilman prosenttipeikkoja, asetus ollut 2004 lähtien näin.
     
  16. rockamobile

    rockamobile 1st gear

    en ookkaan ite tullu kokkeilleeks noita aspenin jarruja, siis niiku laittaa -65 darttiin, mäniskö nuo sinne mitenkä heittämällä...? :eek:
    se oiskii se neljäpuoltuumane jako parempi, noinniiku vanteitten saatavuuden takia...
     
  17. Qjet

    Qjet 1st gear

    Jos sulla on niitä rummun palasia sen verran tallella, niin mittaile oliko sisähalkaisijaa laajennettu ts. onko sorvattu... ja paljonko yli rajan. Max. halkaisijan koko löytynee valusta jostakin kohtaa. Sorvauksesta jää myös jälki rummun pohjalle. Vertaile siihen eturumpuun, joka jäi ehyeksi. Tarvittaessa uusi molemmat.( Sama takana ) Tapahtuma on varmasti "veret seisauttava" kokemus, varsinkin yksipiirisillä jarruilla varustetussa autossa. Toimintatarmon kohdistuessa muuanne ei ehdi aloittaa äänenavausta biisiin " Ilman jarruja helvettiin" ( Froikkarit? )
     
  18. apukuski

    apukuski Gearhead

    Tarkotus on kyllä pysyä yhä edelleen tossa vehkeessä ysituumasissa ku ei tota voimaa hurjasti ole..

    Tampiolle kiitos jousista toimivat hyvästi kun kävin sopivat puslat hakemassa..

    Tarkotus on kummatkin eturummut vaihtaa kerralla :D Ettei tulis ainakaan heti samalaista vahinkoo..
     
  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Kerro lisää. Asetuksen numero jne.
     
  20. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Autovero/ ... +takia.htm

    Jotenkin tuosta tekstistä jäi kuva, että tätä pykälää sovelletaan vain, jos prossat on menossa överiksi.
     

Kerro tästä muillekin!