Mistä tuumaisia pultteja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja terence hill, 15.6.2006.

  1. terence hill

    terence hill Gearhead

    Tarve olisi 7/16"x7" pultille(foortin laturin pultti),paikalliset pulttipuljut myyvät eioota. Vinkkejä?
     
  2. dumb

    dumb Gearhead

  3. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Tai jos haluat live-asioida, niin Koski Tl:ssä vaikuttaa Kalervo Petterson.
    Eli on konepaja josta ainakin itse olen löytänyt tarvittavat tuumaisetkin pultit.
     
  4. 454SS

    454SS 3rd gear

    Purkaa muutaman jenkkiauton varaosiksi ja tallettaa lajitellen pultit, niin löytyy melkein aina sopiva omista varastoista :)
     
  5. veekasi

    veekasi Gearhead

    Ja lujia(grade 6, 10.9 tms) pitäs löytyy Caterpillarin varaosia myyvistä liikkeistä!
     
  6. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Kaikki vaan Kristiinankaupungin tielle ;) On sitten ainakin kaikilla tuumapultteja ja keräilyosia. :p
     
  7. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    http://www.pultti.com/ Pultti-ketjun liikkeet myy tuumaisia, hyvin löysin mitä tarvitsin Lahden Päijät-pultista.
     
  8. MuscTor

    MuscTor Gearhead

    Kun näyttää terence hill Turun suunnassa asustelevan, kysele Orikedolta raviradan suuntaan olevasta Metaplanista. Itse olen hakenut sieltä tuumakokoiset.

    Tosin huhujen mukaan siirtyy pelkästään yritysasiakkaiden palveluun eikä enää myisi yksityisille, mene ja tiedä...
     
  9. terence hill

    terence hill Gearhead

    Kiitos hyvistä vihjeistä mutta vielä hakusessa,kummassakin firmassa pituus loppuu 6":aan! Samoin kävin Turussa Metaplaanissa että Pulttinurkassa: Ei onnistunut! Kokeilen vielä tuota Caterpillaria ja mistä löydän tämän Kalervo Pettersonin numeron?
    PS pihalla on pari romujenkkiä mistä olen ammentanut pultit ja mutterit mutta tuo pituus jota haen on 7" eli 175mm,näyttää olevan vain 351C/M ja 400:sen erikoisuus nimittäin 302:ssa on lyhyempi.
     
  10. TS

    TS 1st gear

    Turussa on Marine Diesel,piiskakujalla. Niiden "tiloissa" pitäis olla paikallinen pillari edustaja tai ainakin he ovat yhteistyössä muiden pillari diilereiden kanssa(sama omistaja)....pitäis löytyä jopa amerikan atoilija sieltä asennus porukasta... 8) Caterpillarin kiinnike valikoimasta pitäisi löytyä koko pultti "linja"kun ne ei kelpuuta ihan mitä pultteja tahansa koneisiinsa...
     
  11. MuscTor

    MuscTor Gearhead

    Itellä on 351C:ssä tosin Delcon laturi, mutta se on kiinni kierretangolla + asianmukaisilla muttereilla. Ei tuommoinen ratkaisu kävisi ?
     
  12. Granaatu

    Granaatu Gearhead

  13. terence hill

    terence hill Gearhead

    Kierretankoa kysyin myös,mutta oli 2-3viikon toimitusaika! Ei taida onnistua millään tuo laturin asennus: putsasin kierteitä jenkatapilla ja huomasin että siitähän on kierre korkannut! :mad: :mad: :mad:
    Per...le että tökkii! Parhaimmat ajokelit alkaa ja auto osina pitkin tallia.
    Huomenna uusi isompi jenka(tapin metsästys) ja uusi soittokierros 1/2"UNC pultille.Muistaakseni sitä oli kierretankona?!
     
  14. A.McBill

    A.McBill Gearhead

    tuntuu kyllä vastustavan :mad:
    jos ei vieläkään löydy niin ota yhteyttä yv:llä niin minä teen sen perk.. pultin
     
  15. VooDoo_

    VooDoo_ 1st gear

    ja tässä vaiheessahan ei kehtaa vääntää millistä kierrettä? - tai vaikka ihan helicoili elementin tuuppaa niin löytyypi jokanurkat väärällään sopivia pultteja. :p
     
  16. artolainen

    artolainen Gearhead

    Sisu autosta on löytynyt monenlaista pelastusta kun wanhat sisut ja vanajat oli tuumasia :rotfl: jopa jarruletkut olen saanut sisulta kun kyselee kontion osia :lol:
     
  17. terence hill

    terence hill Gearhead

    No ny rupee helpottaa: reikää ei voinut jenkoittaa milliseksi koska lähin sopiva koko oli M14,niin vedettiin 1/2"UNC ja kierrettiin siihen pultti jenkaliimalla kii. Rautasahalla kanta pois ja pyöristin kulmat,ni vot: pinnapultti! Tämän jälkeen tehtiin soviteholkki,pituus n.40mm;puoleen matkaan 1/2"kierre ja toiseen päähän M10. Millinen pitkä ruuvi laturin kera ja enää ei tarvita kuin ehjä hihna! :D
    Jytinää odotellessa.... 8)
     

Kerro tästä muillekin!