varsin kovat harrastajat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kantri64, 23.6.2006.

  1. Cilkkis

    Cilkkis 3rd gear

    asutpaha itekki vielä äitis hameen alla
     
  2. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Heeeei kuules... :soosoo: Toyotat on kuitenkin suht nopeita! Kysy vaikka Triniemeltä. :rotfl:

    Ite oon kai aika huono harrastaja, ku viimesen 10v aikana on ollut about 30 autoa, ja niistä kai 3 jenkkejä. :( Kaikenlisäks oon nyt tässä kahen vaiheilla, että onko Dartin jälkeen seuraava prokkis 80-luvun Caprice, vai 70-luvun Corolla. :poff:

    Eipäs muuten ollukkaan mitään asiaa, mutta kerroinpa kuiteski. :eek:
     
  3. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    nii... mutta mua se ei oo estäny hommaamasta autova :poff:
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Vai olisiko syytä määrittää >harrastaminen< tarkemmin...
    Joku kun tykkää rakentaa moottoria ja toinen tahtoo että on ulkopuolelta hieno. Joku taas tahtoo myös sisustuksen olevan virheetön...
    Joku pitää kustomointia Auton pilaamisena, ja joku ei näe mitään ideaa entisöidyssä Dartissa (vain esimerkki yleisestä Autosta)...
    Onko se harrastamista jos omistaa Autoja, ja tykkää niillä ajaa?

    Itselläni kun on vain noita "käyttö-Autoja" eli Vaneja, Farkkuja ja Pick-uppeja...
    Ja pääosin onkin toimiessaan ja jos vielä on leimattuna ihan jokapäiväisessä (työ-)käytössä.

    Suunnitelmissa olisi niihinkin kaikkea kivaa rakennella, mutta kun on tiloissa lieviä puutteita ja budjettikin (toistaiseksi toivon mukaan) rajallinen, niin on se enempi laittelu jäänyt ihan katsastus- ja käyttö-remontointiin.
     
  5. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Ei ku niihän se olikin, että "E.B. on siististi khuul", ja muunlaisessa autoharrastuksessa ei oo mitään järkee. [​IMG]
     
  6. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Tuli heti mieleen yks topic tuolta moottoripyora.org foorumilta..Siellä kun eräs "uusmotoristi" halus kysellä että paljon hänen täytyy ajella kesässä että hän on muiden mielestä tosimotoristi..? :odroll: :lol:

    Mutta oikeesti, olen edelleenkin ekaa autoa ettimässä. Ehdot autolle on supistunu siihe pisteeseen, että kyllä se melekeen jenkki pitäs välttämättä olla.
    Yhtälailla harrasteauto on mun silmissä hyvin rakennettu/pidetty Caprice, kuin
    vaikka entisöity '59 Impala.

    Kustomointia en ite ainakaa pidä minään pilaamisena jos se on tehty tyylikkäästi. Lintat on sitte toine juttu. En vaan jaksa ymmärtää auton tahallista raiskaamista. :odroll:
     
  7. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No jos ihan rehellisiä ollaan niin jokainen amerikassa valmistettu auto on osittain tai kokonaan harrasteauto. Ei kai niihin kukaan uskalla turvautua ympärivuotisena arkiautona... 8)
     
  8. CTS

    CTS Gearhead

    Ei vai?
    Hyvin on Custom Cruiserit, Electrat ja Capricet toimineet talviautoina allekirjoittaneella jo vuosikaudet. Viime vuosina jopa kesäautoina...
     
  9. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Kyllä harasteautoa kehtaa käyttää joka päiväisenä käyttöpelinä, jopa talvella. Oma STW on saanut nyt kesällä maistaa metsäteitä lähes 600km ja hyvin on toiminut. On hieman ollut vaan metsureilla pölmähtäneet katseet kun metsäharjottelia saapuu jenkillä työkohteelle.

    Jotkut "tosi harrastajat" katsovat välistä hieman kieroon kun ajan vastaan räpylä pystyssä, toiset taas moikkaavat jo ennen minua. Juuri nämä vanhemmista jenkeistä moikkaavat lämmittävät nuoren harrastajan sydäntä.

    Oma caprice tulee pian saamaan pientä customia, kun vaan kerkeäis töiltä ottaa sen käsittelyyn. Oman vaikeuden harrastamiseen tuo vain yhden auton omistaminen, capricen kun pitää olla valmiina jos vaika voi sattuu loppumaan yllättäen.Itse tosiaankin paskat välitän mitä muut on mieltä minun autosta, sillä se on minun ja minä pidän siitä juuri tuollaisena. Mutta eikös autoharrastuksessa ole juuri tästä kyse?

    Luultavasti usea tänne kirjoittelia on ottanut haparoivat ensiaskeleensa jenkkiharrastuksen parissa juuri pickareilla, vaneilla ja farkuilla, ja jälkeen päin siirtyneet vanhempaan kalustoon. Ei tosin kaikki...

    Olikohan tuossa kaikki tarpeeksi epäselvästi... :poff:
     
  10. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Lopettakaa jo!
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Äläs nyt, täähän on varsin puusta pitkälle johtava keskustelu. :)

    Ite oon just rullannut ekalla Vanillani 4000 km. STW:llä ajoin varmaan 20-30Kkm.
     
  12. tampio

    tampio 1st gear

    tilanne on vähän sama kuin 15 vuotta sitten,silloinhan naureskeltiin valianteille ja darteille.nyt leppäjeepit on samassa asemassa.tosiasiassa -80 piilofarmit on jäämässä harrastepeleiksi ja mikäs siinä.itellä ollut vajaa 10 jenkkiä eikä ole ollut montaakaan ns.parempaa autoa vaan tavallisen kansan jenkkejä.mutta oonpahan rämpinyt ajaa niillä helmikuun pakkasilla kun avo caddyt on tallissa :D
     
  13. garagektc

    garagektc Gearhead

    Pisteet lord of fliesille!!! :D
    Voin vaan kuvitella minkälaisia ilmeitä jenkkifarkku aiheuttaa metsätyömailla, etenkin kun sitä ensi kertaa lykätään syksyllä pehmenneistä ajourista :eek:

    Tosta moikkamisesta ei kannata välittää, toiset on vaan kato hiukan ylpeämpiä tai muuten vaan kokevat ittensä oikeammiksi harrastajiksi kuin me muut. Joillakin on eri merkkejä kohtaan skismoja eivätkä siitä johtuen moikkaile. Eivät ole vielä oppineet että samaa paskaa eri linjalta (tämä oli osittain huumoria, ei kannata patrioottien ruveta viiltelemään itseään...).

    Ja harrastaessa kannattaa tehdä kaikki vähän eri lailla kuin muut niin niille tulee parempi mieli kun pääsee sanomaan että EI NOIN!!! :poff:
     
  14. jorkki107

    jorkki107 Gearhead



    aivan oikeen ei näillä katiskoilla "kukaan täys latvanen" aja :odroll: :wink:
     
  15. mörkö

    mörkö Gearhead

    Per..le, on se Mörkökin uskaltanu moisilla ajella kesät talvet ja harvoin on tielle tullu jäätyä...
    Mitä yleisempi, sen parempi, meinaan KÄYTTÖOMINNAISUUKSILTAAN..
    Ompa hölmö topikki muuten
     
  16. rokki383

    rokki383 Gearhead

    jokainen niinko haluaa,suomessa on joskus aikanaan rakennettu hyvinki erikoisia vaneja,kattelee noita 80" alun V8:ja,on bloweri vaneja,3-akselisia ym,nykypäivän tarjonnasta en tiiä,onhan noi pitkäkatto puikit,panelikyljet,leppämersut ym (jatkakaas listaa) vähän oma lajisa mut just toisaalt perinteist amerikkaa,50 luvun tekniikkaa 90 luvul :rotfl: niinko näis kaikis
     
  17. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Mitään muita en itselleni hanki... Ja :pinup: :in kirpulla ajan vain pakottavissa tilanteissa ...
     
  18. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Tosta moikkaamisesta.
    Itte ajelen vanhemmilla (-50 luvun alkupuoliskon) jenkeillä ja uudemmilla leppäkylkisillä ja moikkaan aina ku tulee jenkki vastaan.
    Joskus huvittaa noi tyypit jotka moikkaa vaan vanhemmilla autolla ajaville, vaikka taatusti on ittekki alottanu joskus jollain leppäkyljellä. Eipä niillekkään oo tullu varmaan mieleen että jollain leppäkyljen omistajalla saattaa olla vanhempi harrastepelinä ku niillä ittellä.
    Mutta jokaisella on omat periaatteensa, ja moikkaa kelle haluaa, mut huvittaa se silti.
     
  19. Ahis

    Ahis Gearhead

    Mua taas huvittaa ajatus että morjestaisin joka ainoalle jenkille joka vastaan tulee... voyagerit, neonit, vanit, pikapit, 80-luvun farkut, tuning-sportit ym. Tietty moikkaan kyllä jos sieltä moikataan (= harrastaja ratissa)

    Totta on silti ettei se lapa siitä kulu kun sillä huitelee.
     
  20. garagektc

    garagektc Gearhead

    heh, voyagerit ja neonit, ei puhettakaan että lapa nousis. sehän olis sama kun kaikki saksalaisella autolla ajavat moikkailis keskenään... :D
    tietysti on mukavaa kun on ystävällisiä ihmisiä tien päällä.
     

Kerro tästä muillekin!