Moparin alatukivarret

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja b-roc, 7.5.2003.

  1. b-roc

    b-roc 1st gear

    Nyt on hermot loppu, kun ei tuu ei niin mitään! Auttakaa! Miten *itussa on mahdollista, että kun kiinnitän alatukivarsia etupalkkiin ('69 swinger) niin se pultti mikä on prässätty alatukivarteen puslan kera, ALKAA PYÖRIMÄÄN kun sitä koittaa siis mutterilla ihan normaalisti kiinnittää?? Miten on mahdollista? Ei auta vaikka kuinka prässää pulttia alatukivarteen uudestaan, ei auta vaikka laittaa vääntösauvanki kiinni, ei auta mikään kaikkea on koitettu? Eikö sen pultin pitäisi jotenkin purra siihen palkkiin? Kartio tms? Jos jollai ongelmaan ratkaisu niin nyt tarvittas neuvoa, kun kukaan ei tunnu tietävän missä mättää. Kaikki neuvot ois jees! Koko auto seisoo ton ongelman takia. KIITOS!
     
  2. b-roc

    b-roc 1st gear

    tarkennuksena vielä, että siis se pultti pyörii tyhjää siel puslan sisällä. Jokin mättää, mikä?
     
  3. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Mulla kyllä kiristyi hyvin. Eikös tuossa ole vaarana- siis vaikka saisitkin sen kiristettyä- niin se pusla pyörii pultin ympärillä myös ajossa ja kohta on väljää siellä osastolla.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: B Toy 2003-05-09 11:30 ]</font>
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Onko sulla vakiopuslat siellä? Ainoo mikä sitä tossa vaiheessa pitää kiinni on se pusla. Jos sulla on siellä norkaalit kumipuslat, niin ne on joko rikki tai sitten joko kuori tai sisäholkki väljiä; joka tapauksessa vaatii korjausta. Jos taas siellä on uretaanipuslat joissa uusiokäytetään noi vakiopuslien sisä ja ulkoholkit, niin silloin toi pyöriminen on täysin mahdollista ja luonnollista. Pihdeillä pystyy pitämään tukivarren ja K-palkin välistä kiinni niin, että pultin saa ainakin alkuun Sitten vaan jouset ym paikalleen ja auto pyörilleen ja kiristät sen loppuun.
     
  5. b-roc

    b-roc 1st gear

    Joo on uretaanipuslat. Ja siis ihan normaalisti prässäsin sen uuden puslan sinne alatukivarteen ja siihen sitten se pultti,tappi mikä lie. Ja alatukivarsi k-palkkiin kiinni ja kiristystä. Hetken aikaa kiristyy ja sit alkaa tappi pyörimään mukana. Pitäiskö sen puslan päällä ja sisällä olla joku ns. holkkikin? Laitoin ite vaan niit liukastemömmöjä mitä tuli paketin mukana puslan ympärille ja sisälle ja prässäsin sen tapin paikalleen. Sitähän tosiaan ei pidä mikään paikallaan sielä, ja vielä vähemmän nyt kun on niit mömmöjäki siellä, niin kitka vähenee. Mut tosiaan kuuluuko siihen puslaan joku kuori,holkki tms?
     
  6. b-roc

    b-roc 1st gear

    Ainaki vanhoja puslia pois otettaessa ei puslista ollu oikee mitää jäljellä ja eikä ollu kyl mitää holkkeja.. tappi suoraan puslaa vasten jne.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli uretaanipuslan kanssa yleensä käytetään metallista ulko- ja sisäholkkia alkuperäsestä kumipuslasta.
     
  8. b-roc

    b-roc 1st gear

    Jees jo selkis.. mulla tosiaan oli ne holkit hukkunu vissiin, joten en muistanut/tiennyt että niitä piti siinä käyttää. Kiitoksia neuvoista, kävin hakemassa orkkispuslat. Nyt pitäis kiinnittyä.
     

Kerro tästä muillekin!