Jos nyt kuitenkin ottaisit sen riisikupin tai saksalaisen...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GMSportrSide, 18.7.2006.

  1. GMSportrSide

    GMSportrSide 1st gear

    ...niin minkä. Ei voi ainanaan sanoa että jos on rahaa niin valikoiman pitäisi riittää. Itse olen ihallut tuota subarua jo jonkin aikaa, koeajo vielä välistä, ja mikä hauskempaa on alla nyt 1.6 Audi (joka ei siis kulje vaikka kuinka koittaa). Audiltakin löytyy tietysti TT 3.2V ja 2.0T mutta maksaa. Niin kuin ne kaikki. BMW:ltä ämmäsarjaa, ja tietysti skodalta se uusi ja... hm... ei tullut oikein selväksi että paikataanko tässä se että meillä ei ole ikinä ollut yhtä menevää peliä vai se, että se on volkkari vai se että se on kaikkein halvin. Työkaverit kehuu Skodaa noin merkkinä kun varaosatkin saa volkkarin huollosta halvemmalla kun Volkkariin, tiedä heitä.
    Mersu on liian hintava. BMWon liian hintah.. hintava.
    Olisihan näitä hienoja topGearissa esiteltyjä autoja vaikka kuinka, ja hintakaan ei suorituskykyyn verrattuna olisi kummoinen. Mutta ei mene suomeen rekisteriiin. Jos japsi tai muu niin mikä niin mikä?
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    öö siis mikäs täs oli nyt takana? merkki utelu vai muuten vaan höpöttely automerkeistä? jos multa kysytään niin se on hyrslerin crosfire.jos taas kauppakassia halajat niin osta multa pois 90 legacy niin jää pensa rahaakin eikä naapurit oo kateellisia :rotfl:
     
  3. JKL Raggars ry

    JKL Raggars ry Gearhead

  4. jonesv8

    jonesv8 Gearhead

  5. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Saippualaatikko-Cortina ja '92 Sierra

    Miksi?

    Cortina on hieno, mutta liikaa vaivaa noiden ameriikan harrasteraatojen lisäksi, joten en hanki.

    Sierra, koska on takaveto, 120hp ja koska pikkubroidilla on semmoinen peltivikainen, jonka voisin saada halvalla talviautoksi, kun oma Tojota on eka ajettu loppuun.
    Sitten sen voisi ajaa loppuun.
     
  6. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Osta sellanen, mikä miellyttää silmää, lompakkoa ja vauhdinnälkää. Samanlaisia muovi-origameja ne on kaikki. Kolmen vuoden ja useiden sähkövikojen aiheuttamien korjaamokäyntien jälkeen on takuu loppu, auton arvo puolittunut, osamaksua sen puolittuneen arvon verran jäljellä, olet käyttänyt s*tanasti fyrkkaa merkkihuollon määräaikaishuoltoihin ja "alkuperäisvaraosiin" (joita tahkoaa sama alihankkija jossain aasia-mehiko akselilla kuin tarvikeosiakin) jotta takuu ei vaan raukeaisi ja autokauppias vittuilee päin naamaa kun tarjoat omaa helmeäsi vaihdossa uuteen, entistä enemmän muovia ja kertakäyttöosia sisältävään, huippuluotettavaan,vähäkulutuksiseen "jännittävällä" muotoilulla ja kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla sähköleluilla varustettuun kehonsiirtimeen.

    P.S Kun olet kädet verillä, ranteet mustelmilla yrittänyt viimeiset neljä tuntia vaihtaa ajovalopolttimoa parkkipaikalla naapurien ivahuutojen säestämänä, voit viedä auton merkkihuollon elämäänsäkyllästyneelle mekaanikolle joka tekee saman homman (kädet yhtä verillä ja mustelmilla) kymmenessä minuutissa ja laskuttaa siitä 50€+10€/polttimo.

    Huh kun helpotti. :lol:
     
  7. Erska

    Erska Gearhead

    Mikset ostas uutta Saabbia? Konevalikoimaa on vaikka kuinka ja kyllä nyt prkl pitäs liikahtaa sen uuden 2.8litrasen v6 turbon. Taikka sitten 2.3 aero. Tai vaikka Hircshin pajan tekemä 305heppanen aero.

    Saabeissa on hillittyä tyyliä, varmasti mukava ajaa.

    Itse en pääse vaan yli siitä että auto on etuvetoinen taikka kokoajan nelivetoinen/kytkettäessä etuvetoinen. :D

    Joten pakko tyytyä vanhempiin taikka amerikkalaisiin, nykyisiin takapotku euroihin en koske. :D


    Saab takapotkuna, siinä olis mun euro peli ehdottomasti.
     
  8. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    JUU! laitetaanpa adressi vetämään..

    kaikki etuvetoiset autot kiellettävä lailla!
    kieltäähän eu monia vähäpätöisempiäkin asioita..

    tuohon voisi lisätä: myös alle 200hv autot kiellettävä vaarallisen alitehoisina.

    johan olisi maailma parempi paikka!

    ja saisi joku taho puuttua tohon muotoilupuoleenkin, uutta camaroa ei kuulemma saa eu maihin rekisteröityä kun on keulan muotoilu liian vaarallinen jalankulkijoille!!!!!!! :mad:
    jos tämä pitää paikkansa niin :argue:
    ..eikö jalankulkijaa sitten satu jos hurauttaa jollain nykymuotoilun kukkasella yli?? AAARRRGHH!!
     
  9. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    ..ai niin, se euro/japsi kinneri ois varmaan a4 audi quattro farmi tai subaru impreza tai sitten se perinteinen corolla!
     
  10. jonesv8

    jonesv8 Gearhead

    Joo.Eilen kolme polttimon vaihtoo siinä työn sivussa :mad: .Silloin kun on kiire tulee joku puku pelle nyppiin kesken kaiken hihasta että :Tuu vaihtaan mulle lamppu,olis vähän kiire :x .Äijällä kuiteskin Mazda6 :nen vittu :mad: .Yrittää siinä hymyillä kun olo on kuin Tullitarkastajalla kun lykkää käden sinne mihkä ei nää ja tulee kaikkee romua vastaan.Saat polttimon vaihdettua ni äijä totee:Kävi niin nopeesti että vaihdappa se toinenkin :x .Siinä noin 10 minsaa kädet verillä ja armoton vitutus päällä saat homman loppuun.Äijä tyrkkää 20€ taskuun ja sanoo:Osta lopuilla vaikka kahvi ja lähtee meneen :poff: .Kiitoksia ja näkemiin.Terve tuloo toistekkin :mad:
     
  11. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Jos käyttis pitäis valita jollakin järjellä niin joko uusi diiseli almera tai sit subaru legacy farkku. Tuskinpa saappikaan olis huono valinta, käytettynä tuntuu olevan ihan järkihinnoissa eli miksei vaikka 9-3 joko pensaturbona tai diisselinä.
     
  12. pantera

    pantera Double Gearhead

    Joo, aivan hyvin vois paatunu jenkkimies joskus laittaa eurokulkineen, olenkin jo katellu noita 70-luvun aston martiineja, no rintajoupilta on vahan vaikea niita loytaa siksi luultavasti kayttiksen virkaa hoitaan joutas tommonen Jagge XK8.
    Saksassakin tehaan luotettavia autoja....en ny just vaan muista niita merkkeja :lol:
     
  13. kerppu

    kerppu 1st gear

    osta audin diisseli...huoltoon viedessä pelkkä "päivää" maksaa 1000€
     
  14. Stance

    Stance Gearhead

    Jaa saksalaisen, no sitten Ford Taunus! :rotfl: Huolto ei maksa juuri mitään, alkuinvestointi naurettavan pieni, vetää oikeasta päästä ja ajaminen on yhtä juhlaa :lol:
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä ajattelin kerran, että ostan jaappanilaisen. Korjaan pellit, tekniikkahan niissä kestää ikuisesti.

    Ostin subarun, kittasin siihen pari neliöö millistä.
    -vaihdelaatikko hajos

    Mä aattelin, että nyt saa jarruvaivat, luistavat automaatit ja hajoilevat sähköikkunat riittää, ja ostin 730 bemarin. Saksalainen laatuauto katos. Huippunopeus liki 230 ja kiihtyvyyskin liki leppäkyljen luokkaa.
    -jarruremontti ekan kuukauden jälkeen
    -virtalukkovaiva jätti kahdesti tien päälle
    -vaihteisto hajos puolen vuoden käytön jälkeen

    Niinkun olen aiemminkin sanonut, tästedes ajan vain 60-80-luvun ameriikkalaisella tai taksilla.
     
  16. HEPAC

    HEPAC 1st gear

    No jos sulla on jo Audi, niin päivitä se tehokkaammaksi.

    Hyviä on noi S ja RS mallit.

    Kohtuu hyvin kulkee ja neliveto (quattro) vakiona (aivan ehdoton talvella).

    Ei kovin herkkiä ruostumaan ja on koriltaan jäykkiä jne.

    Noh... siinä palopuheet. Huoltaminen/osat törkeän kalliita = kallis pitää varsinkin silloin jos ei itse osaa tehdä noille mitään :D

    Voin suositella...
     
  17. Blösö

    Blösö 1st gear

    Osta Punto, pieni koko, mahtuu joka paikkaan, varaosat halpoja ( saa Motonetistä ) kulkee paremmin kuin moni mersu tai bemari, ainakin muijan käytössä motarilla, valoista lähtee paremmin kuin edellämainitut, vilkut toimii paremmin kuin saksalaisissa ja monissa japskeissa ( mitä uudempi/kalliimpi sen huonommin toimii).
    Käyttöiän täyttyessä helpompi varastoida pihan perälle.
    Lisäksi se on turvallinen jalankulkijoille, sisällä olijaa sattuu enemmän kuin törmäilyn kohdetta.

    Älä osta mersua, niillä ajaa vain rasvaiset ja lihavat veronkiertäjät ja tietty mannet, äläkä osta enää audia, niillä taas ajaa lapsiin törmäilevät jupit ja muut näkövammaiset

    :wc: :rotfl: :rotfl:
     
  18. herrakani

    herrakani 1st gear

    Toi on muuten ihme juttu.

    Sit yks homma minkä mä oon huomannu että ei kannata ostaa 90-luvun toyotaa tai semmosta C-kortin pikkupakettiautoa. Niissä ei toimi ajovalot.
     
  19. Erska

    Erska Gearhead

    Elkää nyt, kyl meidän kalusto on pakko olla hyvää eurokinneri laatua kun kerta molemmat on jo mainittu. :D

    Löytyy siis Saab 9-5 03 ja 04 Fiat Punto 16v dynamic, molemmat mustia, puntossa kaikki mitä sillä pienellä rahalla siihen sai, on se ilmastointi pikkukopissakin pätevä.

    Kummassakaan autossa ei oo ollu ihmeempiä vikoja, saabissa välillä vetää polttoainemittarin viisari nolliin hetkeksi ja takakontin poltin on palanut 100000km aikana. Puntossa on toinen takavalon poltin palanut kerran.

    Tietysti löytyy sitä Pari 70luvun pösöä,70 luvun volvo ja kohta Dodge, mut nih.

    Kait sitä voi ajaa ihan millä vaan, mikä miellyttää. Ite en pidä puntosta oikeen mitenkään erikoisesti, mut jumalauti, se on näppärä ahtaassa paikassa? :eek:
     
  20. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    osta kuule vantuutree tai vantuuvoor vanha naku mersu niin ei oo huolen häivää. :odroll:

    lähtee ku mummo makuulta. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!