Monster truck

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Aatu, 6.8.2006.

  1. Aatu

    Aatu 3rd gear

    On mukava kun saa saman kokoiset renkaat kuin jenkkien autoissa.. Ei häviä siinä suhteessa yhtään..
     
  2. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    8) tosta on hyvä alkaa...ei oo mikää "kaupasta ostettu", nostan hattua moiselle yrittelijäisyydelle :eek:
     
  3. Erska

    Erska Gearhead

    Juu, et häviä renkaissa.

    Ainoa vaan että jenkkipojilla taitaa olla ilokaasuilla ja remmeillä ahdetut paritoistalitraset v8 penkin takana.

    Noh, sulla on jo valmiiksi isoa möykkyä liikuttamaan tehty kone siellä. Hienoa.

    27 litraa, ei kyllä voi kuin ihmetellä. Ei ihan mikään suzukin kone. :poff:
     
  4. ouzou

    ouzou Gearhead

    sitte vaan ajamaan monster jamia kun saat valmiiksi ja hieno rojekti sulla on
    :D
     
  5. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Esim´. Grave Diggerissä on "vain" joku 560 cid kaikilla herkuilla...
    Hv:tä löytyy aikalailla 1500, :-?
     
  6. Aatu

    Aatu 3rd gear

    Saan pumppubensalla helposti samat tehot.. Ja vääntöö yli tuplasti.. :poff:
     
  7. jylppy

    jylppy Gearhead

    Mites tossa tuo starttaaminen tapahtui??? Porakoneella? :eek: Saako noita myllyjä ostaa jostain intin ylijäämä huutokaupoista tms?
     
  8. Aatu

    Aatu 3rd gear

    Omalla starttimoottirilla... Saa/sai ruotsin armeijan huutokaupasta...
     
  9. Aatu

    Aatu 3rd gear

    Nyt olis uudet murheet... eli vaihdelaatikko, jos sellasen löytäs joka kestäis heti ainakin viikon.. :eek: Eli vaihtoehtoina olis airshift lenco + keskipakokytkin, mutta hinta suolanen 10te :mad: Toinen vaihtoehto, joka varmasti kestää olis sisu fuller manuaali. Tarvii myös kytkimen, vaihtoehtona vois olla paineilmalla ohjattu.. Vaihteitahan ei tarvi tässä paljon vaihdella, sillä uskon voiman riittävän myös kakkosella lähtemiseen. :rotfl: Onko muita ideoita?
     
  10. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Ehdottasin jotain pyöräkuormaaja osaston vaihteistoa... esim. meillä on Jcb lusikkahaarukka, jossa on ensin tietysti kone, sitten iso momentinmuunnin/suunnanvaihtaja ja sitten nelivaihteinen vaihteisto. Eli kulkee eteen ja taakse yhtä kovaa. Helpottais ehkä liikkeellelähtöä jonkinlainen nestekytkin, en kyllä epäile ettei se liikkuis muutenkin... Ihan sama mikä pykälä päällä..

    Ja sen turbiinin laittaminen vois ehkä olla helpompi tohon koneeseen, kun fullerin kytkin. tai mikään muu "kovakytkin". Fullerin lootassa on vaihteitakin niin paljon, että huh huh. Vois laskee aika karut loppunopeudet, jäis noi cossut ja cumminsit...

    Pyöräkuormaajista vois myös löytyä joku malli, johon ois helppo tehdä vaihde vivustot.
    Esim. Volvon linkkukoneet: Suuntavipu eteen/vapaa/ taakse, ja kaasukahvamallinen vaihteenvalitsin. (Ilmeisesti sähköohjattu.) Voi olla että volvon askikin tarttee paineilmaa. En tiedä.

    Joo-o, kyl-lä. pari metriä saumaa, ja hepit päälle...
     
  11. Aatu

    Aatu 3rd gear

    Kunimek oy tekee valmiin paketin tuohon kun sieltä joutus muutenkin tilaan se voiman ulosotanakselin ja vauhtipyörän... eli tulee pneumaattinen kytkytin(nappi rattiin) + fuller joka on siis valmis pult-on paketti.. Fullerista karsittu puolittajat ym huuhaa pois.. Samasta paikasta ostin myös tuon koneen... Fuller kestää helposti 2500hp :eek:

    Järvitalo käyttää fulleria..
    http://kotisivu.mtv3.fi/jarvuu-2/
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Järvitalon sivuilla: Kulutus: 20 L / 100 M :rotfl: :rotfl:
     
  13. Foorti

    Foorti Gearhead

  14. XUX63

    XUX63 1st gear

    Tuonne alahärmän suuntaan on tulossa samaa kuutiotilavuutta oleva uusi monsteri muttei ehtinyt vielä tälle kesälle :D
     
  15. Aatu

    Aatu 3rd gear

    Tiedän... tunnen rakentajan.. 8)
     
  16. el_loco

    el_loco Gearhead

    Hieno peli!Tsemppiä projektiin.Taitaa talli käydä kohta pieneksi..?!! :eek:
     
  17. M

    M Gearhead

    on näitä. vaarivainaa toi aikanaan saksasta hatra-merkkisen pyöräkoneen. on deutzin v6 dieselillä ja ohjauksen saa vivusta valita joko pelkät etupyörät, pelkät takapyörät, etu ja takapyörät samaan suuntaan tai etu ja takapyörät erisuuntaan. on aika vekkuli ajettava. myös kauha on kääntyvää mallia, voi siis lastata nurkan taakse :eek:

    tuolla kuvia vastaavasta http://www.panzerbaer.de/helper/bw_pima ... 2-5t-a.htm
     
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Onpas miehekäs projekti

    Jos joku tosissaan kiinnostui ostamaan tuollaista moottoria, niin
    Rolls Roycen samanlaista 27 litraista Merlin versiota tehtiin sodan aikana uskomattomat määrät.

    Englannista saattaisi löytyä. Tai jopa Saksasta/Hollannista mihin niitä ammuttiin alas tuhansia koneita joissa oli kyseiset moottorit.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin
     
  19. Muki

    Muki Gearhead

    Johan on vehje. Kyllä mä nyt ymmärrän miksi päädyit toiseen moottoriin kuin mitä aluksi tarjosin. ÄIJÄ vehje.
     
  20. heinavesi

    heinavesi 1st gear

    .

    Moi Aatu!
    Rakennat Monstertruckkia. Se voisi olla kiinnostava aihe Saksan-tv:lle. Ota yhteyttä, jos kiinnostaa. boeck@pp.inet.fi
     

Kerro tästä muillekin!