Onko Buickin V6 koneeseen saatavana kaasareita + imusarjaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sutinen, 16.8.2006.

  1. sutinen

    sutinen Gearhead

    Voisiko ruiskun mitätöidä toiminnasta ja heittää pellin alle imusarjan
    ja muutaman kaasuttimen. Onko kyseistä autoa tehty kaasareilla.

    Kone V6 3.8 i vm 85

    Ruiskussa ongelmia, ei toimi kunnolla ja osia vaihdettu jo reilusti.

    Ruiskun boksin toiminnasta ei ole paljon tietoa, mutta auto toimii hyvin puoleen kaasuun asti, ja siitä yli kun kaasuttaa alkaa rötisee putkessa ja savuttaa mustaa.

    Antaa selvästi liikaa bensaa tai hapen saanti loppuu.

    Acv ventiili ruiskuun vaihdettu, nakuttajan tunnistus, ilmamäärämittari, samoin jakajan osat, tulpat johdot + tulpat.

    Kaasuläpän asento tunnista en ole vielä saanut uutta mistään, liekkö sillä iso vaikutus ruiskun toiminnassa vai sääteleekö se tyhjä käynin ilman saantia ?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onko ilmanputsari myös vaihdettu?
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    On 3.8 litrasta tehty kaasarilla. Imusarjaa saa myös aftermarkettina ainakin Offenhauserilta, Weiandilta ja Edelbrockilta. päällehän sopii joku pieni nelirikänen kaasari.
     
  4. sutinen

    sutinen Gearhead

    Ilman putsari on vaihdettu

    Ilman putsari on vaihdettu. Kokeiltu ilman putsariakin ja sama homma , eikun savuttaa.

    Pitäne kysellä kaasareita ja imusarjoja jostakin.

    Tiedä vaikka saisi 2 hv lisää kun hapensaanti paranee.
     
  5. buick8791

    buick8791 1st gear

    Re: Onko Buickin V6 koneeseen saatavana kaasareita + imusarj

    Kaasuläpän asennontunnistimella on suuri merkitys! Mittaa ihmeessä, tuleeko sieltä jännitteet jokaisessa kaasuläpän asennossa välillä kaasuläppä kiinni-auki ja asennontunnistin on säädöissään äläkä osta uutta, ennenkuin olet todennut nykyisen olevan rikki.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mutkivan päistin mukaan 2.8 kikkara on samoilla ulkomitoilla ja niitä on kaasarilla ollut aikojen alussa.
    P.S. Turkulaiset syö nykyään Auran sinappia :rotfl:
     
  7. sutinen

    sutinen Gearhead

    Vipottaja minkäikäisessä buickin koneissa on ollut kaasareit

    Minkäikäisessä buickin koneissa on ollut kaasareita ja imusarjoja.

    Ei kellää oli kaupan hyviä käytettyjä osia, kohtuu hintaa tietty.
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Toi viimisin versio (even fire) tuli kai '77, eli siitä johonkin 80-luvun alkupuolelle ainakin. Jakajan varmaan joutuu myös vaihtamaan, eli tehdä koko paketista perinteisesti ohjattu malli. Luulisin, että ennemmin kun ostaa jostain romisvehkeestä whoknowswhat osia, kannattais ostaa uusia aftermarket osia. Niiden ainakin pitäis toimia.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nyt vissiin on kyse 60asteisesta kikkarasta?? jos niin -80 luvun alkupuolen etuvetopikkuhimmeleissä (Citation, Skylark ym.) oli kaasarilla noita 2.8 kikkaroita.
     
  10. Denny Crane

    Denny Crane 1st gear

    No eiköhän se vika ole siinä TPS.ssä. Kalliiksi tulee jos vaihdat kaasarin tilalle. TPS maksaa about 20 € .

    Oletko katsonut vikakoodit, vai onko osanvaihdot tehty mututuntumalla? Toi oire kun on selkeästi TPS:ään viittaava. Ja TPS:n merkitys on valtava. Ei se matolaatikko muuten tiedä mikä on kaasun asento, eikä kykene säätämään soppaa ja sytkää.

    Entäpä lambda? onko vaihdettu? Yksi piuhainen maksaa noin max 30 €

    Ja jos pistät kaasarin, mitä ilmeisemmin menee virranjakajakin uusiksi > toi sun nakutustunnistin viittaa ECM:n ohjaamaan systeemiin. Seuraavaksi sitten voi alkaa ilmastointi tms. ECM:n kontroloima vittuilla.

    Kallis on korjauskeino, kun autoa aletaan siirtämään 1o v. historiassa taaksepäin.
     
  11. Denny Crane

    Denny Crane 1st gear

    3.8 L Buick on kyllä 90 asteinen.
     
  12. buick8791

    buick8791 1st gear

    Re: Vipottaja minkäikäisessä buickin koneissa on ollut kaasa

    231 Buickin koneita on ollut kaasariversiona ennen vuotta 1984 valmistetuissa Buickeissa ja ehkä muissakin merkeissä, en tiedä. Tai sitten mahdollisesti vielä 1984 valmistetuissa. Ja saa osia konversioon, rahalla. Mutta mutta, pistin sinulle YV:tä.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tota kyseistä hylsyä on saanu etuvetoisena -84 ja sitähän ei ole kukaan kertonut että mistä kyseessä oleva raapii :odroll: .
    Takatuupparikikkaroista puhuttaessa yleensä kaytetään kuutiotuumia ja etuvetoisissa litroja? Poislukien Eldo.
     
  14. buick8791

    buick8791 1st gear

    Tiedä miten on virallisesti, mutta kyllä esim. GN:n yhteydessä käytetään vähän kumpaakin: Konepellin "logossa" lukee 3.8 SFI Turbo ja on takaa raapiva ja useasti taas koneesta puhuttaessa käytetään 231:tä. Vähän riippuu.....vuosimalleista vai mistä lie.
     
  15. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Ei mene virranjakaja uusiksi, kun kyseisessä moottorissahan ei ole virranjakajaa, eikä edes paikkaa sille, toisin kuin takavetoisessa V6-moottorissa.
    Eli kannattaisi viedä auto suosiolla osaavalle korjaajalle, joka tietää mitä tekee.
     
  16. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Olinkin edellä aikaani. '86-malleissahan vasta se virranjakaja jäi pois. :oops:
     

Kerro tästä muillekin!