käyttöhyötyauto ihmettelyä...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kustum4evo, 5.9.2006.

  1. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    Toi mun C Kadett stw alkaa tuntua välillä hieman pieneltä ja ajattelin kysellä hieman vinkkejä ja käyttökokemuksia pikkupakuista.

    Mun kohdalla kallistuisin Toyota Hiaceen ja kun rahaa ei voi paljoakaan laittaa likoon,niin toi 80-luvun kanttikoppa olis hyökkäyksen kohteena.
    Sehän on selvää että ne tuppaa ruostumaan pikku hiljaa pois,mut kuitenkin tuntuu kait löytyvän vielä hyviä yksilöitä..

    eikös siinä ole lukkoperä vakiona?lehtijouset takana,entäs edessä?
    mihin tekniikan puolesta kannattaisi kiinnittää huomiota autoa etsiessä?
    2,2 tai 2,4Diesel olisi varmaan paras vaihtoehto..tai millä koneilla niitä nyt onkaan tehty..

    kävi jo kaikenlaisia ehostuideoita ulkmuodon hyväksi..jospa sitä sais hieman korotettua,isompia pyöriä alle,kun pulttijakokin on sopiva..ja korissa olisi tuota maalauspinta-alaakin sopivasti.. :odroll:

    ihan siedettevän näköinen/kokoinen olisi myös tuo volkkarin järjenjättiläinen, Caddy!!
    Kehuttu kovin pienikulutteiseksi..nettiautossa näin jotain 1,6TD-koneisiakin,voisi olla suht rivakka vetojuhta kokoisekseen...vaikka vetääkin väärästä päästä..en sit tiedä kuinka hyvä sitä olisi sitten korotella yläilmoihin,ei ainankaan kovinkaan korkealle..mutta konevaihtoidoista toi 1,6D olisi varmaan paras,jos se kerta on isoin ja turbo olisi tietysti plussaa,mut kuinka varmoja ne sit on niin siitä tietääkö kukaan?
     
  2. Eightball

    Eightball 3rd gear

    Minun käsitykseni mukaan (takaveto)Hiaceen tuli lukkoperä vakiona v. 1993.

    Tekniikkahan niissä on tosi luja, kun vaan jakopään hihna tulee vaihdatettua/vaihdettua säännöllisesti, niin Hiace on varma valinta.

    Äänieristykseltä nuo vanhemmat Hiacet ovat vähän heikohkoja, varsinkin kun mennään 100 km/h tai enemmän. Ja osta mieluiten lattiavaihde-malli ennemmin kuin rattivaihde-malli. Rattivaihde tuppaa kuulemma hajoamaan herkemmin.
     
  3. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    kiitos vinkeistä..jos jollakin on lisää vinkkejä yms. niin kertokaa ihmeessä..
     
  4. onre

    onre 3rd gear

    Toi 1.6D-Caddy on ilmeisesti sangen kestävä. Suvussa on yksi, jolla on ajettu 440tkm konetta avaamatta. Normaalin kuluvien osien vaihdon lisäksi ainoa suurempi toimenpide on ollut lavan helmojen hitsailu + maalaus kolmisen vuotta sitten.

    Väitetään, että TD-malli halkois kansia, mutta tästä ei oo itellä kokemusta.
     
  5. JJ

    JJ Gearhead

    Toi Caddy on ainakin tosi kylmä talvipelinä...
     
  6. simppa

    simppa 1st gear

    Kyllä Hiacessa on kitkalukko ainakin -88 lähtien jos ei jo aikaisemmin ainakin niissä joissa on ohjaustehostin.Hiacen koneen kunnon näät kun käytät lämpimäksi ja otat öljytikun pois ja polkaiset kierroksia,sen jälkeen katsot peilistä onko naama musta vai ei.Ilman putsari kannattaa vaihtaa usein jos aikoo pitää koneen kunnossa ellei joku ole vaihtanut imu rööriä muuanne etupyöran takapuolelta.Kuppa vain tahtoo iskeä kovasti,muuten hiace on hyvä peli.Wolkkareihin en henk.kohtaisesti sortuisi vaikka caddy on pieniruokainen ja yhdellä kansi remontilla kone kestää 500 tuhatta niin Hiace kestää ilman kansiremonttia enemmän.Sitä paitsi caddyn kyydissä tippuu paikat hampaista kun tyhjäkäynnillä taristää niin kekkuleesti."Varmaan nais väki tykkää"
     
  7. lassii

    lassii Gearhead

    Itellä on käyttöautona volvo 245 d24 koneella, pakettiautoks rekisteröity, sopivan pieni vero. Kone kestää vaikka kaikissa noissa tuppaa kansi oleen halki.

    Tavaratilaakin on joku 180cm kun kaataa penkit. kulutus pyörii 6-7.5 välillä. Osiahan löytyy vaikka kuinka paljon ja edullisesti.

    Eikä nuo ole enää hinnan kiroissa kuitenkaan.
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    ite olen ja hiacen kannalla ,vaik toi 240farmikin on luotettava joskin muilta osilta vaatii hiukan enampi

    -hiaceen tais tulla ohj.teh 88/89 ja lukkoperä kaikkiin `90

    -uudempi paininkuppi-kansi menee herkästi halki , kun ajaa vajaalla vedellä!
    vanhempi ei ole niin ronkeli....

    -pumpun ajotus kannattaa tarkistaa ainakin (haisuja on laiskoja ja tosilaiskoja)

    -edessä on vääntösauvat-jouset ainakin vuodesta 77eteenpäin

    -selkäväsyy itellä ainakin kun hiusulla ajaa pitemmälle (penkki kuin ladassa)

    -vanhat parrut ja kaupunkiautoilijat rikkoo 5vaihteen kun ajavat 40km/h väkisin...(ei öljynouse häntään...)

    -lukkoperään ei kannata laittaa kuin mobilin LS75-w90 SHC:eetä

    -käsijarukoikat ryyttyy määräajoin kiinni...

    ...............onhan tota kehumista

    mut vahva on kun hiukan hoitaa!! ainakin varmempi kuin vw-cadi

    tai osta "kurjenpaska" ni saat sen taivas paikan samoten ja tiedät mitä autoilu maksaa!!!
     
  9. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    ei volvot huonoja ole mut pa olen kallistumassa koska farmarissa olen todennut et monesti korkeus loppuu kesken..saahan c kadetistakin kaadettua penkit ja pituustilaa on peräti 160cm ku oikein tunkee kattoa myöten..eikä kadettikaan mikään hiljainen ole melutasonsa puolesta..

    kaikki tekniikkajutut täytyy ottaa hyvin huomioon kun ei noista riiselidiiselivehkeistä ole omakohtaisia omistuskokemuksia mitään.. :odroll:
     
  10. bbford

    bbford Gearhead

    Itellä oli kans aikoinaan ´87 Hiace ja eipä ole millään autolla ollut yhtä huolettomia kilometrejä. Nytkin olen katellu josko ostais sellaisen mutta on vähän hinnat korkealla kiitos euroon siirtymisen(?),maksaa yhtä paljon kuin 8-6v. sitten.. :eek:
    Kyselin silloin kans että mitä niistä kannattais katella ja yksi tärkeimmistä oli ilmanputsarin ja imusarjan välinen kumiletku.Jos se on paskana niin kone imee kaiken paskaisen ilman koneeseen ja lopun tietääkin. Uusia letkuja saa orggiksena mutta hintaa oli ainakin silloin melko paljon.
    Toinen vinkkin oli takalehti jouset,kato onko poikki.Itellä meni poikki ja kun myin eteenpäin meni uudelta omistajalta toinen poikki parin vuoden päästä.Enkä kuskannut silloin kuin ´65 Triumph prätkääni.
    Laturin hiilet piti vaihtaa kerran.
    Siinä viat,ajoin sillä 80tkm. Eli aika vähän vikoja? :eek:


    Osia saa ja ne on halpoja,myös korin peltiosat.Isossakyrössä käytettyjä osia myy muistaakseni Juha Lae Invest jolla on pihassa hirveä määrä pelkkiä purettuja Toyota autoja.
     
  11. romu-ukko

    romu-ukko 3rd gear

    vääntösauvat tuli hiaseen 83> ja tehostin 86 loppuvuodesta kyllä ratti vaihteinen on paras, ei oo kansivikoja ja muutenkin parempi käyttää. volkkari koneellisiin en kyllä sekaantus lainkaan, paras taitaa olla toi1,6d, jos caddy kiinnostaa niin mulla olis myynnissä.
     
  12. Caprice87

    Caprice87 1st gear

    Mulla oli joskus 12 vuotta sitten Caddy Volkkari 780000 ajettu..Erittäin luja peli ei hajonnu sitten millää sellasta suosittelen kyllä...ite ajoin autolla 300 tuhatta ilman ongelmia sitte ku alko perhe kasvaa ni tarvittii isompi auto ihan harmittaa sen myyminen. Pommin varma vehje ei se mun aikana kerenny ees ruostuu. Vasta näin autoo Vaasassa vieläki yhtä hyväkuntonen nyt jo 900 tuhatta ajettuna. Joku mies sillä ajelee 50 kilsan työmatkaa lähes päivittäin..Eli kilometrejä siinnä autossa ei tarvi pelätä :D
     

Kerro tästä muillekin!