Karanneet pyyntihinnat!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Rüsselsheim, 28.9.2006.

  1. MercComet

    MercComet Gearhead

    Edelleenkin näitä luettuani oon sitä mieltä, että yleisesti pyynnit on suhteettoman korkeita. Uber entisöinnit ja harvinaisuudet ovat erikseen, vaikka niillekin taso varmasti löytyy! Pelimerkit voi olla myös suuressa maailmassa vähän erivärisiä kuin näillä meidän markkinoilla.

    Omasta 4d-tusina Suomessa harvinaisesta harrastepelistä en pyytelis mahdottomia ja varsinkaan luokkaa 5-6k euroa mitä siihen on vuosien aikana uponnut... Realistisesti vois kolmasosan saada takaisin. Kintuille on tullut ja tulee pahasti - harrastuksella on hintansa, mutta myös kohtuus pitäis olla! Ilmeisesti itsekin pitäisi harrastukselle ilmainen sponsori keksiä eli olisko oikea tapa yrittää kusta RUNSAIN mitoin jonkun toisen harrastajan kengille? :-?
    Ehkä sitten oon niin vanhoillinen ja en pidä kauppatavasta, että pyydetystä hinnasta pitää luokkaa jopa 30-70% tarjota!! Luulisi olevan myyjällekään mieluisaa kauppaamista laittaa hinta suht' kohdalleen! Muinoin vain pikkusen vääräruotoset tätä ostamista ja myymistä tekivät, mutta nyt on kaikkien "nautittavissa"! Se on sitä kehitystä varmaan....

    Näköjään se maailma muuttuu; Ahneella ei oo paskasta loppua ja maksavia hulluja riittää!? Tostakin oon vähän eri mieltä eli kuukausien ja vuosien myynnissä roikottelu kertoo omaa kieltään! Mitä hieno tällä on nyt sitten saavutettu? Taidetaan kaikki harrastajat ainakin mielellisesti ukkoutumaan ja pussihousuitumaan aloittelijasta vaariin autokaupassakin... :poff:
     
  2. bbford

    bbford Gearhead


    Punainen yksilö? :eek:
     
  3. jorkki107

    jorkki107 Gearhead



    nimen omaan :odroll:
     
  4. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Tässä vaiheessa tekee mieli heittää seuraavaa juttua,minulle on sanottu joitain kertoja"ootsä myymässä tota mussee oisin kiinnostunut ,tai onko myynnissä kaveri ettii just tollasta" vastaan aina etten ole sillä jos sanoo "joo kyllä myyn" ja rahasta kun tulee kyse niin silloin alkaa varpaitten kattelu ja kivien potkiminen,se on vaan niin.
     
  5. JVN-63

    JVN-63 3rd gear

    Ei helvetissä, ei kai KUKAAN niin hullu ole,
    kai sille nyt joku ottaja olis löytynyt, jos halus vaan eroon päästä... :eek: (minäkin olisin jostain trailerin haalinut vaikka väkisin!) :wink:
     
  6. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Itse olen aina noihin vastannut että ei ole myynnissä, mutta on kyllä ostettavissa. :rotfl:
     
  7. Arktik

    Arktik 1st gear

    Kyllähän näitä onnen onki joitakin riittää!? Jotka luulee(''toivottavasti'') rahoiksi laittavan!? http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 929075&id_

    Tämähän oli koko viime kesän(kevään) myynnissä 8000eurolla! No joku meinas, jotta perk... kun on halpa swinge meikäläinenpä kauppaa tuolle vaihdossa muutaman manne mersun, mopon, astinpesukoneen... ja sitten lyön rahoiksi tuolla swingellä ja ei muutakuin hinta pyynniksi 11 000e.p Pentele jos joku tyhmä,tietämätön(niin kuin itsekkin) sattuis ostamaan niin sitte saisin itselle jonkun hienon väyrys mersun dieselillä, no tietenkin!
    No pentele kun ei tunnu löytyvän noita tyhmiä tietämättömiä :eek: No luulis menevän ainakin 10 000eurolla! Onhan tämä sentään Dotge Svinkeri tehokas pikku muskeli :soosoo: (150hp :lol: ). On se perk...le kun köyhillä ei ole varaa tämmäseen arteeseen, kun hinnastakaan ei pitäis enää olla kiinni 9000e :mad: Niin ja jätin hän minä nuo viatkin tuosta ilmoituksesta (mittari ei pelaa, iso naarmu ovessa....)

    PS. Onneksi tämä ei ole kovin yleistä(eihän?) No suomessa on kunnon harrastajien/myyjien keskuudessa siirrytty omien havaintojen mukaan noihin jenkkilän hintoihin ja sehän on hyvä jottei tuota kalustoa ala enenpää siirtymään tuonne ulkomaille! tullut seurattua tässä pari vuotta aktiivisesti ja vertailtua noihin standart catalogien hintoihin, niin kyllä aikas hyvin suomen hinnat pätee niihin hintoihin mitä noissa(catalogeissa on), jopa osa kalustosta suomessa edelleen halvenmalla!
    TUON edellä mainitin Swingen arvo jenkeissä: kolmosluokka 2800$, kakkosluokka 4900$, jota tuo maximissaan edustaa!! :soosoo: :poff:
     
  8. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Mikäs tuon viestin "message" ny oli...?

    Nyt Swingun hinta on 9 k€. Mikä sen oikea hinta on?
    V: Sen verran ku ostaja siitä maksaa.

    Mitäs tässä sen enenpää ihmettelemään:
    Ei muuta sitten ku kaikki vaan USA:sta hakee autoja. Sehän on kuulemma halvempaa kuin ostaa auto Suomesta. Ja ennenkaikkea helppoa.
     
  9. Arktik

    Arktik 1st gear

    Message oli vissiin....! No jotta pentele äijä ostaa kärryn 8000eurolla! Ei korjaa vikoja, vaan seuraavana päivänä on myymässä 11 000eurolla, (hetken kuluttua 10 000e ja nyt 9000e) :odroll:
    Niin eiköhän tässä ollut tämän koko topicin aiheen ''message'' :wink:
     
  10. Jakke

    Jakke 3rd gear

    Senmoinen punainen. Oli aika palasina..
     
  11. Jouko79

    Jouko79 1st gear

    Onneksi satuin lukemaan tänkin foorumin pitkästä aikaa. Kävin kaikki lähialueen romikset läpi ja löysin tämän Torinon. Ei ollut vielä joutunut puristimeen ja sain romu-ukon myymään sen itselleni. Omasta mielestä aika löytö. Selvisin 450e:lla. Mitä nyt koneen joutuu hankkimaan ja peltitöitä tekemään, mutta kerrankin näin näiden jenkkien kanssa.
     
  12. Denny Crane

    Denny Crane 1st gear

    Kai sait paprut (viimeisen luovarin + otteen) ja kauppakirjan mukaan? Muuten jää kurvailu suljetulle alueella/ helvetinmoisen AKE-kirjeenvaihdon ajaksi?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Rock, näin se menee.
    Just ennen 25v autojen tuontiveron muutosta tuli irvisteltyä kaverille että "maksoit enemmän veroja kuin minä omasta raadostani 5v aikaisemmin mutta silti on samat hommat edessä" (onneksi hänen veropäätöstä tarkistettiin).
    Mutta silti tuon veromuutoksen jälkeen hintojen suunta on ollut mun mielestä vielä ihan sama eli ylöspäin.

    Siteeraten edesmennyttä kauppaneuvos Paukkua sarjasta "Hyvät Herrat": Perkkkele kun tuo bensa maksaisi ainakin kympin litra niin saisi ajella rauhassa kun kadulla ei tulisi vastaan kuin vanhoja kavereita"
     
  14. Denny Crane

    Denny Crane 1st gear

    Eikös se kesällä ollut jo lähellä? Ehkäpä ensikesänä toive toteutuu! :poff:
     
  15. Dalkey

    Dalkey 1st gear

    Kahtokaapas oman autonne hintataso. Kyllä tuo edelleen hyvää osviittaa antaa. Se mitä itse olen markkinoita seurannut, olen huomannut hintojen nousseen kaikkialla.

    http://tinyurl.com/z5wkk
     
  16. bbford

    bbford Gearhead

    Siis oliko se muka OIKEASTI viety johonkin paaliin?
    Ei huvittais uskoa mutta jos puhut totta ja tolla hinnalla auton sait niin ei voi kuin onnitella. Ja Ihmetellä kuka v***n ÄÄLIÖ vie tollasen kopan paalaukseen?? :eek:
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    OHO, niinpä on.
    Tsekkasin malmikasan hintatason keväällä -05 kun leimasin MR:ksi ja otin vakuutuksen noihin nadaguidesin hintoihin + tuontikuluihin perustuvalla valistuneella arvauksella.
    Nyt pitäisi siis korottaa vakuutusta yli 20% kun aikaa on kulunut 18kk edellisestä. Viulu....kumpparitehtaan osakkeet lihoiksi ja sijoittamaan vuosikerta ruosteeseen niin tuotto on paremmin kohdallaan ja on vielä kivaa kesäisin :-D
     
  18. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Seuraavaksi joku alkaa itkemään ettei Nada ja Kellys blue book pidä paikaansa vaan halvemmalla pitää Suomesta saada! :mad:
     
  19. Ahis

    Ahis Gearhead

    Ei voi kuin yhtyä ohotteluun, letukan average price 19800 taalaa, buickin 10650$ ja rämpylän 2858$...
     
  20. Dalkey

    Dalkey 1st gear

    Kaikki voi tietysti olla kuplaa, mutta yksi teoria siihen, että hinnat ovat nousseet maailmalla voi johtua Kiinasta. Kiinaanhan on mennyt nyt ennätysmäärät metallia parin vuoden sisällä. Tämä saattaa näkyä niin, että paaliin menee ennätysmäärä autoja ympäri maailmaa ja aihiovarastot ovat ehtymässä.
     

Kerro tästä muillekin!