Maailman nopein katulaillinen auto - Vauxhall 2200 hp

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja makke, 20.10.2006.

  1. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    Mä kävin viimekesänä ton ANDYn tallilla ja tehtiin hieman Suomalais-Englantilaista yhteistyötä hammastangon parissa...Hyvä tyyppi-sano mua "Your look like Finnish criminal but you are nice guy"..ja sitte me korkattii sen kämpillä Stella Aronikset...sen emäntä teki todella maittavaa ruokaa..
     
  2. -Jouni-

    -Jouni- 1st gear

    Niin itse asiassahan Andyn vapaastihengittävä oli 10,5 litranen ilokaasutettu n. 1400hp. Ainakin kun sitä vuonna 2005 Engalnnissa katselin ja Andyn kanssa iltaa istuin.

    Tämä nykyinen pata on tosiaan pienempi, "vain" 9.3 litraa, mutta ei siinä toki ilokaasuja ole, koska ne on turbojen kanssa kielletty. Asiasta puhelin kuluneen vuoden kesällä, kun tuolla Andyn tykönä Volwerhamptonissa poikkesin.

    Tuo 2200 on jarrutettuja hepoja koneesta, ei takapyöriltä, mutta ei se kaiketikaan vähennä laitteen arvoa.

    Muutama kuva aiheesta.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Tässä Andy autonsa kanssa...

    [​IMG]
    Allekirjoittanut nojailemassa samaan laitteeseen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tuolla kotisivullani www.kolumbus.fi/jenqvist on Billing 2005 kohdalla Kilpa-auto areenalla kuvia edellisestä konversiosta, siis ilman turboja.

    Sain kutsun pidemmäksi aikaa tuonne englantiin ensivuonna, saas nähdä riittääkkö resurssit...

    -Jouni-
     
  3. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Väärin! Olihan siellä Ville Haga Forssasta turbo-rellullaan mut se kai sulautu ylihyvin tonne belgialaisten joukkoon :rotfl:
     
  4. ThunderRacing

    ThunderRacing 1st gear

    Hurja laite; litratehohan lähes 240hv. :rotfl:
    Mutta hienohan tuo on.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    ?? Että tällainen provo tällä kertaa... :wink:
    No, onhan noissa "kovissa" kinnereissä, kuten ferrari enzossakin jopa huimat 108 kaakkia per litra.

    parilla satasella (halvin oli 126€, minkä löysin) muuten saa kaupasta moottorin, jolla päästään yli 500 hepoa per litra :rotfl: Pistä se autoosi, niin johan lähtee!! Lippiskin kääntyy osoittamaan taaksepäin kiihtyvyydestä. :wink:
     
  6. ThunderRacing

    ThunderRacing 1st gear

    Ihan hyvä vertaus: lähes vakio Vauxhall vs Enska suoraan linjalta.

    Ja taitaa olla jopa ilman turboja :rotfl:

    Johan saattaa viipyä siellä hieman odotettua kauemmin..
     
  7. makke

    makke 1st gear

    Oli Enska tai ei, niin noiden kaikkien hilujen sovittaminen skooppia ulkoapäin orkkis kokoiseen pienehköön autoon on isoakin isompi saavutus. Tossa on oikeesti tarvinnut miettiä milläs kenkälusikalla sovittaa!

    Joku kysele renkaista et mitäs kulkis kisaslickseillä? Sitä tuskin tullaan koskaan tietämämään, sillä Andy haluaa pitää auton katulaillisena ja ajaa aina kisat sellaisena. Sama radalla kuin koska vaan tallista kadulle. Hän jo sillon harmitteli kun piti tulla mun luokse, että ei ole oikeaa sarjaa Suomessa jossa hän ajais. Mut so what, ajakoot toiset slickseillä ja kisabensalla, hän yrittää sinnitellä sillä 93 oct pumppubensalla ja radiaaleilla. Joillain on ne periaatteet, on sitä näemmä muuallakin sisua kuin vain Suomessa!

    Tässä haastetta kaikille. Beat the Mighty Frost! ;)
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead


    Jaaniinhäh? Minusta 240 kaakkia per litra on tuon kokoisesta mosasta melkoinen saavutus... Enska jää alle puoleen siitä ja hyvä niin :wink:

    Ehkä mä ymmärsin ton sun aiemman kommenttisi väärin tjsp, mutta kyllähän moottoritilavuuden kasvaessa saman litratehon saaminen on aika saavutus ja jossain verrarissa se ei kovin kummoinen ole, jos vaikka ahdettuun moottoripyörään verrataan. Sen sijaan pumppubensakoneessa ja 9.3 litraisessa vielä täytyy kyllä herralle hattua nostaa, kun noihin lukemiin pääsee :eek:
     
  9. makke

    makke 1st gear

    Lainasin vahingossa väärin kaikkea, muttä ymmärsin pointin kyllä. Eli se siitä.
    Ja ton ekan viestin videon kun katsoo oikeesti ajatuksella, niin huomaa määrättyjä asioita jotka lisäävät saavutuksen määrää suunnasttomasti ja ne liittyvät ihan muuhun kuin tekniikkaan. On toi Andy sellanen sissi, että alta pois.
     
  10. ThunderRacing

    ThunderRacing 1st gear

    Ehkä eka sivun hehkutuksessa ei sitte ollutkaan kyse moottorin erinomaisuudesta. Tuollanen mosa kuuluu ennemmin tractor pullingiin, ei mihinkään mitä sanotaan katuautoks ( ihan henk.koht. mielipide vain :) ).
    Suomesta löytyy mun mielestä rajumpi rassi tuolta Jyskälän suunnasta, mutta sehän on vajaasylinterinen.
    Tosin ennätys on yhtä kaukana mr Huurteesta ku esim Pöyhönen siitä mustasta neekeristä (en muista nimeä :-? )
    Johtuuko sitte resurssien vai sylinterien puutteesta.
    Jotku pelaa pienillä vehkeillä, vaikka isommalla saa yleensä helpommin.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Rajumpi? No jos se on mennyt pumppubensalla alta 7.8 sekkaan vartin, ja on ihan kadulla ajettava normiauto eikä mikään moottoroitu putkihässäkkä, niin todellakin se on rajumpi rassi :wink:
     
  12. HEMI

    HEMI 1st gear

    Harmi että monet "auto"ihmisetkään ei hiffaa miten hieno saavutus toi on :odroll: pumppubensa, katukumit, putket kiinni. (hirveetä shittiä ku lukee noita kommentteja tuolla you tubessa) :-?

    Ketutaa ku ihmiset kertoo aina että mun enon sedällä on sellanen ja sellanen ja se on nopeampi....mutta ei oteta sitä huomioon että minkälaisella paketilla andy ton ajan teki. Ei sillä luulenhan mäkin aina tietäväni vaikka mitä...kuten tässäkin postauksessa voi käydä ilmi jossain kohdissa tai sitten ei :oops:

    Jos andy rupeis käyttämään kisabensaa ja korkeempia ahtoja ja slicksit tietysti alla niin se ajelis kutosella alkavia aikoja jos vaan paikat kestäs ja alustan sais kohilleen :lol:
    Musta toi 2200hp on oikeastaan alkulammittelyä tollasesta ahdetusta 572cid ja lisää taitaakin enskaudelle olla jo tulossa :rotfl: Andyllä 3psi(lehmän henkäys) ahtoja kun lähtee viivalta ja silläkin taitaa tulla ongelmia pidon kanssa :lol: 2l kikkare varmaan sammus viivalle noin pienillä ahdoilla(loppu ei faktaa vaan provoa) :rotfl:

    Ja kun aasinsilta on tossa edellä jo tehtykkin aiheeseen.....litrateho :lol: onhan niitä supria sun muita himmelitä jossa on 1500hp otettu 3l ulos mutta ne on otettu kisabensalla tai metanolilla ja ahtoja ~55psi ja kone kestää hädin tuskin nipussa....turha työntää sillä kadulle....verkkopainona vois olla parempi. Voihan niistä saada hienoja lukuja ulos pumppubensallakin mutta kun ite en ole vielä sellasta nahnyt :odroll:

    Ja jos joku japsi/tai euro harrastaja guru nyt sattus lukemaan niin paljonko tollasesta 2.5-3l modernista koneesta vois saada tehoa ulos pumppubensalla ilman metanoli/vesiruiskua ja ilma ilmaan cuuleria käyttäen? ihan vaan kiinnostaa.
    Ku välillä näkee komeita lukuja pienistä koneista mutta sitten on meikäläisen kunnioitus lopahtanu niitä kohtaan kun on lukenu että polttoaineena joku kisabensa/metanoli ahtoja aivan tolkuttomasti...ja siihen ku lisätään joku räpelö lähto radalla ja se miten epävarmoja ne on niin aika ankeelta vaikuttavat loppujen lopuksi :odroll:
    Että jos joku tietää sivun missä on nopea/tehokas euro tai japsi joka kiskoo kovia aikoja pumppubensalla haluaisin mielelläni nähdä sen että enää tulevaisuudessa molaisi kyseisiä koneita :odroll:

    Kyllä mua on sitten helppo provosoida :rotfl:

    http://www.cacklingpipes.com/videos/060709mrmad.wmv
    Loppuksi kaunista kuunneltavaa ja katseltavaa...vanha tuttuhan tämä on mutta video vissiin aika uus(toinenkin pätkä oli mutta empähän löytäny tähän hätään)....huhu kertoo tämä heppu aikoo tehdä uuden auton ja siirtyä samalla isolohkoon(vaikka eipä toi pikkulohko mitenkään voimattomalta vaikuta)...ja tavoitteena kuulemma 5 alkavat ajat :eek: 8)
     
  13. ThunderRacing

    ThunderRacing 1st gear

    Tällanen löytyy ainaki:
    Kaks litraa, alle kaks bar ahtoa, yli 800hv. Mutta bensana vp, ei varmaan ois varaa kokeilla pumppubensalla (melkein ku seksi ilman kortsua jonku mimmin kans, turvavälineitä kannattaa käyttää ku niitä on saatavilla. Vahingon sattuessa se on yleensä kallis) Hyvin voi ajaa kadulla, eikä ne lähdöt radallakaan huonoja oo ollu.
    Jos heittäis vaikka arvion että pumppubensa vaikuttaa -10% tehoon, niin samalla litrateholla 350cid = n. 2000hv. Mikä luonnonlaki estää tämän?
    Tuossa olis jo jotain.
     
  14. Foorti

    Foorti Gearhead

    Ihan kiva rassi varmaan, mutta nythän olikin kyse nimenomaan pumppubensalla kulkevista katuautoista :soosoo:
    Miten muuten ne lähdöt, aikojen puolesta, on siellä vartilla menneet?
     
  15. HEMI

    HEMI 1st gear


    Puhut varmaan eräästä farmi opelista? Se kyllä kulkee nätisti yleensä.

    Joo onhan noita 2000hp pikkulohkoja tullut vastaan surffaillessa....tosin ne on tainnut olla aina vähän yli 350cid.(mutta eiköhän se 2000hp lähe siitä 350cid....mutta kun jenkki koneissa on niin helppo lisätä tilavuutta että kukaan tuskin malttaa jättää konetta 350 ku melkein samalla rahalla saa aavistuksen isomman padan :lol:

    Bennet racing myy täällästä kikkaretta.
    -Bennett Racing Super Pro Shortblock 420 cubic inches
    -Custom Grind Solid Roller Camshaft
    -Jesel Roller Lifters
    -Pro Series Quart Oil Pan
    -ATI Harmonic Balancer
    -Bennett Canted Valve Cylinder Heads
    -Jesel Roller Rockers
    -Custom Ported Cast Intake Manifold
    -Bennett Sheetmetal Valvecovers
    -Custom Motor Plate
    -Custom Stainless Turbo Header System
    -Turbonetics Turbocharger 91 to 105mm & Wastegate
    -F.A.S.T EFI Sequential System
    -Air to Water Intercooler
    -Dyno Tested & Tuned

    $47,500

    This turbo engine comes complete with tuning and is ready to run. It makes a reliable 1700 to 2100+hp, depending on turbo size. It starts with the solid foundation of our Super Pro Shortblock and finished with a Turbonetics Turbocharger and F.A.S.T EFI system. The following items are needed to compliment this engine… MSD 10 or equiv. Ignition box and high flow fuel system. This engine typically runs mid 7 second times in a 3100-3200 # 10.5" tire car and mid 6 second times in a 2700 #full chassis car.

    Mutta joo eipä näillä ajella pumppubensalla :odroll:
     
  16. valiant65

    valiant65 Gearhead

    KIITOS HEMI KUN JAKSAT KAIVELLA NOITA VIDEOITA! PELASTIT MUN SUNNUNTAI-AAMUN... TOSIN JOUTUU HET VAIHTAAN KALSARIT :rotfl:
     
  17. T.S

    T.S 1st gear

    "Tällanen löytyy ainaki:
    Kaks litraa, alle kaks bar ahtoa, yli 800hv. Mutta bensana vp, ei varmaan ois varaa kokeilla pumppubensalla (melkein ku seksi ilman kortsua jonku mimmin kans, turvavälineitä kannattaa käyttää ku niitä on saatavilla. Vahingon sattuessa se on yleensä kallis) Hyvin voi ajaa kadulla, eikä ne lähdöt radallakaan huonoja oo ollu."

    Taidetaan kuitenkin puhua eräästä sinisesta fordista..
    Korkeita kasejahan se on tainnut kulkea.

    Tuolla muuten myös pari videota turbo kaseista
    http://www.nelsonracingengines.com

    Ja löytyhän videokin missä escortilla ajetaankin
    http://video.google.com/videoplay?docid=3423210078226122309&q=drag+racing+duration:medium
     
  18. ThunderRacing

    ThunderRacing 1st gear

    Juu, ja vain 9.0/241 tänä kesänä, 1.4bar (saikohan tätä laittaa tänne :oops: )
    Tehomittauksessa ollu 1.75 bar.
    Ja bensassa on käytetty puolet 98:a, kuului taustalta parempaa tietoa.
    Toivottavasti ens kesänä jo kulkee isoa kovaa!

    Ooppelin ennätys 8.2s, 2.4Ltr ja noin 2 bar
    Kyllä nämä kaks on Katuautoja normi moottoreilla, eikä mitään moottoroituja putkihässäköitä.

    Paljonko Vauxhall painaa? Että pysyy aiheessa... :p
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead


    Ei tietoa vauxhallin painosta, mutta tuosta ooppelista on vielä puolisen sekkaa kiristettävä, että päästäs vauxin aikoihin. Niin, ja ooppelihan tunnetusti ei ole katukilvissä :wink: Jos tämä threadi käsittelee nopeinta katulaillista autoa, niin ei ole obelixi, eikä seuralaispalvelu laskuissa mukana :wink:

    Eipä sikäli, hienoja pelejä nuo vajaapyttyisetkin. Ne vaan eivät kulje mitenkään nähtävästi seiskan puolelle... Onhan tuota Dahlbackin +800 kaakkista katulaillista "pumppubensavolkkaria" joskus äimistelty täälläkin. Tosin Audin vitonen siellä keulilla surraa, mutta silti hieno peli. Niin, tehty kylläkin rata-/ ja katukäyttöä silmällä pitäen, eikä 7 sekunnin pyrähdystä, mutta ei vähennä arvoa minun silmissä, päinvastoin. http://www.dahlbackracing.se/media/viewmedia.asp?ID=19

    Tuolta lisää: http://www.dahlbackracing.se/media/medi ... nguageID=1
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    :eek: :eek: Tuosta olisi kiva lueskella vähän lisää. Onko tiimin sivuja tiedossa tms?
     

Kerro tästä muillekin!