Korettu auto ja kardaanin nivelet.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Pahis, 27.12.2006.

  1. Pahis

    Pahis 1st gear

    Onko muilla ongelmia?

    Jimmy syö niveliä melekosta tahtia, vaikka korotusta ei ole kuin n. 3 tuumaa. Mistä moinen voi johtua ja miten tilannetta korjata?

    Jos taja-akselia kallistaa niin sillonhan etu- ja takaristikon kulmat on eri suuruset. Ei hyvä?

    Kokemuksia? Kuultua? Korjattua?
     
  2. Savlari

    Savlari 1st gear

    Jos autoa on korotettu niin kannattais pidennyttää kardaanit, silloin ne pitäs toimia taas paremmin. :-?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos jortaani on niin lyhyt ettei se ylety perästä lootaan niin ei niitä niveliäkään kulu :odroll: . Eikä se jortaanin pidennys mitään auta kun kulma on jyrkkä niin se sitten on. Ja se pitää vain hyväksyä että jyrkällä kulmalla niitä niveliä menee helvetisti enemmän! Toi homma paranis inan jos tekis sellaisen putken jossa on tuplanivel molemmissa päissä mutta se taas maksaa sitä hunajaa.
     
  4. pantera

    pantera Double Gearhead

    kaantaa pinioniakselin ylos kiilapaloilla ja laittaa etupaahan tuplanivelen CV nivel joka splittaa kulman, vaihdelaatikon palkin ja rungon valiin kas sopiva palikka kaantaa yokee pinioniakohti ja helpottaa kulmaa
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Käytössä nivelet kuluu vaikkei olisi edes korotettu (muuta kuin renkailla)... :(
     
  6. Blazer-83

    Blazer-83 1st gear

    Ja jos taka-akselia kallistaa niin et kulma on 0 pinjonin ja kartaanin välillä niin se vasta niveltä syö kun hakkaa kokoajan samaa neulaa. Pieni kulma pitää olla ja sama tietty molemmissa päissä (ellei toisessa tai molemmissa oo sitä tuplaniveltä)
     
  7. Pahis

    Pahis 1st gear

    Nojoo, nyt on taas nakattu alle uus nivel, pitäis olla Heavy Duty- kamaa, kahtotaan miten käy.
     
  8. cuda69

    cuda69 Gearhead

    blazer-83 on oikeassa.kun autoa nostaa niin perän kulma muuttuu yleensä hieman ja laatikon akselin ja pinionin akselin pitäs olla aikalailla just samassa kulmassa.ei se hd ristikko auta tuohon kulumiseen se on tarkotettu isommille voimille ei korjaamaan väärää kulmaa.
     
  9. freeride

    freeride Gearhead

  10. Pahis

    Pahis 1st gear

    Kumpikin kulmahan siinä muuttuu yhtäpaljon, eli kumat vaan jyrkkenee, mutta ovat keskenään vielä samat. Ellei akselia sitte kallista.
     
  11. tiku83

    tiku83 3rd gear

    kartaania ei tarvi pitentää nuin pienellä korotuksella.
    ite korotin aikasemman blazerin 6" jousilla "uusilla"
    ja sit laskee tuuman jako/vaihe laatikon kannattimesta ni passaa alkuperäiset kartaanit siltikin.
     

Kerro tästä muillekin!