CHEVY MOOTTORIN NOSTOSTA

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja WBBC, 19.6.2003.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kun nostaa myllyn konehuoneesta niin minkävahvuisilla pulteilla laitatte nostoketjun kansien päissä oleviin pultinreikiin kiinni (SBC ja BBC)

    Pitääkö käydä hakemassa erikoisvahvaa kamaa?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    eikö se nyt nippu siteillä siinä sen verran pysy?
     
  3. NHRA

    NHRA 1st gear

    Itsellä on aina pysynyt ihan standardi 8.8 pulteilla, mitä on sattunut miljoonalaatikosta löytymään. Tarpeeksi pitkä pultti vaan, että menee kunnolla kierteelle.

    Pari viimeistä kertaa on nostettu laipalla kaasuttimen kiinnityspulteista, siis 4 kpl suht ohuita pultteja alumiini-imusarjassa kannattelee koko malmikasaa. Joka kerta on hirvittänyt mutta aina on onnistunut sekä omat että kavereiden koneet.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jeps homma hanskassa.

    Mä kun näin tuollaisen imusarjasta nostolevyn niin en olisi uskonut että se pysyy siinä, mutta pakko se on uskoa.

    Toisaalta, ei se sitten paljoa varoita jos se irtoaakin. Jonkinlainen varmistusköysi olisi ehkä paikallaan? Ohutkin nylonköysi kestää vaikka mitö.
     
  5. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    PikkulohkoFordi ilman lootaa on nostettu 3 krt levyllä aluimusarjasta. Ei mitään ongelmia (ainakaan vielä). Levyssä on se hyvä puoli, että voi helposti heijata ja käännellä konetta. Viimeksi loota oli paikoillaan ja melko helposti sai koneen uppoamaan paikalleen.

    SBF aluimusarjalla ja ilman apulaitteita painaa ehkä jotain 200 kiloa.

    Kannattaa käyttää kyllä jotain muita mutskuja kun niitä kaasarin ohuita mutskuja.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, ei varoita: nostin kerran Fordin V6 pakosarjoista, pakosarja murtui ja kone kääntyi 180 astetta ja oli kuitenkin sen verran alhaalla että pääsi myymään kaasaria joka on tippunut lattialle!!! Ostajat tosin ihmetteli miten se on noin littanaksi lattialle putoamisesta menny?? Mutta ymmärsivät kun kerroin sen olleen moottorissa kiinni kun se putos!!! :razz:
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mä jään tänään lomalle ja mulla on 5 viikkoa aikaa vaihtaa kone autoon. Voin sitten loman jälkeen kertoa halukkaille – vaikka kuvien kanssa kuinka hommat sujuivat.

    Osaako joku muuten sanoa voiko isokohkochevyn tavallisen startin laittaa paikoilleen etukäteen, peltisarjoja käytettäessä? Tai edes löyhästi pulteilleen?
     
  8. 68corvette

    68corvette Gearhead

    kyllä mä oon aina nappassu kannet pois ja duunasin 5mm L-latasta "nostolenkin" jonka voi pultata kansipulteilla lohkoon kiinni.

    etkös sä WBBC kuitenkin kurkkaa hattujen alle että mikä on tilanne?
    noi kansitiivarit ja imusarjan tiiviste eivät paljoa maksa hyötyyn nähden.
    niin ja samallahan noita kansia voi hieman kaivaa?? =)
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Letukan 283 cid pikkulohko + VALURAUTA-pg yhdistelmän olen menestyksellisesti nostanut paikoiltaan pois ja takaisin Impalan keulalle kiinnittämällä kakskurkkusen kaasarin paikalle 4 kpl 3/8" (?) pulteilla 10mm paksun teräslätkän, jossa on nostoraksi. Raksista vaan ketjulla norsun nokkaan...
    Ainakin se mulla kesti särkymättä ja mitään muutakaan särkemättä. Koneessa oli esim pakosarjatkin vielä paikoillaan.
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Itse nostin Oldsin 394:n laittamalla nostoliinat imusarjan ympäri (en tiedä onnistuuko tämä Chevyn koneessa, vaatii luonnollisesti imusarjan, joka ei tiivisty nostajalaaksoa vasten.
     
  11. Pietu

    Pietu Gearhead

    minäpä teinkin tossa keväällä toisinpäin eli nostin auton koneen päältä pois.
     
  12. tulppu

    tulppu 1st gear

    tänään nostettu 289+C4 yhdistelmä auton keulalta pois imusarjaan kiinnitetyn nostolevyn kanssa (siis kaasarin paikalle). Ei systeemi pettänyt tälläkään kertaa.
     
  13. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  14. MoparHullu

    MoparHullu 1st gear

    Oho! :razz: Se on sitä harrastusta poijaat.
     
  15. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    M8 8.8 kestää suoraa vetoa ilman pysyvää muodonmuutosta sellaiset 3,6 tonnia...
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin ja mulla oli ne aluimusarjassa olevat kaasarin kiinnitysstudit SBF:n nostossa!
     

Kerro tästä muillekin!