datsun step side

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja steppari, 9.1.2007.

  1. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    V8 1/84:ssä esitelty saman näköinen. Lava ja takalokkarit näyttää samoilta, mut lehden kuvissa autossa on kattoluukku sekä vanteet, takavalot ja -puskuri erilaiset. Rekkarinumero VJR-343. Oli autotarvikefirman omistuksessa ja muutettu steppariksi USA:sta tuodulla rakennussarjalla. Niin ja vuosimalliksi ilmoitettiin -80, eli ei liene sama auto.
     
  2. steppari

    steppari 1st gear

    jeps eli ei ole sama auto. mulla ei ole kattoluukkua ja vuosmallia kasikaks... kenellähä sattuis oleen toi numero lehdestä. oisin kiinnostunut kuitenkin lukemaan ja kattomaan kuvat .. saa tarjota :D
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Itekkin kattelin tota, mutta ihan käyttö-autoksi. Ei kyl käyny mielessäkään viedä mihinkään näyttelyyn :lol: Ei pahalla....
     
  4. jylhä

    jylhä 1st gear

    itku niiltä siellä laulukilpailussakin pääsi.
     
  5. Linkku

    Linkku Gearhead

    Muistaakseni Veekaseissa oli n. 20 vuotta sitten mainoksia firmasta, joka myi step side -rakennussarjoja japsilava-autoihin.
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    suunnitelmissa on ollu hommata tollanen vanerilavalla tosin

    liimailla 100mm viemäri-muoviputkia sellaseks 700x1200 suorakaidenipuks ja johkin konttorituolin jalkaan tuo nippu ja pickupin lavalle

    siisti talipan mallinen katjusha heitin replika :rotfl: :poff:
     
  7. menu*

    menu* Gearhead

    No ei vielä ihan wash + show mutta laitat auton kuntoon ja ensi vuonna sitten näyttelyistä pokaalit kotiin.
    Muun entrauksen lisäksi mittasuhteet kohdilleen: lavan lokareita vähän pienentäen, peräkärryvilkut ja trukimangelsit mäjelle yms -
    auto tonttiin, mattaväriä ja kiiltovannetta...

    Ideaa tekemiseen vaikka täältä:

    http://www.minitruckinweb.com/

    Eikun harrastamaan, olis ihan piristävää nähdä tuollainen kunnolla rakennettuna.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Hyviä ideoita. :-? Mattamusta ja kromivanteet ja pystyputket ois poikaa.
     
  9. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Firma joka rakennussarjoja mainosti oli Uni-Import Korsnäsistä.
    Toivat ensin itselleen yhden sarjan ja rakensivat sen, se on just se V8 1/84:n steppari.
     
  10. steppari

    steppari 1st gear

    erilaiset takavalot on jo, (lokareis) ja auto on tontissa. maavaraa n. 4cm.. vanteet on nykyään eriväriset. ja lavaa on levennetty.
     
  11. smuige

    smuige Gearhead

    mulla on toi kasi missä datsuni steppari, mä jo eilen skannasin koneelle ja laitan tänne kunhan saa netin taas toimimaan :mad:
     
  12. janio89

    janio89 3rd gear

    Miksei tätä nyt sitten muka vois tarjota acs:ään, sinne euroautojen puolellehan menisi ja mua ei ainakaan haittais vaikka olis yks vähä vanhempi euroauto siellä lisää, ilman niitä lasikuituisii/pakkeli lumiauroja/spoilereita... Täähän on tyypillista 80-luvun suomirakentelua... :) Ja niitä ylikiillotettuja näyttelyvehkeitä siellä on silti tarpeeks vaikka joku vähän huonommassa maalissa oleva japsikinnerikin mukaan pääsisi...
     
  13. steppari

    steppari 1st gear


    JÄTKÄ!!! puhut asiaa!! noita sanoja mäki oon hakenu :D :D :poff:
     
  14. jylhä

    jylhä 1st gear

    esimerkiksi koska niitä vanhoja 70-80 luvun euroja ja japseja huonossa maalissa ja huonossa pellissäkin ja itäavolavoja parisänkylavoilla on nähny 20 vuotta tuolla maanteillä, niin ei ne juurikaan jaksa säväyttää näyttelyssä. myös näitä spoileripakkeli virityksiä on kylät täynnä ja parkkipaikat turvoksissa.
     
  15. janio89

    janio89 3rd gear

    No jaa, itse tietenkin kuulun nuorempaan ikäryhmään, niinkin nuoreen etten muista ikinä nähneeni tommosta steppari datsun viritystä liikenteessä... Niitä mustangeja yms kyllä pyörii ihan kiitettävästi... (Eli nämä mustangit eivät ehkä mua liikuta yhtään enempää ku toi datsuni) :D Siis kuinka moni sanoo että siellä euroautojen puolella haluaa mieluummin riviin 8 samanlaista bimmeriä korkeintaan vanteet on ainoa niitä erottava asia tai sitten "vaan" 7 bimmeriä ja rivin päähän datsun steppari... :D Ja tällä datsunin puolustuksella haen ehkä eniten sitä että näyttelyihin saisi mun puolesta tulla enemmänkin autoja joissa käytönjäljet näkyvät, esim. kunnon käyttökustomeita... Onhan niitäkin tietysti näyttelyissä nähty mutta, mutta... :odroll:
     
  16. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tottakai ennemmin kattelen siistiä Datsun stepparia kuin pakkelispoilereita ja umpikumirenkaita. Mutta jos auto on nettiauton kuvien mukaisessa kunnossa (ilmeisesti ei enää olekaan), ei se kuulu näyttelyyn. Mun mielestä tuossa autossa ei oo kerrassaan mitään erikoista tai hienoa, paljonhan on mätiä alkuperäislavoja korvattu omatekoisilla. Kuka haluaa mennä näyttelyyn katsomaan käyttöpakuja? No, mähän oon jo vanha jäkälä ja vuodesta 1980 alkaen käynyt acs:ssä, eli alkaa kaikki olla jo nähty ja siks on pari viimeisintä jäänytkin käymättä. Toki joku nuorempi harrastaja saattaa tuostakin saada jonkinkaisia kiksejä.
     
  17. 280471

    280471 1st gear

    tottakai viet ton näyttelyyn,älä välitä muiden kommenteista,tuo on mun mielestä näytely kuntoinen tosi sisti pikappi!
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei niitä sentään sinne tosta vaan viedä. Onneksi. :wink:
     
  19. janio89

    janio89 3rd gear

    Näinpä, mutta hänhän jo kehui miten sitä on jo päivitellyt ja lavaakin leventänyt niin kai se on samalla mm. saanut uuden maalin tai ainakin tulee saamaan...
     
  20. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Joo ei se pelkkä erikoisuus sinne näyttelyyn kelpaa :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!