Bensalinjan paksuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja VesaR, 20.1.2007.

  1. VesaR

    VesaR 1st gear

    870dp Holleylle olen AN liittimistä ja teräspunosletkuista bensalinjastoa väsäämässä.

    Mikä on 8AN letkun (tai liittimen) sisähalkaisija 11mm (vaiko 9mm)?
     
  2. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    En muista ulkoa tommosen AN 8 letkun halkaisijoita, mutta ei niillä ole tässä tapauksessa mitään merkitystä. Tommonen 870 Hollikka pärjää hyvällä bensapumpulla vailla AN 6 linjoilla, mutta myös toi AN 8 käy. Noista linjoista sen verran, että esimerkiksi Pro Stpck moottoreissa ( 1400 hp ) käytetään AN 6 linjoja regulta kaasarille, joten luulisi riittävän katuautoonkin. Pumpulta eteen jos siis on sähköpumppu käyttäisin AN 8 tai AN 10 linjaa pumpusta riippuen. Ja tankilta suodattimelle / pumpulle AN 10 tai AN 12 taas pumpusta riippuen. Noilla pitäis pärjätä :rotfl:
     
  3. VesaR

    VesaR 1st gear

    Ei kai se pelkästään kaasarista ole kiinni, kai se jotain meinaa paljonko sieltä alta imetään :rotfl: Mun koneeseen suositeltiin 1190demonia jos haluaa huipputehot täysin hyödyntää, mutta katotaan nyt tuota 870aa ekaksi...
    Siksi noita kyselen kun on letkun pätkiä ja liittimiä jäänyt hyllyyn eikä oikein ole varma mikä niistä sopii keskenään kun ei ole enää paketteja jäljellä että mikä on mitäkin kokoa...
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mulla on sellainen 1190 Demon tossa 454 sen päällä AN 6 linjoilla kiinni. Toi kaasari tuli mulle Kalliomäen Camarosta ja siinä on samat liittimet kun sillä, eli AN 6. Joten luullakseni kaikki yli tästä lienee pröystäilyä tahi turhuutta :eek:
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Millanens pata VesaR:n autoon on tulossa? Meille pitäis nyt rakentua tehoiltaan kuitenkin rallitteluunkin jonkunmoinen 454 ja kun juteltiin sihen laitettavista osista yhden alalla kauan vaikuttaneen koneenrakentajan kanssa niin se arvuutteli ettei toisin kun ite aateltiin kaasaripuolella ainakaan heti lähdettäiskään hankkimaan uutta ja isompaa itellä jo ennestään olevan 850 dp:n tilalle eli oli sitä mieltä että ainakin ens kannattaa ennemmin kokeilla sillä :-?
    No kattoo nyt kunhan joskus pääsee kasaamaan ja penkittämään sitä konetta :wink: Kaasaripuolella saatiin kuitenkin tollanen arvio ja sit puolestaan pumpusta kuitenkin taas semmoinen arvio ettei meillä myös ennestään jo olemassa oleva BG:n 220 ehkä enää riitä. Jännä juttu :p
     
  6. cam68

    cam68 1st gear

    joku aika sitten ihmettelein itsekin noita an juttuja ja kyselin täältä neuvoa.. itse suunnittelin just tuota 6an ja joku sanoi sen riittävän joku taas sit ei.. kone mulla pikkaisen piristetty 350 ja tilasin sit summitílta läjän 8an liitimiä :D ei ainakaan nyt sit ole liian pieni toi bensalinja mun autossa :rotfl: pumppuna mulla holleyn sininen ja regu sit paine mittari ja kaasarina carterin liekö se nyt 600 vai 650 en tiiä :rotfl:
    jos joskus tekee mieli vaihtaa tai rakentaa jotain todella räyhäkkää moottoria niin ainakin besalinjoissa riittää kapasiteettia.. korkeintaan pumppua tehokkaammaksi sit ..
     
  7. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    AN kokonumerointi on sama kuin hydrauliikasssa. Numerot tarkoittaa nimelliskokoa 1/16tuumissa, eli esim. 8AN = 8/16" = 1/2". Tämä nimelliskoko on taas hiukan hämärä koskapa jos puhutaan letkusta, se tarkottaa sisähalkaisijaa ja taas jos puhutaan putkesta se tarkottaa ulkohalkaisijaa.
     
  8. cam68

    cam68 1st gear

    mittasin nämä 8an liitimet ja sisäreikä oli~10mm eli kyllä sopan pitäis ainakin mulla riittää.. sama reikä oli aika tarkalleen tuossa teräspunos letkussa minkä tuosta paikallisesta hydrauliikka liikkeestä kävin. se oli just tuota½" letkua ja oli hieman tiukka menemään liittimeen mut hyvä tuli kun maltillisesti laittoi.
     
  9. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    AN 8 letkun sisähalkaisija on 11 mm ja AN 6 on 8.75 mm ...
     
  10. cam68

    cam68 1st gear

    niin letkun, mut mittaapa se liitin minkä siihen letkun päähän pyörittelet..
    siinä ainakin näissä mun liittimissä -10mm reikä :eek:
     
  11. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    No perkele...siis putken koossa ja liittimien sopivuudessa tuo pätee mutta letkun koossa ei. Olinpas minä väärässä, niin väärässä...
     
  12. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Meilla ei oo ollut missään laitteessa isompaa linjaa kun 8 AN. Sisämitaltaan n. 5mm hydrauliliittimillä ja hydy letkulla pärjäs mainiosti 11.0 kulkevassa 1600 kilosessa autossa 140 gph pumpulla. Dartissa mulla oli kaks holleyn sinistä, mut ei ne välttämättä aina kumpikin käyneet. Motti kulutti täydellä teholla (780 hp) 45 gph. Jos tota bensasysteemiä pidemmälle ajattelee, niin jossain vaiheessahan siellä tulee regulaattori vastaan. Mitä tollasessa holleyn perusregussa on reikä, 3 millii? Ja sit kaasarissa neulaventtiilit, 2.5 millii? Mitä oon noita polttoainelaitevalmistajien suosituksia katellut, ni mun mielestä ovat sellasia, että ei varmasti lopu tuotto kesken.
     

Kerro tästä muillekin!