Mopari GM:n tekniikalla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja GeeTee'66, 16.7.2003.

  1. GeeTee'66

    GeeTee'66 1st gear

    Tarkoitus olisi istuttaa Dartin keulalle Chevyn 350 pannu ja laatikko, nyt paikallaan on 318 + 727. Onko kellään kokemuksia moisesta? Onko odotettavissa mitään sopivuusongelmia, korvakot joutuu tietysti muuttamaan mutta jotain odottamatonta? Mites suhtatutuvat asiaan muutoskatsastuksessa jos vaihdosta tekee yksityiskohtaisen selvityksen spekseineen...
     
  2. MoparHullu

    MoparHullu 1st gear

    Miksi pitää Moppeen laittaa gm:n tekniikkaa? Tuohan on pyhäinhäväistys! Pitäisit Moparisi moparina...
     
  3. GeeTee'66

    GeeTee'66 1st gear

  4. GeeTee'66

    GeeTee'66 1st gear

    Sama kävi itselläkin mielessä tuosta pyhäinhäväistyksestä puheenollen. Kyselen lähinnä siksi, että uusien vakio koneenosien hinta GM:n pannuun on oleellisesti järkevämpi kuin Mopariin, viriosista puhumattakaan. Mielipiteitä???
     
  5. Duster

    Duster 1st gear

  6. GeeTee'66

    GeeTee'66 1st gear

    Joo hyvin on päässyt ja rahalla on saanut. Kyse on lähinnä siitä mikä on järkevin vaihtoehto kun autoa ei ole tarkoitus entisöidä eikä museokatsastaa...
     
  7. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    no en tiedä tarviiko mitää paperihässäkkää tehä, luulis pelkän muutoskatsastuksen riittävän, en kyllä mene takuuseen

    ja oon nähny jossai v8:ssa '70 challengeriin tungetun chevyn 350 tekniikan
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo V8:ssa takavuosina esteltiin neukku-eestin harvoja Jenkkejä. Siellä Joku onnellinen merimies challengerin omistaja oli istuttanut Slantin tilalle Ponchon 350:sen . Kone oli irronnut rahaa vastaan Ponchon omistajalta, johon oli upotettu GAZ-kuorkin lättäpää kasi :wink:

    Eli Neukkulassa kaikki kasit olivat kiven alla, ja jouduttiin pakosta sorvaamaan. Meillä taas saa tavaraa euroilla ja myydäkin voi vapaasti. "Säästö" minkä Letukan osissa tienaat menee monikertaisena turhaan sorvaamiseen palavaan aikaan, joka on poissa kadulta/ korjaamisesta / piristämisestä.. Ei ne Mopar-koneet ja osat ihan painoansa kultaa maksa. Ehkäpä vain 10-15% enemmän kuin Letukan palat. Muuten Odlsinkin osat ovat "suolaisia" jos vertaa veli Letukkaan. Silti en ole meinannut Rakettia keulalta kammeta, vaikka letukan koneen upottaminen GM:ään olisi pikku bolt on juttu verrattuna
    sovituksesta Mopariin..

    Mutta toiset tykkää sorvata ja viilata umpiraudasta kiinnikkeitä. Harrastamistahan sekin ja ehkäpä joidenkin mielestä kivaa?

    Itse hoitelen perusteet koetellusti ja keskityn muuhun kuin kiinnikkeen viilaamiseen, jos niitä saa edullisesti valmiina kaupasta..

    Mutta anna vaan palaa, jos haluttaa. Sama loisto kai siinä perkkinssin keulalle vinssaamisessa ja sovittamisessa "säästön" nimissä on oltava. Muuta järkeä kuin askartelukokemuksen aikaan saaminen asentajalle siinähän ei tunnetusti ole :smile:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minun mielestäni 30-luvun hot rod-voorteissa ja 40-luvun sämpylämerkureissä ei saisi olla GM-tekniikkaa, mutta monet tekevät näin yleisesti. :sad:

    T: Masa
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    No ne on piilo letukkaharrastajia, kuten tää Darttimieskin. Haluaisvat ajaa Letukkalla, mutta pokka ei piisaa/ rahat eivät riitä oikeeseen Cheevuun, ja pitää tyytyä korvikkeeseen. Ainoastaan tieto, että pellinalla on oikeaa rautaa helpottaa sitten ahdiostusta liikenteessä ? :smile:)
     
  11. dodge

    dodge Gearhead

    Mulla oli aikanaan 350 + poveglide dusterissa ,juotu lekalla mätkimään tosissaa
    että sai laatikon sopimaan ,lisäksi oli vielä hei jakaja joka on iso ymärys mitoiltaan,tulipeltiin joutu lyömään loven.
    mulla saattaa olla koneen korvat mopar/GM
    tallella,en muista tarkkaa mutta kone siirrettiin n,5cm vasemmalle ,Lisäksi simpukan varsi väännettiin kylmän viileessti alaspäin,koska muuten raidetanko ottaa öljypohjaan kiinni,Katsastuksessa ei ollut ongelmia ,katsastus mies kysy että mikäs kone tässä on, vastasin että siinähän se rekisteriotteessa lukee ( 318 ).Lisäksi oli vielä pukinsarvi pakosarjat ,parikertaa "asiantuntiat" ihmetteli että miten moparissa voi olla pukinsarvi pakosarjat. :-0
     
  12. 67

    67 1st gear

    sairas idea.
     
  13. Timmo

    Timmo 1st gear

    yhtä sairas varmaan kun se että piilofarkkuun tai vaniin tungetaan japanin dieseli tai amazoniin V8.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

  15. 67

    67 1st gear

    noo...diisselit on sairas idea.ja roverin kasit myös :grin:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 67 2003-07-17 01:10 ]</font>
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siitä vaan rakentamaan eihän ne jenkit ole kuin kaikki samaa paskaa eri paketissa. Jos täällä kyselee onko jossain järkeä niin sehän tiedetään että kaikki järjettömät vastaa EI.
    Mutta asiaan mulla oli joskus pilttivuosina -65 valiantissa 350&TH-350 paketti joka kulki tasan 12s aikoja stripillä ja ~10000 silloisen suomirahan budjettimoottorilla. Kaverilla oli silloin -69 valtteri jonka 340 ~9000 silloisen USD:N voimalla meni 11.8. Jos joku on niin hullu että maksaa "merkki"moottorin osista lompakon hoikaksi niin siitä vaan ei se ole mun kukkarosta pois. Ja siihenhän tämä homma perustuu että tekee aina niinkuin ITE haluaa ja näyttää muille vaikka[​IMG]
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tiedän Kokkolassa yhden tapauksen jossa -72 Satelliteen vaihdettiin 318 tilalle Chevyn 327.Siitä on tosin aikaa about 10v.
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mulla taas on ollut 10000 markan mopareita, jotka on menneet kovempaa kun 10000$:n pikkulohkoletukat, joten ei siitäkään voi kauheesti johtopäätöksiä vedellä. Mutta muuten samaa mieltä; tekee niin kuin itsestään oikealta tuntuu. Ongelmana tullee eteen toi raidetanko, joka tahtoo vähän haitata letukan öljypumpun hyvinvointia. Samoin pakosarjat, koneen kiinnikkeet + kardaani kaipaa huomiota. Ite olisin taipuvainen vaikka myymään sen moparin ja ostamaan shevyn, jos sellaista kaipaa. Mutta mä oonkin laiska.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tai normaalijärkinen :smile: Nää mä tein sen vaiikka kaikki sano ettei sitä voi/kannata tehä -tyypit suorittavat varmasti palikka testitkin väkisin "vaikka läpi harmaan vuoren tyyliin" survoen väkisin pyöreät palikat neliskanttisista reijistä ja toisin päin, vaikka hommaan olisi simppelimpi ratkaisu..

    No toisaalta nämä tyypit tuovat hupia meidän muiden elämään päivittäin :smile:
     
  20. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Tai normaalijärkinen :smile: Nää mä tein sen vaiikka kaikki sano ettei sitä voi/kannata tehä -tyypit suorittavat varmasti palikka testitkin väkisin "vaikka läpi harmaan vuoren tyyliin" survoen väkisin pyöreät palikat neliskanttisista reijistä ja toisin päin, vaikka hommaan olisi simppelimpi ratkaisu..

    No toisaalta nämä tyypit tuovat hupia meidän muiden elämään päivittäin :smile:

    tässä oli varmaan paras vastaus original
    kysymykseen.
     

Kerro tästä muillekin!