polttoainepumpun valinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Elevator, 23.4.2007.

  1. Elevator

    Elevator 1st gear

    Nyt on uusi mighty demon keulilla ja seuraava ongelma edessä. Tuntuu että gasoo ei riitä rivakampiin kiihdytyksiin asti, vetää, ei vedä, vetää, ei vedä. Tossa on monimonikympissä vakio mekaaninen gasopumppu ja se olis korvattava. Muutama kysymys siis.

    Mitä käytännön eroa on high-volume mekaanisella pumpulla ja sähköisellä (muuta kuin että toinen käy jatkuvasti)?

    Ainakin sähköisille käytetään noita paineensäätimiä, onko sellaisesta mitään hyötyä tällee viel miedosti prepatussa 440 mosassa?

    Voidaanko regua käyttää myös mekaanisen pumpun kanssa?

    Ja sitte viel lopuksi, millasta pumppua ja mahdollisesti regua vois suositella moiseen vermeeseen. Kone siis 440+mighty demon 750db hevosvoimia about 400 ja tuossa chryslerissähän toi majailee. Kysymys siis lähinnä, sähköstä vai mekaanista.
     
  2. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    Ei nyt ihan oo vastaus kysymykseen, mutta oletko tsekannu minkäkokonen ja kuntonen on bensalinja tankilta pumpulle?
    Varmaan toi sähkönen/mekaaninen kysymys riippuu kaikkein eniten siitä keneltä sitä kysyy. Sähköpumpun kanssa pitää ainakin huolehtia että sen saa hätätilanteessa (tulipalo tms.) mahdollisimman helposti ja nopeasti sammutettua. Paineensäädintä (oikeammin paineenrajoitusventtiili) pitää käyttää jos pumppu, oli se sitten mekaaninen tai sähköinen, ei itsessään rajoita painetta riittävän alhaiseksi kaasutinta varten. Se, tarvitaanko säädintä tai ei selviää pumpun teknisistä tiedoista.
     
  3. Elevator

    Elevator 1st gear

    bansalinjahan on alkuperäinen, hyväkuntoinen mutta sellasta mehupilliä kuten jokainen voi arvata :lol:

    Ehkäpä koko paska o aika uusia, tankilta lähtien. Uus tankki tuol jo onkin, mutta milläpä asiassa edetään?
     
  4. Elevator

    Elevator 1st gear

    voi tarjota pumppuja myydä asti jos niikseen tää päikkäys o nyt tehtävä
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Taitaa olla niin makuasia laittaako tollaseen sähkösen vai jonkun tarpeeks tehokkaan mekaanisen kun riittäviä sellasiakin tollaseen löytyy kyllä ja jos ajo on lähinnä cruisailua ja reissaamista niin ehken kallistuisin kuitenkin tehokkaamman mekaanisen vaihtamiseen.
    Mut laitetaas näin aluks omien kokemusten perusteella yks vähän pirteemmässä isolohkossa katukäyttöön oikein hyväks osoittautunut kombinaatio eli sähkönen Carterin HP4601 pumppu, Holleyn 12-803 regulattori ja sit sopivan kokoiset bensalinjat eli si tarvi järeitä mut ehken kuitenkin hiukka vakiota isontaen. Eli siis tommonen pumppu ja tommonen regu. Toi kyseinen pumppu on mukavan hiljainen eikä tollanen setti oo hirmu hinnakaskaan, esimerkiks Racers Placessa 135€ + 35€ eli yhteensä 170€.
    Tossa eka ehdotus ja siis yks harkinnan arvoinen vaihtoehto jos tykkää sähkösestä :wink:

    ps. komea auto sulla :D
     
  6. Elevator

    Elevator 1st gear


    Kiitosta 8)

    Minkä edun tolla regulaattorilla oikeestaan saavuttaa? Ilmeisesti siis tehokkaalle sähköiselle tarpeellinen?

    Mul o jotenki iskostunut sellanen kuva noista mekaanisista että niiden tuotto ei välttämättä riittäis siihen ku nopeesti sitä bansaa tarvitaan paljon. Siis esimerkiksi nopeassa kiihdytyksessä paikoiltaan lähtien. Menee hetki enneku sitä soppaa kerkee riittävästi kaasarille. Onko mul vaan huonoja kokemuksia moisista vai?
     

Kerro tästä muillekin!