Kromi osat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Pienoismallit', aloittaja Jape105, 23.4.2007.

  1. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Millä maalilla otte maalaillu noihin malleihin kromilistoja?
     
  2. raggare

    raggare Gearhead

    listojen "teko" onnistuu parhaiten Bare Metal Foil nimisellä tuotteella.
    se on ohutta kromifoliota jossa on liimapinta toisellapuolella.
    tulee paljon parempi ja tarkempi jälki ku maalaamalla.

    muistaakseni Tietonikkari ainakin myy sitä.
     
  3. JuKo

    JuKo 3rd gear

    Bare Metal Foil on kyllä paras listoihin mutta jos maalata haluaa niin joku hopeanväri on vissiin lähinnä oikeeta. Itte oon käyttänyt Humbrolin no 11-väriä, parempiakin varmaan on. tärkeetä on käyttää riittävästi maalia ja pyrkiä vetämään "laakista" hyvä pinta. Jos rupeaa sutimaan edestakaisin niin koko ajan huononee. kannattaa käyttää maskiteippiä. Ja pohja tietysti pitää olla tasainen, myös Foilin kanssa.
     
  4. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Itse olen käyttänyt tuota bare metal foilia listoihin ja monimutksemmat osat kuten alustan osat ym vastaavat olen maalannut kynäruiskulla Alclad II maalilla. Alclad II maalilla tulee parempaa kromi pintaa kuin millään hopealla. Se vaatii pohjaväriksi kiiltävän mustan. Tuon maalin saatavuus on tosin hieman heikkoa suomesta ja se ei sovellu sivellin käyttöön.
     

Kerro tästä muillekin!