2.gen Pajeroista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja anjura, 7.1.2007.

  1. anjura

    anjura 1st gear

    Moi! Onko kellään kokemuksia 2 generation pajeroista? Tuommoinen 3 ovinen 3 litran kutos koneella ja automaatti laatikolla on ruvennut kiinnostamaan. Olen harkinnut maasturin hankkimista ihan jokapäiväiseen käyttöön ja olisi mukava jos sillä uskaltaisi myös tien ulkopuolellekkin poiketa. Pajerossa on ilmeisesti myös jatkuvaan käyttöön tarkoitettu neliveto jota saa pitää päällä myös pitävällä alustalla? Tällainen löytyy ilmeisesti myös automaattivaihteisita Jeepeistä? Maastureista ei paljon aikaisempaa kokemusta löydy, eikä ole tarkoitus mitään tosimiesten off roadia sillä harrastaakkaan.
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mulla oli puolisen vuotta '91 Pajero (onko se toisen sukupolven malli?). Mutta se oli 2,5 TDI manuaalilla. Ajettu jotain 470 tkm. Noissa on ''Super Select''-neliveto eli voi vauhdissa kytkeä päälle ja pois. GLS-varustelu sisälsi sähkölasit, keskuslukituksen ym. Oli ihan hyvä auto ajaa ja veti kivasti isoa vaunua perässään. Kulutus oli 10 litran luokkaa mutta sillä tiedolla et mitään teekkään jos bensavehettä kattelet. Vetokyky tuli myös testattua kun vedin yhden C5:n ojasta (n. 1500 kg), tosin sitikalla vähän autettiin.. Eikä tuo pitkä Pajero niin rumakaan ole(japsiksi), oma oli varustettu alumiinivantein, valoraudalla(tein ite :lol: ) ja p...pikalvoin. Ihan hyvä peli mitä nyt etupään vetarit vähän paukku kovemmassa kiihdytyksessä.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei voi ihan noin yleistää, ei kaikissa automaattivaihteisissa Jeepeissä ole jatkuvan nelivedon jakolaatikkoa!!!
     
  4. Kalu Metalliin

    Kalu Metalliin 1st gear

  5. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    Ja tohon em. autoon löytyy myös jättiläiskumit ja vinssi ym. jos olen oikein ymmärtänyt. Tuollaisen V6-vehkeen teko (katsastus) on kai nykyisin melko vaikeaa, joten tuossa olisi valmiiksi sellainen. Kunnon maansiirtokone!
     
  6. tug3

    tug3 Gearhead

    Itsellä kokemusta -87 2.5TD pätkäpajerosta.

    Yllättävän mukava pätkäksi, joskin taka-akselin lehtijouset+lyhyyden kyllä huoma nyökkimisenä, mutta sen kanssa voi elää. Pitkät eivät nyöki yhtä pahasti ja kierrejousilla luulisi olevan mukavampi.

    Jos olet tottunut vertailemaan kultuksia uusien japsikuskien kanssa, niin unohda, mutta jos vanhoja jenkkejä löytyy tallista kesäkäyttöön, niin osta. Ei ole pieniruokaisin tuo kutvonen tuossa. Lisäksi tiiliskiven aerodynamiikka nosti omassani kulutusta lähes lineaarisesti 100km/h jälkeen.

    Automaatista en ole varma, että mihin jakolootaan on kytketty, mutta ainakin vanhemmat manuaalilootat oli naitettu perinteiseen kytkettävään nelivetoon. Jota suosittelen. Itse en näe mitään hyötyä jatkuvatoimisesta nelivedosta. Ainut tilanne, jossa siitä on hyötyä on, kun pito loppuu kiihdytyksessä. Ja jos on niin liukasta ettei auto kiihdy, niin ei se kyllä pysähdykkään. - Toisaalta kytkettävän nelivedon saa päälle tarvittaissa.

    Vai tarkoitatko vauhdissa kytkettävää nelivetoa. Ainakin uudemmat Jeepin Wranglerit ja suurin osa Cherokeesta on varustettu tämmöisellä. Erittäin mukava ominaisuus. Normaalisti takaveto, mutta nelivedon saa päälle hiukan kaasua löysäämällä ja kahvasta vetämällä. Toisaalta kun pidontarve vähenee, niin vastaavasti saa pudotettua heti takaisin takavedolle.

    Tuossa kun vertailit Jeepiä ja Pajeroa, niin itse valitsisin käyttöautoksi ehdottomasti Jeepin Cherokeen (kutosella ja automaagilla) ennemmin kuin tuon automaagi-Pajeron. Kulutus samaa luokkaa ja selvästi mukavampi maantiellä. Sisätilat pätkän ja pitkän Pajeron välissä. Metsässä jää ehkä hiukan pätkälle, mutta pitkä jää taas Cherokeelle. Toisaalta metsäkäyttöön Wrangler olisi parempi, mutta maantiellä ei pärjää saman hintaluokan Pajerolle mukavuudessa. - Tulee tosin muistaa, että kaikista näistä saa metsätraktorinkin rakennettua. Nyt puhun vakiosta, josta korkeintaan etumaastorajoitin irrotettuna.
     

Kerro tästä muillekin!