Äänenvaimentimista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja funeralfrost, 31.1.2007.

  1. Super Mario

    Super Mario 1st gear

    onko nuo jotain ihan yleismallin vaimentimia? itekki kattelin motonetin valikoimia. ja ajattelin jos lisäis sinne taakse molemmille puolille viel yhet pöntöt! ei vaan oo motonettia täs vieressä, vielä!
     
  2. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    On ihan yleismallisia joo. Dynomaxit maksaa noin 35€ kappale, ainakin Salon Motonetissa noita oli hyllyssä (2½" putkelle).
    Sylinterimalliset vapaastivirtaavat alkaen 25€, suosittelisin kuitenkin noita Dynomaxeja, niissä tuntuis olevan ominaisuudet niin vaimennuksen kuin virtauksenkin puolesta kohdallaan.
     
  3. montego

    montego 1st gear

    Omaan autoon tein putket uusiksi,laitoin laatikon kohdalle simonssin pienet läpivirtaavat ja niiden jälkeen heti H-putken,ja sitten normaalisti perälle asti,tuli aika sopivat äänet,ei kuulu häiritsevästi sisälle,eikä äänet ole uloskaan liian repivät ja tuntus virtaavan huomattavasti paremmin kuin orggis putkilla ja vaimentimilla.
     
  4. Super Mario

    Super Mario 1st gear

    nyt aukes toi motonetti tänne meidänkin kulmille ja kävin kattoos noita dynomaxeja. hyvältä näytti, reilusti isommatkin ku jotku vastaavan tyyliset simons pöntöt yms. hintaa vaan oli n 50e onkohan avajaistarjoukset menny johonki muuhu tuotteesee..
     
  5. Juola

    Juola 1st gear

    Änkkäreistä puheenollen: ostin hiljattain tuollaisen Raptorin pöntön, joka ei ole läpivirtaava, vaan höyryt heittää siellä jonkun mutkan sisällä. KYSYMYS SIIS, että onko väliä kummin päin asentaa paikalleen? Toisessa päässä on reikä reunassa, toisessa päässä keskellä. MINKÄÄNLAISTA kaasun VIRTAUSSUUNTAA ei ole annettu paketissa, eikä näin ollen tiennyt varaosa-/tarvikekaupan myyjäkään oikein sanoa siihen mitään! Sanoi, että hän laittaisi keskeltä sisään ja reunasta ulos. Mulle se on ihan sama, mutta ennen kuin asettelen tuon paikalleen, niin ois kiva tietää, että ONKO SILLÄ VÄLIÄ sitten loppupelissä, miten päin se on?
     
  6. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Kai niitä voisi olla symmetrisiäkin "turbo"-vaimentimia. Mutta mulla on suunta merkitty ja silti kalifornian karlos hitsannut toisen pömpelin väärinpäin. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun joku katsastusmies tai ekaa kertaa auton alle ehtinyt kaveri on asiasta huomauttanut vaan edelleenkin ne on eripäin.

    Koita taskulampulla kattella, onko eri päiden sisuksissa eroja.
     
  7. Juola

    Juola 1st gear

    En minä mitään eroa muuten huomaa... samanlainen rei'itetetty putki sinne menee pöntön sisään molemmista aukoista. Niin kuin rullalle väännetty raastinrauta. Ja pöntön peräseinä sitten näkyy siellä pohjalla. Ja yhtä pitkän matkaa ennen pöntön seinämää se reikäputki loppuu. Ainoa näkyvä ero on, että toinen tuubi kulkee keskeltä läpi, toinen reunassa. Lyhythän se on tuo pönttö, ettei paljon fikkaria päivänvalossa tarvi kun sisälle kurkkii...!

    Jos tuo lie sitten yks hailee kummin päin laittaa?
     
  8. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Tulipa itsekin pyöriteltyä noita raptoreita. Siihen johtopäätökseen tulin itsekin, ettei niillä ole väliä kuinka päin ne on.
    Laitoin keskeltä sisään ja sivulta ulos.
     
  9. Selli

    Selli Gearhead

    Mullon kans noi Raptorit ja mulle niiden ongelma on se että matalat äänet hävis ja jäi sellanen tirisevä ääni :( Ei oikeen istu tollaseen 2gen kamaroon tollaset saundit jos minulta kysytään,heh. Mulla loppuu putkisto noihin änkkäreihin ja siitä sitte turndownit alas. Ei kyllä sisälle jyrise yhtään ei cruisessa eikä motarilla että siinämielessä ihan jees. Mutta tulen kyllä vaihtamaan noi änkkärit johki toisiin.

    Tässä vielä ääninäyte

    http://personal.inet.fi/koti/sellis/180.wmv
     
  10. Super Mario

    Super Mario 1st gear

    mulla bel airis kanssa raptorit. menee sivusta sisään ja keskeltä ulos. pöntöt ennen akselia. ja hivenen kumisee matka-ajossa. pöntöt 2,5". ei kyllä taida olla mitkää parhaat virtauksien puoleen.
     
  11. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Itellä tuli maininta äänenvaimennus riittämätön katsastuksessa.

    Oldsin 462 cid koneen perässä oli ovaali "ralli" Simonssit 1/putki ja loppui taka-akselin eteen ja tietenkin rautalangalla kiinnitettyinä ilman kumeja. Just katsastussetää varten kiinnitettyinä, kun noissa lentokenttäkisoissa ei tarvita vaimennuksia ainakaan vielä.
     
  12. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Tulipa tuossa taannoin (2v sitten) leimattua tuo oma Caprice täysin suoralla kylkiputkella, katsuri kyllä huomatti, että ääntä lähtee turhan paljon, mutta ei kuitenkaan kirjoittanut asiasta minkäänlaisia huomautuksia.

    Ja mitä noihin suoriin putkiin tulee, niin onhan se hauskaa hetken aikaa, mutta kyllä muakin alkoi jossain vaiheessa tympimään se hillitön sisämelu.

    Nykyään kärryssä on Flowtechin peltisarjojen jatkeina 2,5" rosteri kylkiputket Simonsin "efektoreilla" = pienet läpivirtaus pöntöt.

    Loistavasti tehdyn putkiston (kiitos erään nimeltä mainitsemattoman henkilön) ansiosta äänet sisälle ovat sopivan hiljaiset ja ulospäin riittävän kovat 8)
     
  13. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Mulla oli joskus myös Raptorit autossa. Onhan ne mulla toki vieläkin jossain tallin nurkassa.. 2,5" myös, ja muistaisin että niissä on sisäputki pienempi. Eli tavallaan eräänlaisen muhvin tapaan tulee se ulostulo (ja sisäänmeno) ja ulkoa sitä ei huomaa. Ainoastaan kun tähystää rohkeasti sinne sen pöntön pimeään reikään..
    Ei kai tolla nyt mitään merkitystä muuten kuin että "pullonkaulan" paikka on tiedossa..! :lol:
     

Kerro tästä muillekin!