bensahana aina auki?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja janis77, 26.5.2007.

  1. janis77

    janis77 1st gear

    eli olen tälläinen aloitteleva motoristi, ja yritän haulla hakea aiheesta juttua mutta ei löytynyt sopivaa.

    eli onko siitä jotain haittaa jos pitää bensahanaa aina auki asennossa vai kannattaako aina ajon jälkeen pistää kiinni??

    pyörä on vm-89 suzuki 600 gsx-f
     
  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kyllä se kannattaa kiinni laittaa. Ainakin mun vanhassa Jytä-Jammussa neulaventtiilit vuotaa sen verran, että bensan hajusta huomaa heti talliin mennessään jos hana on jäänyt auki. Ja joskus jostain tuntemattomasta syystä jonkin aikaa seisottuaan saattaa lorauttaa bensaa reilumminkin. Aika tulenarkaa kun bensa höyrystyy kuuman koneen päällä.
     
  3. m3.hanninen

    m3.hanninen 1st gear

    laita hana kiinni vaan.pensa ohentaa myös öljynkin,jos pääsee vuotamaan
    ihan kampikammioon asti.riippuu tietenkin tilanteesta....
    t-marko
     
  4. jamba

    jamba Gearhead

    Tossa kuussatasessa suizassa on kyllä jo vissiin alipainehana, eli ei sieltä läpi mitään tuu, jos mopo ei o käynnissä.
    Tervetuloa mopomiesten joukkoon!
     
  5. VTH

    VTH 1st gear

    Joo jos siin on alip.hana niin siinä on vain normaali asento ja varatankki sekä huomio huomio VAPAAvirtaus asento jossa hana siis on auki oli mopo tulilla tai ei. ELi missään nimessä ei kannata siihen kohtaan ainakaan kääntää kun jättää pyörän seisomaan...voipi alkaa öljy haisemaan bensalle :rotfl:
     
  6. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Mulla aina auki, vähän niin kuin toi persekin :odroll:
     
  7. Pantse

    Pantse 1st gear

    aina on hana ollut auki asennossa ja ei mitään ongelmia tähän saakka, pyörä Suzuki GXG 750 F
     
  8. JR

    JR Gearhead

    On mullakin se hana ollut nykyään aina auki. On niin perhanan tiukka, että ei sitä ilman työkaluja saa edes kiinni. Ja sittenkin ottaa runkoon sen verran, että ei mene ihan kiinni asti. Pitäisköhän vaihtaa oikein sopiva hana jossain vaiheessa...?
     
  9. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    Mulla Dominaattorissa kanssa aina auki 8)
     
  10. JR

    JR Gearhead

    Se on miehen puhetta! :D
     
  11. proffa

    proffa Gearhead

    Jos ei vuoda mistaan kannattaa pitaa hana auki. Kun kaasarista haihtuu bensaa niin tankista tulee tuoretta tilalle ja estaa kaasuttimien hapettumisen ja vahentaa huollon tarvetta.
     
  12. Ahis

    Ahis Gearhead

    Kawassa on kanssa aina auki. Hullua ettei siinä ole ole kiinni asentoa lainkaan... Notten vanhojen romujen kanssa ennen tottunut hanan muistamaan (munan haistamaan), mutta tuossa on ns. varatankki, alipaineella toimiva ( ? ) ja auki -asennot vain. En ole tuota alipaine-kohtaa vielä koittanut toimiiko, senhän tosiaan pitäis mennä kiinni jos kone ei käy.
     
  13. Joomas

    Joomas 1st gear

    Mulla on kiinanihme custom ja hana aina auki! ei oo koskaa ollut minkäänlaista ongelmaa!
     
  14. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Eipä oo ikinä ollu missää vehkeessä kiinni.. Aina auki :lol: Pyöriäkin ollut joku 5 kpl mistä muistan pitäneeni auki eikä ole ollut ongelmia :)
     
  15. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    Honda on vaihtunut ihan oikeaan Moottoripyörään 8)

    Ja raana aina auki :D
     
  16. gaz169

    gaz169 1st gear

    ryssäpyörässä sama onko auki vai kiinni pensat häviää silti tankista
     
  17. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Aika monissa on alipainehanassa vain kolme asentoa, auki - jossa moottorin alipaine avaa hanan, prime - jossa hana aukeaa ilman alipainetta että pensasta kuiviksi haihtuneisiin (esim. pitkässä säilytyksessä lämpimässä) kaasareihin saa pensaa ja varatankki - jossa pensaa otetaan samasta tilasta kuin muutenkin mutta lyhyemmällä putkennysällä ja hana aukeaa kuten auki- asennossakin alipaineella.

    Kiinni sitä ei ikäänkuin voi eikä tarvi koskaan laittaakaan, moottori sulkee hanan itte kun alipaine on pois imukanavista...

    Pirullista onkin, jos hanan kalvoon tuleekin reikä taikka roska joutuu kalvoventtiiliin, ja se rupee falskaamaan. Parhaimmassa tapauksessa sen huomaa vain ylivuotoputkista tiputtelevasta bensasta lattiallla. Mutta... Samalla voi käydä niin että kaasareista jonkun kohokammion neulaventtiili ryytyy auki. Jos oikein passelisti käy, on männän päällä kupillinen pensaa ja kyllähän se sieltä öljytilaan valuu pikkuhiljaa. Startatessa voi napsahtaa pahastikin vastaan kun pensaa on männän päällä ja mäntä yrittää mennä puristustahtiin.
     
  18. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    bensahana

    Jos se alipaine hana ei toimi, eli lorottelee bensaa läpi vaikka kone ei käy (nyppää bensahanalta kaasarille menevä letku irti), niin hana korjaukseen. Korjaus-sarja ei tähtitieteellistä maksa, mun GS450:een 19€ Stormilta...
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Kummasti ne häipyy Japanilaisistakin.

    Vaikka kuinka on edellisenä päivänä laittanut tankin täyteen, niin seuraavana päivänä ei ole kun loro pohjalla.

    Kumma juttu, varsinkin kun kollin Derbin tankki ei näytä tyhjentyvän koskaan, vaikka se ajaa paljon enemmin kun minä...
     
  20. pptalo

    pptalo Gearhead

    Joskus olen kuullut että olisi mennyt kanki kieroksi, tiedä sitten pitääkö paikkansa.
     

Kerro tästä muillekin!