turbiinilukko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja JPA, 14.6.2007.

  1. JPA

    JPA 3rd gear

    En pikaisesti haulla löytänyt vaikka aihetta on käsitelty varmaan miljoona kertaa. :D

    Eli voiko lukkoturbiinia käyttää lukottomassa laatikossa, siis tarkoitus on että auto liikkuu eteenpäin. kyseessä th350
     
  2. Degenerated

    Degenerated Gearhead

  3. sillu

    sillu Gearhead

    Alkaakohan mulla -90 6.2d vanis th700r4 turbiinin lukko jumittaa,
    kun tuossa 80kmh vauhdis ja siit ylöspäin huomaa ku koneen kierrosluku soutaa ylösalas, tuntuu just siltä ku autosta löytys "viä yks vaihde".
    Varsinki kiihdyttäessä lukko soutaa ees taas kokoajan, sit ku nostaa kaasua niin ennen rauhottu, nyt ei oikein enää sillonkaan..
    Aluksi pysty ajaa satoja kilometrejä putkeen ilman ongelmia, nyt pikkuhiljaa se on alkanu tekee sitä kokoajan.

    Jos ajelis pelkästää D:llä eikä OD:lla niin kestäisköhän tää pitempään? Onko ratkasu et ajelee vaan D:llä? Vai uskaltaako tolla enää lähteä mihinkään?? :cry: :cry:

    Ja mikä firma tän puuhastelis tääl Tampereel kuntoon? Itellä tää ei mahdu edes talliin.. :wink:
     
  4. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Oletko tarkastanut että laatikossa on riittävästi öljyä.
     
  5. täälläpä lukko katoilee silloin tällöin. Ei tunnu edes mitään hakemista ajossa vaan turbiini vaan luistaa. Joskus taas toimii. Ei tunnu olevan mitään logiikkaa milloin lukko katoaa.

    Voiko tollanen olla sähköongelma ? Laatikkoonhan menee yksi piuha jota ilmeisesti kierrätetään ainakin kaasupolkimen ja syöttöpumpun kytkimen kautta. Pitäisi keretä testaamaan mihin se sähkö hukkuu.

    Laittaisin perkele kovan laatikon ja bensakoneen jos vaan kolmas matkustaja mahtuisi olemaan siinä keskellä :mad:
     
  6. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Jos kierrokset soutaa IIII-HAAAA IIII-HAAAA siittä että turbiinin sähkölukko lukkiutuu/avautuu jatkuvasti niin ensmänen mieleentuleva vika on helppo kattoo...toi kaasunasennon sensori todennäkösesti rikki. Ennen OBDII-OBLADAA aikaa oli tommonen kaksnapanen potentiometri jonka himmenemisestä ei "vie vehkeesi pian merkkihuoltoon"-valo syty.
     
  7. capriceman

    capriceman Gearhead

    Nämä 200-350C-700 lootien sähköongelmat ovat helppoja vertaa uusiin täysin elektronisesti ohjattuihin lootiin.
    Mutta asiaan: tarkista TPS anturin kunto(kaasuasentoanturi), tyhjäkäynnillä eli kun kaasuläppä on melkein kiinni jännite tulee olla alle 1,3V sen tulee nousta tasaisesti lähelle 5Volttia, jos pätkii niin anturi on mennyttä.
    Siitä kannattaa aloittaa vian etsintä.
     
  8. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Kaasupolkimen asennon potentiometrille kuuluu tulla aika tarkkaan 5 volttia. Piuhat kyseisessä "vastuksenmuuttajassa" kiinni voi olla vähän alle. Mulla on kyllä toiminut niinpäin että kaasuläppä kiinni on noin 5 volttia ja siittä sitten laskee. 3-napaisessa sensorissa mittaus A ja C-navan väliltä. Voipi mittailla myös piuhat irti sensorista kotinikkarimittari kiännettynä kohtaan ohmi. Tarvikeanturi merkkiä STANDARD suattaa jo uutena toimia vähän pätkien ja aiheuttaa vitutusta...
    Vielä helpompi keino varmistua laatikon ulkoisesta sähköviasta on ottaa liitin irti laatikon kylestä ja sitte ajamaan. Kun kulukoo hyvin iliman turbiinilukkoakin voikin sitte unohtaa koko throttle position sensorin...compuutteriprosessorit ja ninttendonräplytys juhannusaattona haiskahtaa vähän homolta.
     
  9. Juola

    Juola 1st gear

    Entäpä lukon solenoidi? Mulla kun oli moparissa lukko-ongelmia, niin solenoidivikahan se oli. Heti auttoi, kun sen vaihtoi! Kai sieltä sevyn laatikostakin vastaava löytyisi...?
     
  10. olikos noista potikan ohmiarvoista vinkkiä ? Jännitettä on vähän paha mitata.

    Menee se kyllä ilman lukkoakin ihan nätisti. Paremmin oikeastaan toimii hitaassa ajossa ilman kun lukko ei vedä kierroksia ihan tyhjäkäynnille.
     
  11. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Ei muuta kun että vastus löytyy...ja muuttuu tasasesti kun viäntää niinku joku tos jo kirjotti. Mulla menny aina kerralla paskaks=ei mitään vastusta/yhteyttä. Paitsi kaks tätä Standard-merkkistä tarvikeanturia jokka toimi aina kun mittas ja motorbahnilla ei. Oli jopa Made in USA että ei pitäis edes hylykiä...pidin sitte mittaria mukana ja het ku lukko ei pelannu ni otin anturin käteen ja ei mitään yhteyttä. Alakuperänen uus sitte toimi...tympäsi vaan tuo "service engine soon"-valo syttyilemässä ja sammuilemassa...en mie ymmärrä näistä ninttendoista.
     
  12. nythän ihmetyksen lykkäsi. Mulla on pumpulla 3 + 2 napainen kytkinsysteemi mikä näyttää potentiometriltä. Kapistus naksahtaa kerran kun kaasua hieman avaa (kytkee 2 nastaa yhteen) ja naksahtaa toisen kerran kun kaasua avaa kunnolla (kytkee nastat A ja B).

    Osassa lukee EPR IGN ja EGR. Ymmärtääkseni nastat toinen naksahdus kytkisi EGR-nastaan sähköä IGN nastasta ja eka naksahdus on havaintojeni mukaan sähkön kuskaus laatikolle.

    Tuo osa tuntuu toimivan, joten lukon hukkuminen johtuu jostain muusta. Pitänee tehdä joku mittausviritelmä sinne laatikon päähän, että tuleeko siihen ainoaan karvaan sähköä koskaan.

    Missäs tuo solenoidi sitten sijaitsee jos semmoinen olisi mennyt rikki ?
     

Kerro tästä muillekin!