Apua kaivataan osa valintoihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jarska-, 28.6.2007.

  1. Jarska-

    Jarska- Gearhead

    Eli kyseessä olis Moparin 400:nen, kansia laskettu 1,5mm, kanavat portattu, holleyn 650 tuplapumppu (onkohan hyvän kokoinen tähän kokoonpanoon?). Jos en nyt ihan väärin muista niin Flowmasterin peltisarja, MSD:n suurteho puola kärjettömällä jakajalla. Ja muuta pientä.

    Ja nyt kyseiseen vehkeeseen pitäis saada kireempää nokka. Olen kattellu 292 asteista mopar performancen tuotetta. Onko liian kireä vai kannattasko satsata vielä jyrkempään? Tarvisko venttiilin jousetkin päivittää vai riittääkö shimmaaminen

    Uusi turbiinikin olis ostoslistalla. Mutta kun ei ole kokemusta noista kierros turbiineista niin jos joku osaisi auttaa vähän valinnassa mitkä pitäs olla stall kierrokset tähän kokoonpanoon? Katuautohan nyt on kyseessä, mutta mahdollisimman räväkkä siitä tarvis saada. Laatikko on 727. Perä on orkkis 8 3/4 välitystä en tiedä. Koppana on Dodge coronet.
     
  2. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    kaasari voisi olla kokoa 850cfm.nokka sit onki niin maku asia että..onko jarrutehostinta,mille kierros alueelle ym ym ym
     
  3. Jarska-

    Jarska- Gearhead

    Jarrutehostin löytyy, mutta mitenkäs se vaikuttaa nokan valintaan?

    Se muo mietityttää kun esim. summitilla on kahta eri mallia 292asteisesta jossa toisessa on Lobe Separation (degrees): 108 ja toisessa 114. http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
    Mitä nämä kulma tarkottavat ja mihin ne vaikuttavat?

    Ja jos nyt esimerkiksi valitsisin tämän mopar performancen 292:sen niin mikä turbiini olis hyvä kaveri sille. Eli mikä tartuntanopeus. Olisi kiva kuulla kokemuksia vähän minkä näköisillä turbiineilla sitä ajellaan kaduilla.
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Itse kyllä valitsisin hiukan miedomman nokan kuin tuon mitä sinä itse olet ajatellut,puristuksia kun tuossa 400:ssa ei vielä kansien laskunkaan jälkeen hirveästi ole ja pitkä välitys ei oikein päästä noinkin jyrkkää nokkaa oikeuksiinsa,tätä tietysti auttaa jos turbiiniksi valitset jonkun +3000r/min...

    Tiheämpi välitys perään auttaisi tuohon hakemaasi "räväkkyyteen"...

    Tuo nokka vaatis jo omat jousensa,kuten kyllä lievempikin versio riippuen tietysti nykyisistä jousistasi mut olettaen et ne on vakiot?!

    Kaasari riittänee hyvin tuohon kokoonpanoon,itse ajelin 454:lla juuri saman kokoisella kaasarilla tosin kone oli melko lievä viriasteeltaan!

    Mikä imusarja sinulla on tuohon tulossa?
     
  5. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    hups,toi olikin 400,nen siihen riittää vallan hyvin 750cfm(miks ei 650,kin)
    aika rajusti asteita tossa nokassa..minun mielestäni,tuskin alipaine tehostin toimii=ei tarpeeksi alipainetta

    ehkä asteita 0,050 230 paikkeilla voisi mielestäni olla aika kohillaan,tottakai riippuu miten kannet hengittää (ittellä on 223/228 asteita ja nostoo yli .520) E-kansilla 446,ssa.hp sarjat ja 3,23 välitys vähän hidastaa lähtöjä,mut kunhan sais syksyllä tilattua 5-vaihteisen ja 3,91 välityksen

    mut parempi ottaa liian pieni kuin liian suuri nokka,jos meinaa nautti yhtään kadulla ajelusta pienillä kierroksilla
     
  6. Jarska-

    Jarska- Gearhead

    No juu nokan taidan jättää ostamatta kun koneessa on näköjään mopar performacen 272asteinen tuote. Muutens mikä on -72 coronetin perävälitys? Jos vaikka jossain vaiheessa tulisi metsästettyä siihen tiheämpi välitys jostain.

    Mutta se turbiini olis vielä ostoslistalla eli mikäköhän olisi hyvä tartuntanopeus? Olisko joku 2800-3200r/min hyvä? vai saisiko kierroksia olla enemmän?

    Kun ei oikein ole kokemuksia noista niin mitenkäs se toimii luistaako se noihin kierroksiin asti ja nappaa sitten sen on/off tyyliin kiinne vai onko vetoa vähäsen jo ennen kun nuo kierrokset saavutetaan? Ja luistaako turbiini ollenkaan enään noitten kierrosten jälkeen niinkuin vakioturbiinit tekee vai meneekö se niin sanotusti lukkoon? Jos joku ystävällinen viitsisi vähän valaista asiaa niin osaisi paremmin päättää minkä valitsee.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    400:n purisatukset ei tosiaan 1.5mm kansin laskulla vielä päätä huimaa, eikä se vastaa isoon nokkaan kovin tehokkaasti. Toi MP:n 272 nokka on ehkä aika kohallaan kompinaatioon, samaten toi 650 tuplapumppu kaasari. Turbiineja on erilaisia, on löysiä ja tiukkoja turbiineja. '72 coronetti ei oo sieltä kevyimmästä päästä oleva vessa, ja yhdessä harvan perävälityksen kanssa tulee menosta korkee stalllisella turbiinilla helposti kovin kuminauhamaista. Etenkin noilla kehnompilaatusilla isojen merkkien bulkkiturbiineilla. Mä luulen, että tolla 272 nokalla pärjäis mainiosti jollain 11" performance turbiinilla, stall speed jossain 2500 paikkeilla. Loppupelissä kyse on kuitenkin siitä mitä siltä turbiinilta haluaa, ja kuinka valmis on tekemään kompromisseja muiden asioiden suhteen. Sitä on vaikea vieraiden tietää. Mä ajoin useita vuosia kadulla 6400 stallisella turbiinilla, ja tulin sen kanssa erittäin hyvin toimeen, moni muu kenties ei olis moisen käyttöön ollut valmis. Kun stallspeed turbiinissa kasvaa, niin myös oljynlämmöt ylensä lootassa kohoaa, syvä lootan öljypohja ja erillinen öljyn jäähdytin lootaöljylle on halpa vakuutus sille, että loota pysyy iskussa. Öljyn liika kuumeneminen ja sen ominaisuuksien katoaminen on suurimpia lootavaurioiden syitä.
     

Kerro tästä muillekin!