Vammalan valkosivut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Fordhomo, 22.8.2003.

  1. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Paljon on puhuttu, että sieltä Vammalan rengasputiikista saa näitä miljonääri valkosivurenkaita. Juu, ja kalliitakin ovat, mutta olkoon, harvinainen tavara, harvinaisen korkea hinta. Ihan kapitalismin perusjuttuja. :grin:
    Mutta asiaan. Onko ko. liikkeeseen jotain nettiosoitetta? Jos on, niin joku tietäväinen voisi varmaan sen tännekin tuupata. Jos ei, niin voisiko joku kertoa, että löytyyköhän kokoa 155 R 15 miljonääri rättirenkaana tai vaihtoehtoisesti kokoa 165 R 15.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hyvissä hinnoissa pitää renkaita. Yhdenlaista rengasmallia kyselin ja olin perseelleni lentää kun hinnan kertoi. Yli kaksinkertaista pyytää mitä Amerikassa maksaa. Kiitos ei, ostan ennemmin suoraan Cocerilta.
     
  3. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Paljonko vielä jää voittoa sulle kun lisäät Ameriikan hintaan lähetyskulut + tullit? En muuten kysy tätä v*ttuillakseni, kyllä se raha kelpaa mullekin... :grin:

    Ai niin, ja onko sinne Cocerille jotain linkkiä???

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fordhomo 2003-08-23 10:44 ]</font>
     
  4. koni

    koni 1st gear

  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    entäs jos rapakon takaa tulleissa renkaissa on esim. valmistusvika minkä huomataan vasta kun rengas on vanteella ja auton alla. Varmasti edullisempaa ostaa kotimaasta ja vaihtaa viallinen rengas.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    >rapakon takaa tulleissa renkaissa
    >on esim. valmistusvika

    Riski on melko pieni. Mutta jokainen päättää päissään haluaako maksaa tuplahinnan tuosta "vakuutuksesta" vai ei. Molemmille on varmasti ottajia.
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Paljonko muten noin suunnilleen tollaset miljonäärivalkosivut maksaa esim. jotain 225-15 kokoisina? Mielessä on käynyt että vois olla komeat eturenkaina valmistumassa olevassa kustom/prostreetti-pickupissa.
    Vanteiks siihen tulee nyt ensalkuun peltivanteet kustomirinkuloilla ja mahdollisesti pillerikapseleilla (eteen 7" ja taakse 12" leveät) ja takarenkaiks MT:n 15,5" leveät katuslicksit, joihin niihinkin vois kokeilla maalata ne leveät valkosivut ihan vaan tyylin takia. Irtovalkosivut olis toinen vaihtoehto, mut voi olla villin näköistä ja aika todennäköistäkin että kunnolla lahettäessä lähtee samantien ne valkosivutkin :grin:
     
  8. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Hei onks ketään kysynyt tältä kauppiaalta "Saksalaista vaihtoehtoa"?
    Elettiin vielä nippa nappa markkojen aikaa, kun äijä tarjosi sakemannien tekemää rättivalkosivua Mesen 600 sarjaan. Pointti onkin siinä, että koko on sama kuin Caddyissä ym. isoissa jenkkiraudoissa, eli n. 235-75/15 noin niinkuin nykyaikaisella tavalla ilmotettuna. Hinta oli n.2800fim/kierros, eli varsin edullinen. Sanoi että on halpa kun tulee EU:n sisältä, ja hyvälaatuinen myös.
     
  9. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Itse erehdyin tilaamaan sieltä 2 kpl 185-80-13 kapealla valkosivulla. Cooper monogram. maksoi vammalassa 250 e 2kpl, kun euromasterilta olis saanu 4kpl 300 E alle laitettuna. Vahinko et oli euromasterilta loppu ,ja olisi joutunut odottamaan seuraavaan tuontierään. Tuntus olevan katteet kohdallaan .
     
  10. Otto

    Otto Gearhead

    Vammalasta kyselin keväällä rättirenkaita leveällä valkosivulla, olis ollu muistaakseni liki 3 tuumaa valkoista kyljessä, mut hintaa 300e kipale. Ostinpa sitten euromasterilta lähes samaan hintaan 4 "ihan oikeaa" rengasta. Ei tuntunut olevan oikeassa suhteessa laittaa 7000 vanhaa markkaa renkaisiin jotka huonontaa ajo-ominaisuuksia... (Vaikka onhan noita tullut nähtyä, vanhoja 80 luvun mazdoja joissa on leveät renkaat isoilla aluvanteilla, sama juttu siinäkin; paljon rahaa renkaisiin, ja ajamiseen tulee ihan uutta jännitettä... Luulenpa ettei joku vanha japanin riepu ainakaan parane ajo-ominaisuuksiltaan kun aina kääntäessä pitää kääntää hampaat irvessä niitä tie jyriä..? Tai mistäpä minä tiedän, kun en o semmosta viritystä koskaan omistanut.)
     
  11. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Sen verran pitää kommentoida,että tän kesän ja muutaman tuhat kilometriä ajaneena sanoin ettei mun 50 luvun autoihin tuu enää mitään muita kun rättirenkaita miljonaarivalkosivulla.Jos auto on alustaltaan kuosissa,niin ei ne ajo-ominaisuudet niin paljon huonone ja ulkonäöllisesti ainakin mun mielestä ne ovat ainoat vaihtoehdot orggis henkiseen fifties autoon.Onhan niillä rengailla hintaa,mutta koskas tää harrastaminen halpaa on ollut ja ajaahan niillä harrastekäytössä monta monta vuotta.Parempi mun 51 on ajaa rättirenkailla,kun aikoinaan mun 60 kuluneella alustalla ja piilofarmarispeciaali valkosivuilla!!!
     
  12. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Ostin molempiin vessoihini talvella/ keväällä rättirenkaat ja olen ollut todella tyytyväinen. Ajo-ominaisuudet nyt eivät varsinaisesti parane, mutta kyllä välillä on menty lujaakin... Ulonäkö ja ajon pehmeys ovat omaa luokkaansa. Huhtikuusta asti olen pelkästään noilla (& pyörällä) ajanut ja täytyy sanoa, ettei minunkaan harrasteautoihini muun tyyppisiä renkaita tule.
     
  13. Olds-mään

    Olds-mään 1st gear

    Yllätyin Fordiin ostamieni Cokerin G-78 15' rättirenkaiden ominaisuuksista. Auto puksuttaa maantiellä tasaiseen kuin juna. Negatiiviset bojot tulee ohjautuvuusherkkyydestä, eli auto lähtee urasta kuin urasta hakemaan uusia reittejä.
    Hankin renkaat alunperin sillä periaatteella, että 50-luvun Fordiin eivät kuulu muut kuin valkosivuilla olevat rättirenkaat ja tunne on kyllä vahvistunut...
     
  14. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Kiitti Koni! Cokerin sivuilta löyty se mitä etsinkin...
     
  15. 59

    59 Gearhead

    Cokerin renkaita saa myös Trade Partsin kautta ja edullisemmin kuin Vammalasta. Kannataa kysäistä sieltäkin tarjousta ennenkuin alkaa omia tilauksia tekemään.

    Ja rättirenkaat eivät tosiaan ole niin huonoja ajaa kuin yleinen käsitys on. Moni joka niitä haukkuu ei ole koskaan moisilla edes ajanut. 50-luvun autot, puhumattakaan nostalgiarodeista ja -kustomeista, eivät näytä juuri miltään kaposilla valkosivuilla ja liian pienillä vyörenkailla varustettuna. Mun mielestä edes vyörenkaat leveillä sivuilla eivät ole kovin kummoisen näköisiä, niistä puuttuu se rättirenkaan tyypillinen profiili.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    RÄTTIRENKAAT EIVÄT TODELLAKAAN OLE HUONOT AJAA! Päinvastoin.Sanon tämän kokemuksesta.Rättirenkaiden huonous elää vain keski-ikäistyvien "jenkkijätkien" ajatusmaailmassa.1980-luvun lopun uustuonti autoissa oli usein alla kovettuneet ja seisoneet rätit joiden tilalle vaihdettiin uudet vyörenkaat.Vot kun ajettavuus parani.Tästä syystä rättirenkailla on huono maine,mutta vain takapajuisessa suomessa.Auto joka on alustaltaan suunniteltu ristikudosrenkaille,on myös parempi ajaa niillä kuin huonoilla vyörenkailla.Nivelet ja laakeritkin kestävät pitempään,näin säästöä kertyy.Itse ostin pari vuotta sitten 50-luvun autooni tyyliseikkojen takia 12vuotta vanhojen vyörenkaiden tilalle uudet rättirenkaat.YLLÄTYIN.Ajaminen muuttui tasaisemmaksi ja hiljaisemmaksi.Paljon puhuttua urissa hakemista ei esiinny.Hakeminen yleensäkin taitaa häiritä ajamista enemmin jos ratissa on väljää.Nyt voin cruisata mukulakivikadullakin ilman että ikkunat rämisevät.Ainostaan mutkaisella asflttimaantiellä en voi kanttailla yhtä tiukkaan kuin vyörenkailla.Toinen negatiivinen piirre rättirenkaissa on tietysti hinta.MUTTA tällä tavalla näemme ketkä kaikestahuolimatta ovat KÖYHIÄ.
     
  17. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    Onkohan kukaan tilannut noita renkaita sieltä Cokerilta? Sillä kysyn kun mulla on vähä semmonen tuntuma että voi olla rahti aika suolanen yhtä rengassatsia tilatessa. Voin olla väärässä, mutta taisi tullimaksukin olla renkaissa korkeampi.
     
  18. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Tein kyselyn Trade Partsiin ( http://www.tradeparts.info/ ) hinnoista himoitsemastani 165 R 15-rättirenkaasta ja hinnaksi tuli 138 eur eli kun lähtö oli Cokerilla 112 $ on hinta mielestäni kohtuullinen.



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fordhomo 2003-09-02 12:51 ]</font>
     
  19. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Elekee hyvät miehet Vammalan kaveria morkatko! Se on ainoa paikka Suomessa joka on keskittynyt historic-renkaisiin, ja jos joku Euromaster tai Vianor panee paremmaksi hinnoillaan, tavara ei ole sitä itteään, koska volyymitavarasta ei ole kysymys, ja ko. firmat elää volyymitavaralla. vammalasta saa tosi historic-tavaraa.
     
  20. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Itse olen ollut ainakin tyytyväinen Vammalan rengaspalvelusta ostamiini renkaisiin. Hintakaan ei minun mielestä ole kohtuuton. Jenkeissä 6.70x15" olisi maksanut 108 taalaa kappale. Hintaa neljälle kumille jäi rahteineen 4950 mk(1237,50mk/kpl). Siitä yrittäjä joutuu esim. maksamaan alv:in. Laskekaa siitä 108 taalaa + pakkauskulut + rahti + tulli + verot suomessa ja aikaa tähän kuluu. Vammalasta ei mennyt kuin pari päivää niin renkaat oli mulla kotona.
     

Kerro tästä muillekin!