Bonneville

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ford1, 10.7.2007.

  1. ford1

    ford1 1st gear

    Tekkeekkö tuommosellla 80-90-luvun taitteen bonnevillella mittään. Onko kokemuksia tai VAROITUKSIA. Unohanko koko auton ja jatkan astron ihailua. :odroll:
     
  2. lesabre

    lesabre 1st gear

    Tekee sillä.

    Varmaan about paras hinta/laatusuhde(noi maksoi uutena lähemmäs 400 000mk Metrolla) käytetyistä autoista, kun saa pariin tonniin nykyään. Tosi Hyvä ajaa, mukava, yllättävän tilava ja menee vielä litran pari pienemmällä bensallakin kuin Astro. Niin ja liikkuukin ripeämmin jos nyt sillä on merkitystä. Astrohan oli aikanaan kuitenkin vähän eri segmentinkin auto (MiniVan) kuin Bonne joka oli sentään Pontiacin aikansa lippulaiva. Kestävä tekniikka,mitä nyt jotain pientä voi olla mukavuusvarusteissa(hidasta sähköikkunaa tms), käsittääkseni ei muuta ominaisvikaa vanhetessaan kuin että voi jo alkaa kukkimaan ovien alalistat kun ovat metallia ja jos ei ole ollut läppiä edessä ja sitten voi ilmetä ruiskun kanssa sellaista ongelmaa ettei kostealla ilmalla lähde käyntiin hyvin(kukaan ei tiedä miten korjata),eli kokeile jos koeajat että miten lähtee sadepäivänä käyntiin.

    Itse ajoin tollasella aikanaan 200 tkm,eikä mitään tavallista kulutusosaa kummempaa koskaan tarvinnut vaihtaa. Tosi kiva auto. Vielä 90-luvullahan noi oli Luxusta,eikai se kyyti siitä nyt niin pahasti ole huonontunut..
     
  3. vuorensivu

    vuorensivu 1st gear

    Kiva kärry,itsellä oli -88 ja paras vastine mitä olen autoissa rahoilleni saanut,SSE malli hyvin varusteltukin.Aika herkkä vaan taitaa olla ruosteelle?Muuten toimi kyllä tosi hyvin ja kyyti oli hyvää.Omalla oli ajettu poismyydessä n.230th ja vielä oli ryhdissään.
     
  4. ESE

    ESE 1st gear

    moi, eiks nää oo kutoskoneella?? onko samanlaisia ongelmia kuin footilla kansitiivisteiden kans että palaa suht herkästi? kone on tietty erilainen kuin foortilla mut toi kutonen kummittelee...kaks foortia ollu ja toisessa kansipahvit tais olla ..skana.. oon ittekin miettiny juuri tollaisen sse:n hankkimista, mielelläni kuulisin lisää kyseisen mallin omistajilta millainen auto on :p
     
  5. pile

    pile Gearhead

    mulla oli aikoinaan 89 mallin sse ja niin hyvää autoa en ole sen jälkeen omistanut, auto oli 260000km ajettu kun sen ostin ja itse ajoin sillä 200000km
    mitään remonttia se ei tarvinnut jopa pakoputkikin oli edelleen alkuperäinen kun auto meiltä lähti. (samaa ihmetteli edellinen omistajakin minulle auton oston yhteydessä,hän kun oli auton ostanut uutena.
     
  6. Bonnie

    Bonnie 1st gear

    Jep jep, täältä löytyy tuommonen 200tkm ajettu -91 Bonneville tallista. Malli vaan toi SE, mutta kyllä noillakin varusteilla pärjäilee.
    Erittäin hyvä auto ollut, ekaks autoks ostin ja vielä mennään :p
    Pikkasen ruostetta helmoissa, mutta kunhan nyt kerkeää laittaa ja maalata.
    Cruise oli itsellä mykkä, mutta selvisin servon vaihdolla (entisestä käämilangat poikki, varmaan entinen omistaja yrittäny purkaa).
    Kannattaa tsekata eturenkaitten laakerit, maksaa jotain 100-150e/kappale. Kuittia en nyt löytänyt, mutta itsellä toisenkin laakerin vaihto edessä lähiaikoina.
    Tuolla pari kuvaa jos kiinnostaa: -LINKKI-
     
  7. Ajatettiin noita Bonnevilleja ja muita GM kutoskoneisia 90 kuvun alussa vuokratoiminnassa ja olivat tosissaan luotettavia peleja. Samaan aikaan meilla oli Fordin Tauruksia ja kansipahveja tuppasi menemaan Tauruksista.
     
  8. ESE

    ESE 1st gear

    millai koneet kestää Bonnessa? meneekö kansipahveja? entä vaihteisto, kestävä?
     
  9. Bonnie

    Bonnie 1st gear

    itsellä toi reilu 200tkm ajettu, eikä mitään häikkää koneessa... laatikkoon piti teettää remppa kun toi tiiviste korkkas ja päästi öljyt poies :oops:
    Muuten wörkkiny erittäin hyvin.
     

Kerro tästä muillekin!