auton tuonti ameriikasta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ajw, 18.8.2007.

  1. ajw

    ajw Gearhead

    no niin - nyt alkanut muhia tuo ajatus ja olisin kiitollinen jos asiaan perehtyneet voisivat vähän valaista tarkemmin asiaa.

    eli olen sen verran selvitellyt, että jenkeissähän on muutamia suomalaisa lafkoja jotka noutavat esim ebayn kautta ostettuja ajoneuvoja, pakkaavat konttiin ja rahtaavat suomeen.

    no nyt tietysti astuu kuvioihin raha eli mitä kaikkia kuluja loppupeleissä oikeasti tulee:
    (* auton ostohinta)
    * rahti
    * vakuutus rahdin ajaksi
    * tullit (?!?!? mistä koostuu...)
    * autovero
    * MUUTA?!

    kiitoksia etukäteen.
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Auton ostohinta xxxxx
    Välittäjän provikka $800
    Mahdollinen rekkarahti amerikassa $300-2000
    Merirahti $800-1500
    Satamakulut+ kontin purku 200-300€
    Tullaus 10% + alv 22% (henk. auto)
    Rekisteröinti 160-200€
    Autovero xxxxxx

    Lisää yv:llä tai 0400-913351
     
  3. Jamboree

    Jamboree 1st gear

    Sama kuume mulla myös, ja tarkoitus tässä syksyn aikana auto hommata Jenkeistä. Edellisessä viestissä oli jo kustannuksista hyvä selvitys.

    Mitä muuta kannattaa huomioida. Itse en ole menossa paikanpäälle. Luotan yhteyshenkilöön joka auton käy paikanpäällä katsomassa.
     
  4. Chevy350

    Chevy350 1st gear

    Jos itse hakee niin miten onnistuu auton osto ja tärkein juttu että saatko esim; siirtovakuutuksen autolle kuten euroopassa ? Ajattelin vaan että josko ensikesänä hakis sieltä auton niin olis mukava samalla ajella muutama tuhatta mailia edullisella nesteellä :rotfl:
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Hyvin monessa osavaltiossa ei saa vakuutusta jos ei ole paikallinen osoite ja sos.turvatunnus. Eli ei ehkä onnistu.
     
  6. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Minulla hoitui seuraavasti. Ostin auton kaverilta. Otin yhteyttä halmari.com iin (tx) kävivät hakemassa auton -ei kallista lainkaan- tarkistivat että paprut ok . Pakkasivat kontiin , lähettivät hämeenlinnaan jossa hoitivat tullauksen ( ei kallista!! Kiitos vaan ! ) ja kävin hakemassa kiesin veke. Helppoa!
     
  7. Noihin kuluihin viela sen verran etta jos itse ostat e-baysta nakematta auton omalla riskilla ja maksat sen itse, niin ei kai silloin tarvitse maksaa valittajalle palkkiota. Me ainakin tarjoamme pelkan noudon ja kuljetuksen Suomeen tuollaisessa tapauksessa.

    Sitten liittyen siihen etta haluat itse tulla ja ostaa auton ja ajaa silla jenkeissa, niin se on yha vaikeampaa koko ajan, Vakuutuksia ei saa ja jos saa niin joutuu maksamaan vahintaan 6 kk vakuutuksen. Siirtokilpia ei taalla tunneta ja rekisterointi on vaikeaa ilman jenkkikorttia ja sitahan ei ulkomaalaiset enaa taida saada millaan kun kyselevat oleskeluluvat nykyaan ajokorttitoimistossa.

    www.cambriamotors.com
     
  8. mv79

    mv79 1st gear

    minäkin tuon

    Minäkin tuon ehkä talven aikana auton Californiasta aattelin vaan että voitas jakaa kontti niin sais kuluja pienennettyä.
    En tuo minkään firman kautta vaan paikanpäällä asuu hyvä kaveri joka hoitaa
    hommat siellä päässä.
    Ilmottele jos kiinostaa
     
  9. tn62634

    tn62634 1st gear

    Noista vakuutuksista: Kaikissa osavaltioissa ei kai edes tarvita vakuuttaa autoja? Muistaakseni esim. New Hampshiressa ei autoa tarvi vakuuttaa. Ei siellä kyllä tarvi maksaa arvonlisäveroakaan, käyttää moottoripyöräillessä kypärää tai autoillessa turvavöitä. Live free or die! :) Auton kilpiin saaminen vaatinee kyllä sielläkin paikallisen osoitteen ja se pitää todistaa esim kaasulaskulla tms.
     
  10. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Hei voisko joku tehdä listan suomalaisista välittäjistä sekä pakkaajista alueittain USA:ssa tyyliin:

    -New York ja itärannikko
    -Florida
    -Texas
    -Kalifornia Pohjoinen
    -Kalifornia Etelä
    -???

    Joku yhteystieto voisi olla ja maininta onko välittäjä vai pakkaaja vai molempia. Jos uskaltaa ostaa netistä ja näkemättä, niin voi rahdita ostoksensa suoraan pakkaajan terminaaliin, jos ei tykkää riskeistä niin voi käyttää välittäjää.
     
  11. bbford

    bbford Gearhead

    Ja jos tällänen lista saadaan aikaan niin voisko sen saada johonkin pysyvästi esille?
    Näitä kysellään täällä jatkuvasti ja itsekin olen noista kiinnostunut mikäli saan oman auton myytyä.
     

Kerro tästä muillekin!