Konekuskeja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja janzamar, 23.8.2007.

  1. signet

    signet Gearhead

    Joo näin myös kuljetuspuolella.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    näin sen oon minäkin ymmärtäny mut monet työnantajat ajattelee liian lyhyesti noissa kuskivalinnoissa.

    nyt oon sit taas sen verran hyvissä hommissa ettei hirveesti tekis mieli vaihtaa alaa...

    paitsi jos joskus pääsis ajaa vielä sisulla. :D
     
  3. signet

    signet Gearhead

    Masokisti :poff:
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    niinpä :rotfl:

    sm300 vuodelta 88 se muistaakseni oli millä sain ajaa viimeks. hieno peli 8)

    pakkasellla ku pisti käyntiin niin tuli komeet savumerkit, tussautteli isoja renkaita putkesta pitkän aikaa :D ei ihan heti lähteny kaikilla käymään
     
  5. HRTP

    HRTP Gearhead

    kyllähän noita maansiirtokoneita on tullut ajettua jo 6vuotta,nuorena tämän alan valitsin ja nyt kun 16-vuotiaasta asti olen ajannut kaiken maailman koneita voi jo hyvin mielin sanoa että ei ole tarvinnut kesäisin miettiä että löytyykö töitä(talveksi ei aina ole voinut sanoa samaa) Mutta pääasia että ala vielä itseä kiinnostaa,varsinkin nyt kun nyk.firmassa saa ajaa mitä konetta vaan joka on vapaana(dumpperista puskukoneeseen ja kaivinkoneesta tiehöylään)
     
  6. impalt66ja67

    impalt66ja67 1st gear

    Nykyisessä duunissa ajettuja:
    Valmet DTR 920 kurottaja Puupihdillä (Kerran kävi taka tassut aika korkeella :oops: )

    pillarin pyöräkuormaajat 950(n.15 vuotta vanha),966 H:lla purua 15:sta motin kauhalla ja 980 G:llä haketta 17:sta motin kauhalla...

    ja usein aika ralli päällä... painoista en sano mitään mutta kyllä kasikympinkin saa niiaan tolla kuormalla... :soosoo:

    ja sit vielä satunnaisesti D6R XL puskukone(ei voima heti lopu 8) )
     
  7. vauhtivaunu

    vauhtivaunu 1st gear

    Mä oon ajanu Caterpillarin 773 ja 775 dumppereilla. Ihan hyvin kivi liikku. 70-80 tonnia per kuorma.
     
  8. koni

    koni 1st gear

    Töissä tulee ajeltua päivästäriippuen:

    Pyöräkuormaajat
    Volvo: L70, L90, L120, L180 ja L220
    Trukit
    Toyota: 5tn
    Kalmar: 7tn, 8tn, 9tn ja 16tn
    Svetruk: 30tn
    Konttikurottajat:
    Kalmar 45tn
    Valmet, Sisu 40tn ja 45tn
    Caterpillar D9 puskukone
    BobCatteja erilaisia ja kokoisia
    Sisun ja Kalmarin vetomestareita ja Sisun LifTec

    Voi olla, että jotain jäi vielä listasta uupumaan kun koneita on niin hitosti... Satunnaisesti on kokeiltu kaiken maailman maansiirto yms. koneita
     
  9. Polara

    Polara Gearhead

    Onhan noita tullut ajettua. Metsäkonekoulun kävin ja siellä sai ajaa kaikenmerkkisiä ja mallisia metsäkoneita. Myös kaivurit ym härpättimet pysyy tarvittaessa hyppysissä.
    Koulusta valmistuin kylläkin 2003 ja senjälkeen en oo oikeestaan nykässytkään koneisiin. Mitä nyt 3000:lla Fordilla lumia pölyytellyt...
    Paras kokemus ehkä kaikista, kun työharjoittelussa pääsin ajamaan yhden talven timberin 1710:ä ajokonetta. Taitaa olla suomen suurin ja aika mahdoton menijä. Sulan maan aikaan vaihdettiin siihen takarunko jonka päällä äes. Se oli kyllä melkosta kolistelua ja kävi selän päälle.
    Eli juu, koneita tullut ajettua, mutta nykyään ei enää. Näpit saa tarpeeks rasvaan tarvittaessa ihan noissa harrastehommissakin.
     
  10. janzamar

    janzamar 1st gear

    Joo,kädet on aina mustana :odroll:
    Mitään kouluja en oo kyllä käyny,penkille vaan ja sitten selvittämään että mitä mistäkin tapahtuu..
    Vähän reilu 20 vuotta enkä oo vielä koskaan kaatanu yhtään konetta 8)
    Lähelle oon päässy kyllä mutta ei oo menny vielä nurin :lol:
     
  11. Rosvo

    Rosvo 1st gear

    Kunnan hommissa tullu ajettua 3 vuotta 544 liipperiä ja vammaksen höyliä. Höyliä tosin vähemmän.
     

Kerro tästä muillekin!