Paljonko ajaa chevyn 6,2 Dieselillä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 29.8.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    eli kuinka paljon tollasella diisselillä ajaa jos vaihtaa öljyt ajoissa ja muutenkin pitää huolta,ja mikä niissä yleensä sitte menee?itllä on nytten 310 tuhatta ajettu vani ja kun ei ole noista sen enempää kokemusta niin ajattelin viisaammilta kysyä.
     
  2. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Kyllä ne kestää ihan todistettavasti YLEENSÄ(yksilöstä, huollosta ja kaasujalasta) riippen 500000-750000km. Mut moottorit on aina yksilöitä eikä siihen ole olemas mitää tarkkaa kaavaa. Yleensä kyllä dieseli koneesta katkeavat öljyrenkaat kun moottori tulee tarpeeksi harvaksi ja sit öljykulutus nousee lähes polttoaineen kulutuksen tasolle.. toinen mitä voi tapahtua niikun kaverin omassa kävi nii hajos öljypumppu (ja täydellinen tuho..) tai sitä pyörittävä akseli katkee niikuin joittekin on käynyt. Kaverilla maksoi remppa (siis osat) n1500.e:tä mut teki työt itse.
     
  3. Stargraft-91

    Stargraft-91 Gearhead

    No, mun vanissa on mittarissa 700 000 ja pelaa kuin "puikki". Ei kuluta öljyä, ei kolise eikä kalise. Öljyt on vaihdettu likimain pilkuntarkasti 5000 välein.

    Moottoria ei ole vielä koskaan avattu. Suuttimet on äskettäin vaihdettu ja pikapuoliin pitäisi varmaan vaihtaa syöttöpumppu, joka olisi sitten järjestyksessä kolmas.
     
  4. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Pumpusta puheenollen, Kauanko noi pumput sitte yleensä kestää ja mikä niistä sit hajoaa jos siinä sun vehkees on jo 3:s ?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    6,2 dieselissä on jakajapumppu,eli se saa voitelunsa polttoaineesta.suomessa riisseli on niin kuivaa että kannattaa aina silloin tällöin laittaa tankilliseen litra 2t-öljyä niin kyllä pelaa.itselläni kone kävi huonosti ja savutti tyhjäkäynnillä mutta kun laitoin öölinkiä joukkoon niin alko toimimaan.T:asseri
     
  6. Stargraft-91

    Stargraft-91 Gearhead

    Asiantuntijat on mulle kertoneet että 300 000 olis maksimi mitä noilla pumpuilla kannattais ajaa. Sen jälkeen tulee kuulemma herkästi ongelmia, kulutus lisääntyy ja veto heikkenee.

    Ekalla pumpulla oli ajettu 300 000 ja tällä mikä nyt on kiinni on mittarissa 400 000.

    Ei siinä kyllä vielä mitään isompaa häikkää ole, ja mullakin on 2-T öljyä polttoaineen seassa.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo mulla on toi 310tkm ajettu vie noin 2 desiä tuhannel öljyä mobil delvac on öljynä onko hyvä käyttää tota?onko teil hiljanen tyhjä käynnilllä?? mulla tod näkösesti joku apulaite vähän rämisee mutta kun pikkasen nostaa kierroksia niin ihan hiljanen.muuten pelaa kun ajatus..
     
  8. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    300tkm - 800tkm, riippuu aivan omistajan huolenpidosta.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Moron
    Tulimelkein milli täyteen ennenkuin öljynkaukkarin alumiiniputki otti ja syöpy suolanvoimasta poikki ja kusi koneen öljyt moottoritielle.
    Rempan jälkeen sisäänajo vielä kesken, ajettu siin noin kymppitonni
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    6.2:n pumppu kesti katsastuskuntoisena n. 450 000 km, ilman 2-T- öljyä. Pahin vika oli se, että ajoitus siirtyi myöhäisemmälle ja korkeilla kierroksilla kone alkoi savuttaa ja sille tuli 'rytmihäiriöitä'. Viime katsastuksessa piti poistua hallista, kun katsastusmies painoi pedaalin pohjaan. Kiertämällä pumpulle 1/2-1 mm ennakkoa kohdistusmerkkiin nähden voidaan pumpulle kuulemma antaa hieman jatkoaikaa.
     
  11. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Semmonen ronklattava ääni?mulla piti oma 5,7dx tommosta ääntä myös tyhjäkäynnillä,,,ääni lähti kylmäkompurasta eli siitä laturin näkösestä motukasta vasemmalta puolelta.
     
  12. miksu1251

    miksu1251 1st gear

    Jos nyt oikein ymmärsin et ton 2T öljyn käytössä olis 1% suhde diiselin määrää kohti ?
     

Kerro tästä muillekin!